02.09.09.doc

(40 KB) Pobierz

CZĘŚĆ STATYCZNA

 

 

1.     Data: 02.09.2009 rok

2.     Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”

3.     Treści programowe:

a)     aktywność językowa- uważne słuchanie rozmówcy

b)     aktywność społeczna- utożsamianie się z bohaterem piosenki

c)     aktywność poznawcza- wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, ruchową- nauka piosenki

d)     aktywność artystyczna- słuchanie i śpiewanie piosenek

                                    - wyrażanie muzyki ruchem

4.     Temat zajęć: Idzie Jaś, idzie Staś”- słuchanie piosenki ilustrowanej sylwetkami i próba ilustracji ruchem

5.     Cele edukacyjne:

a)     dziecko potrafi uważnie słuchać piosenki

b)     dziecko próbuje naśladować ruchowej ilustracji do piosenki

c)     dziecko utożsamia się z bohaterem piosenki

6.     Metody:

a)     oglądowe- pokaz

b)     słowne- rozmowa, piosenka

c)     oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa

7.     Formy organizacyjne: forma zbiorowa

8.     Środki dydaktyczne: Piosenka „Idzie Jaś, idzie Staś, sylwetki do wiersza

9.     Literatura przedmiotu:

a)     Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ DYNAMICZNA

Tok zajęć

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Uwagi

Czynności organizacyjne

Przywitanie z dziećmi

Przywitanie z nauczycielem

 

Wprowadzenie do tematyki zajęć

Dzisiaj nauczymy się piosenki o Jasiu, Stasiu i Małgosi , czyli będzie to piosenka o was, bo wy przecież jesteście już przedszkolakami.

Dzieci siedzą na dywanie i słuchają.

 

Uświadomienie celów

Spróbujemy nauczyć się kolejnej piosenki, żebyście mogli pokazać rodzicom i dziadkom.

 

 

Realizacja tematu

Śpiewanie piosenki „Idzie Jaś, idzie Staś” po raz pierwszy przez nauczycielkę. A kolejne razy razem z dziećmi. Jednocześnie ze śpiewem inscenizujemy ruchem treść piosenki.

 

„Idzie Jaś, idzie Staś”

 

Idzie Jaś, idzie Staś, idzie też Marysia
Wszyscy dziś grzeczni są i nie tylko dzisiaj.

Tup, tup, tup, tup, tup, tup daleko wędrują
Hop, hop, hop, hop, hop, hop w rączki przyklaskują.

 

Na początku dzieci wstają i próbują powtarzać to co robi nauczycielka. Kolejne razy śpiewu i inscenizacji ruchowej dzieci starają się wykonywać z nauczycielką.

 

Podsumowanie i ocena pracy dzieci

O czym była piosenka?

 

 

Podobała się wam?

 

A będziemy ją jeszcze kiedyś śpiewać?

Dzieciach.

 

 

Tak, podobała nam się piosenka.

Tak

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin