KODOWANIE KLUCZA BMW E 46
I . Kodowanie kluczyka (inicjalizacja pilota) w przypadku, gdy wymiana baterii w kluczyku trwała dluzej niż 1 min - cop spowodowało rozkodowanie kluczyka- obowiązuje rownież przed użyciem nowego nadajnika (kiedy np. poprzedni miał usterkę):
1. Wsiąść iz amknąć drzwi kierowcy.
2. Kluczyk zapłonu obrócić w zamku w kierownicy na chwilę (maks.5sek) w polozenie "1" i z powrotem ustawić na "0".
3. Przycisk "1" pilota( na kluczyku z lewej strony pod przyciskiem głównym) nacisnąć i przytrzymać. Przycisk "2" (po prawej stronie poniżej przycisku głownego w kluczyku) nacisnąć krótko tzrykrotnie ( x 3) raz za razem w ciągu 10 sekund nie puszczając przy tym przycisku "1".
4. Puścić przycisk "1".
5. Centralne ryglowanie sygnalizuje ryglując i natychmiast odryglowując, że inicjalizacja pilota jest skuteczna.
W razie braku reakcji centralnego ryglowania trzeba ponownie przeprowadzić inicjalizacje pilota.
Jeżeli posiadacie inne kluczyki z pilotem (łącznie do 4 szt. do tego auta!!), trzeba je równiez inicjalizować, każdy w ciągu 30 sekund po poprzednim. Nie wolno przy tym poruszyć zamka kierownicy!!
II. 1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by byly zamkniete Wink .
2.Wkladamy kluczyk do stacyjki.
3. Przekrecamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by swiecila sie tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyswietlacz na predkosciomierzu) - na 3 sekundy .
4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.
5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymajac go ciagle wcisnietego naciskamy krotko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzalka) . Gdy operacja przebiegla pomyslnie przy trzecim wcisnieciu strzalki centralny zamknie sie i otworzy na chwileczke Smile .
Jesli nie dziala - probujemy cala operacje powtorzyc od poczatku, tyle ze trzymajac strzalke, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguly ktora metoda zadziala) .
Cala operacje trzeba wykonywac dosyc szybko. Mi osobiscie wyszla ona chyba dopiero za ok. dzisiatym podejsciem (zadzialala finalnie metoda wcisnieta strzalka + 3x logo Wink ) ... lecz teraz pilot dziala Very Happy .
III. 0. Drzwi otwarte z kluczka, pozostawione na 15 min przed inicjalizacją bo w tym czasie nie można jej przeprowadzić
1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by byly zamkniete .
5. Naciskamy przycisk 1 na kluczyku i trzymajac go ciagle wcisnietego naciskamy krotko 3-krotnie przycisk 2, czyli odwrotnie niż w manualu . Gdy operacja przebiegla pomyslnie przy trzecim wcisnieciu strzalki centralny zamknie sie i otworzy na chwileczkę . Jesli nie dziala - probujemy cala operacje powtorzyc od poczatku, tyle ze trzymajac strzalke, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguly ktora metoda zadziala) .
IV. Jak jest z e46 bo podany opis mi nie działa.. a z pilota mogę otwierać drzwi i bagażnik, ale nie działa zamykanie
Mialem taki sam problem powód? walnięty styk w przycisku do zamykania w pilocie rozbierz pilota i przystaw miernik do styków tego pstryczka wciśnij go i zobacz czy jest przejście to miales stary typ pilota
widac ze dziala ci z e-46....styk sterownika nadpalony...sterownik jest w schowku pasazera...musisz zdemontowac schowek
V. W większości BMW jest tak samo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22461
Lub inny opis z Autodaty.
"Kodowanie kluczyka (inicjalizacja pilota) w przypadku, gdy wymiana baterii w kluczyku trwała dluzej niż 1 min - cop spowodowało rozkodowanie kluczyka- obowiązuje rownież przed użyciem nowego nadajnika (kiedy np. poprzedni miał usterkę):
1. Wsiasc do samochodu i zamknac drzwi
2. Wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic na pozycje nr1 (zapala sie kontrolka AIRBAG) maxymalnie na 5 sek. i wyjac kluczyk z powrotem
3. Nacisnac i przytrzymac przycisk otwierania. Nie puszczajac tego przycisku nacisnac krotko, trzykrotnie w ciagu 10 sek przycisk zamykania
4. Puscic przycisk otwierania jesli proba sie udala to centralny zamknie sie i otworzy zaraz.
Jeżeli posiadacie inne kluczyki z pilotem (łącznie do 4 szt. do tego auta!!), trzeba je równiez inicjalizować, każdy w ciągu 30 sekund po poprzednim. Nie wolno przy tym poruszyć zamka kierownicy!! "
VI. jeśli nie miga dioda alarm nie działa, pewnie się rozsynchronizowaly kluczyki...
Są trzy sposoby programowania kluczyków E39
Sposób Pierwszy:
Działa tylko gdy jest się w środku samochodu i drzwi są zamknięte.
1. Włącz zapłon do pozycji 1, a następnie (przekręcając kluczyk z powrotem) wyłącz w ciągu 5 sekund.
2. Wyciągnij kluczyk ze stacyjki, naciśnij i przytrzymaj przycisk otwierający przez 15 sekund; w tym czasie naciśnij 3 razy w odstępie 5 sekundowym przycisk zamykający (jedno wciśnięcie co 5 sekund) jednocześnie trzymając przycisk zamykający
2. zwolnij oba przyciski.
3. Drzwi zamkną i otworzą się automatycznie jeden raz, co oznaczać będzie że kluczyk został zaprogramowany poprawnie.
Sposób drugi:
Będziesz potrzebował jeden poprawnie działający kluczyk i jeden, który ma być zaprogramowany.
1. Wsiądź do samochodu i zamknij wszystkie drzwi.
2. wsuń działający kluczyk do stacyjki. Włącz i natychmiast wyłącz zapłon (nie dłużej nisz w ciągu 5 sekund) Aby rozpocząć procedurą programowania następna akcja musi być wykonana w ciągu 30 sekund
3. wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
4. Przytrzymaj kluczyk na wysokości lewego ramienia ( w takiej pozycji jest najbliżej zdalnego nadajnika)
5. Wciśnij i przytrzymaj przycisk otwierający, w tym czasie wciśnij trzy razy pod rząd przycisk zamykający (cały czas trzymając przycisk otwierający) następnie zwolnij przycisk otwierający. Drzwi zamkną się co oznaczać będzie że operacja wykonana została prawidłowo.
6. Szybko powtórz krok 4 i 5 dla drugiego kluczyka.
Jeśli nie zadziała spróbuj wykonać operację na odwrót - najpierw użyj drugiego kluczyka a potem pierwszego.
Sposób trzeci:
1. Wsuń kluczyk do stacyjki i przełącz do pozycji 1 pięć razy bardzo szybko.
2. Wysuń kluczyk ze stacyjki.
3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk otwierający, w tym czasie naciśnij przycisk zamykający 3 razy ( cały czas trzymając przycisk otwierający), następnie zwolnij przycisk otwierający.
4.Jeśli masz drugi kluczyk, powtórz dla niego krok 3 w ciągu 30 sekund (bo jak nie powtórzysz to z kolei on przestanie działać)
5. Wyłącz zapłon aby sfinalizować procedurę.
UWAGA: Powyższe procedury programują jedynie zdalną kontrolę. Immobilizer nie zostanie w ten sposób zaprogramowany - musi się nim zająć specjalista.
VII. Ja mialem ten sam problem jak wymienialem ako, zrobilem tak:
1. wsiadasz do auta i zamykasz drzwi zamek zostaje otwary
2. wkladasz klucz do stacyjki i przekrecasz w pozycje 1
3. liczysz do trzech i wyciagasz kluczyk
4. wciskasz przycisk otwierania i trzymajac go przyciskasz 3 razy przycisk zamykania
5. jezeli wszystko poszlo dobrze to zamek sie zamknie i otworzy
6. bierzesz w rece kolejny kluczyk i powtarzasz punkt 4
i zadzialalo
VIII.
Kodowanie kluczyka.
Jeśli nie możesz przy pomocy kluczyka sterować centralnym zamkiem być może
rozkodował się.
Aby zsynchronizować kluczyk z samochodem należy wykonać poniższe czynności.
1. Wsiąść do samochodu i zamknąć drzwi.
2. Włożyć kluczyć do stacyjki, obrócić go o jedną pozycję w prawo na maksymalnie
5 sekund, po czym przekręcamy go lewo.
3. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, naciskamy przycisk "otwórz" i trzymamy go cały czas.
Następnie naciskamy krótko 3 razy przycisk "zamknij" (3 powtórzenia w czasie
nie dłuższym niż 10 sekund).
4. Puszczamy przycisk "otwórz". Jeśli kodowanie zakończyło się powodzeniem
samochód samoczynnie odrygluje wszystkie zamki.
Jeśli nie, powtarzamy czynność kilkukrotnie.
Jeśli masz więcej kluczyków należy je w czasie nie dłuższym niż 2 minuty
od momentu synchronizacji pierwszego zakodować.
Przy kodowaniu kolejnych kluczyków pomijamy punkt pierwszy.
IX. 1) wsiadamy za "kółko", zamykamy WSZYSTKIE drzwi
2) wkładamy kluczyk do stacyjki, obracamy w pozycję 1 (max 5 sek) i wracamy do położenia "0"
3) naciskamy i przytrzymujemy przycisk otwierania drzwi
4) trzymając przycisk z p-ktu 3) trzykrotnie w ciągu 10sek naciskamy przycisk zamykania centralnego
5) puszczamy przyciski i obserwujemy czy dioda na kluczyku pulsuje
6) rygle drzwiowe same otwierają się i zamykają
7) cieszymy się centralnym
X. W książce obsługi bmw(Betriebsanleitung) e32/e34 jest opisana dokładnie metoda programowania kluczyka.
Musimy mieć jeszcze jeden kluczyk zapasowy,wkładamy go w stacyjkę i przekręcamy zapłon(pozycja 2),następnie kluczyk scyzoryk przykładamy do tej czerwonej diody,która znajduje się na desce(grot kluczyka oczywiście schowany) i wciskamy przycisk nr 1 na kluczyku,tak długo,aż zacznie migać dioda(na kluczyku),kluczyk jest już zaprogramowany.W instrukcji napisali także,że jeśli baterie wymienimy w mniej niż minutę to nie trzeba go programować."
Zanim rozpoczniesz kodowanie upewnij sie czy wszystkie szyby i drzwi sterowane elektrycznie są zamkniete !!! 1 Włoz kluczyk w drzwi kierowcy przekrecająć kluczyk 3X w lewo przytrzymując go przez ok 0.5 sek, 2 Wyjmij kluczyl zapali sie lampka w drzwiach 3 Skieruj kluczyk w lusterko wsteczne i nacisnij przycisk (2) w czasie krutszym niż 5 sek 4 Trzymając pryc, (2) wcisnij przyc. (1) trzy razy . Zwolnij przycisk (2) Kluczyk jest zakodowany. Zaswieci sie lampka w drzwiach kierowcy OPERACJA MUSI BYĆ WYKONANA W PRZSIĄGU 20 SEKUND OPERACJE KODOWANIA POZOSTAŁYCH KLUCZYKÓW (jesli takie posiadasz) TRZEBA PRZEPROWADZIĆ NATYCHMIAST PO PRZEKODOWANIU PIERWSZEGO POWTARZAJĄĆ TRZY OSTATNIE KROKI W CZSIE NIE DŁUŻSZYM NIŻ 15 SEK. OD KAZDEGO KLUCZYKA
ghost86