WITAMY SŁODKIE LATO-3l.doc

(29 KB) Pobierz

WITAMY SŁODKIE LATO

Poniedziałek

OWOCOWE  ZAGADKI

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 26 wg K.Wlaźnik;

>        rozwiązywanie zagadek o pierwszych letnich owocach: truskawki, poziomki, czereśnie; określanie ich wyglądu, koloru, miejsca gdzie rosną; zagadki smakowe - rozpoznawanie owoców po smaku; określanie walorów smakowych (słodkie, kwaśne); karta pracy – małe i duże owoce, wypełnianie konturów odpowiednim kolorem;  wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: truskawki, czereśnie, poziomki;

>        słuchanie piosenki „Czereśnie i dzieci” – omówienie treści piosenki; określenie charakteru piosenki, zabawa rytmiczno – ruchowa przy akompaniamencie pianina, sprawne ustawianie się w kole; zagadki muzyczne – rozpoznawanie  znanych dzieciom melodii piosenek i tańców;

 

Wtorek

CZEREŚNI  NIE WOLNO ZRYWAĆ ZA WCZEŚNIE

>        zapoznanie dzieci z wierszem Marii Czerkawskiej „Czereśnie” – omówienie treści wiersza; wprowadzenie dzieci w świat przyrody – zapoznanie ze szpakiem i jego zwyczajami; zabawa plastyczna „Czerwone czereśnie” - zamalowywanie niedojrzałych owoców na drzewie za pomocą palca i farby; zabawa ruchowa „Strach i szpak” z elementami liczenia i porównywania;

>        zabawy ruchowe i kołowe na placu przedszkolnym; umiejętne poruszanie się w terenie otwartym oraz pokonywanie przeszkód;

>        zabawy z imionami „Czyja to stopa” wyszukiwanie wśród wielu stopy ze swoim imieniem

 

Środa

TRUSKAWKOWE ZBIORY

>        słuchanie opowiadania pacynki „Truskawkowa przygoda””; wyjaśnienie dzieciom jak należy obchodzić się z owocami od momentu zerwania do zjedzenia;

>        próby odwzorowywania i odtwarzania zbiorów truskawek z wykorzystaniem liczmanów; układanie truskawek po cztery na talerzu; doskonalenie umiejętności przeliczania oraz łączenia w pary; karty pracy – policz truskawki  i połącz w pary, uzupełnij odpowiednim kolorem;

>        zabawa ruchowa z elementami wspinania „Zbieramy czereśnie” oraz z elementami równowagi „Strach i wróble”.

 

Czwartek

WESOŁE ZABAWY PRZY MUZYCE

>        improwizacje ruchowe polegające na swobodnym naśladowaniu różnych czynności i ruchów związanych z obserwacjami przyrodniczymi i najbliższego otoczenia; szybkie reagowanie na zmianę tempa i dynamiki dźwięków; doskonalenie płynności ruchów; utrwalenie piosenki „Czereśnie i dzieci” – śpiew grupowy i indywidualny;

>        zabawa w malowanie motyla – przypomnienie  piosenki  „Przepis na tańczącą ósemkę” ; malowanie kształtu ósemki za pomocą ręki i nogi.

>        słuchanie bajek z książek wybranych przez dzieci z przedszkolnej półki; uważne słuchanie bajek, próba samodzielnego opowiadania zakończenia.

 

Piątek

KOLOROWE, OWOCOWE  LATO

>        malowanie farbami plakatowymi na temat „Owoce lata” zainspirowane oglądaniem ilustracji oraz naturalnych okazów letnich owoców: truskawek, czereśni itp. Próby przedstawienia wyglądu owoców rosnących w ogrodzie; utrwalenie znajomości podstawowych barw; odzwierciedlenie własnych przeżyć w formie płaskiej; zachowanie czystości odzieży, dokładne mycie rąk po pracy;

>        zabawa gramatyczna „Co lubię” próby poprawnego używania rzeczownika z przymiotnikiem podczas mowy potocznej; określanie cech za pomocą  przymiotników;

>        zabawa ruchowa z elementami wspinania „Zbieramy czereśnie” oraz z elementami równowagi „Strach i wróble”.

 

 

  

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin