Plan tygodniowy w grupie VI na miesiąc wrzesień o 2.doc

(49 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie VI na miesiąc wrzesień od………… do……………2007

 

Plan tygodniowy w grupie VI na miesiąc wrzesień od………… do……………2007

 

Temat: „Wspomnienia wakacji” – polska moja ojczyzna – Kraków moje miasto , Unia Europejska jest mi bliska.

Cel ogólny: Kształtowanie u dzieci uczucia patriotyzmu wobec ojczyzny i innych krajów. Wdrażanie do poprawnego wypowiadania się na dany temat. Wzbogacanie słownictwa dzieci.

Podstawa programowa: Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości:
- społeczno - kulturowej poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego, tradycji rodzinnej, regionalnej, narodowej oraz poznanie dzieł kultury,
 

Mowa i myślenie

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 „ Wesołe przedszkole „- wiersz do słuchania poprzedzone rozmową

2 Ćwiczenia dramowe- symulacja podanych czynności( szum morza, wiosłowanie, kołysanie, gwizdanie)

3 Praca z obrazkiem „ Co przedstawiał wakacyjny obrazek”.

- rozmowa „ Gdzie byłam na wakacjach” – co widziałam, słyszałam, itp.

- oglądanie mapy Polski

- słuchanie opowiadania-„ I co dalej”.

- rozumie treść wiersza,

- wypowiada się formułując wypowiedzi zdaniowe

- uczestniczy w rozmowie na temat własnych doświadczeń i treści utworu literackiego,

- potrafi odpowiadać na zadane pytania,

- wie co to jest Polska,

- naśladuje ruchem lub gestem czynności wynikające z utworu,

 

Edukacja matematyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 „ Powtórz ten rytm”

- rytmy i organizacja czasu ( 5- latki – wierszyki, rymowanki, wyliczanki)

a) rysowanie szlaczków według wystukanego rytmu – 6- latki

b) rytmiczna organizacja czasu; pory miesiące roku, dni tygodnia,

- określenie pojęć : wczoraj, jutro , pojutrze, przedwczoraj- 6- latki,

- układanie klocków w szeregu, dostrzeganie rytmu w ćwiczeniach ruchowych, układanie rytmów

- kontynuuje rytm według podanej treści,

- układa rytm z klocków lub z figur geometrycznych,

- wystukuje rytm na instrumentach i pokazuje ruchem ciała- stopniowanie trudności u dzieci 5, 6 – letnich,

-5- latki – pokazuje ruchem rytm serca,

- śpiewa i układa rytm z klocków,

- potrafi skupić uwagę na rytmach,

- prawidłowo wykonuje zadanie,

- potrafi sam ułożyć melodię i rytm do niej,

- 5- latki wysłucha rytm swojego serca i pokaże go ruchem.

 

 

 

Działalność plastyczno-techniczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 „ Moje wspomnienia z wakacji” – rysowanie kredką lub wykonanie barwnej mapy Polski z widokówek

2 Lepienie z plasteliny na temat dowolny

3 Ćwiczenia graficzne-„ Kontury Polski”

- rysuje i zaznacza w swojej pracy krajobrazy ziemi polskiej,

- właściwie rozplanowuje pracę na powierzchni kartki,

- kształtuje koordynację wzrokową, sprawność manualną i wyobraźnię przestrzenną,

- doprowadza pracę do końca,

-wierzy we własne możliwości,

- wypowiada się w różnych formach plastycznych,

 

Edukacja muzyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 Zabawy słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych- liczenie i odwzorowywanie dźwięków – klaskanie, podskok,

a) zabawy ruchowe przy muzyce

2 Słuchanie piosenki „ Wspomnienia z wakacji”

- wypowiada zdania i wyklaskuje rytm,

- zapamiętuje i rozpoznaje dźwięki,

- odwzorowuje wzory dźwięków,

- organizuje własną aktywność zabawową,

- słucha piosenki próbuje wraz z nauczycielką zaśpiewać I zwrotkę

 

Edukacja zdrowotna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 Zestaw ćwiczeń- wprowadzenie utrudnień, wykorzystanie elementów Kniessów

2 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe( oddechowe, relaksacyjne)

a) korygowanie postawy

- prawidłowo wykonuje polecenia i podporządkowuje się nim,

- prawidłowo bierze oddech podczas ćwiczeń,

- rozwija poszczególne części ciała,

- potrafi korzystać z przyborów,

- zachowuje prawidłową postawę ciała w czasie ćwiczeń,

- potrafi pokonać trudności

 

 

Przygotowanie do nauki czytania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 Czytanie globalne- wprowadzenie symboli graficznych takich jak: umowne znaki dla oznaczenia pogody, miejsca przechowywania zabawek itp.

 

- umie globalnie odczytać wyrazy o liczbie liter 2-5 np.; ul, dom, osa, las, lala, burek, cebula,

- utrwala wygląd zapamiętanego wyrazu; dobieranie obrazka do napisów lub odwrotnie,

- wyszukuje wyrazy wśród wielu innych,

- wskazuje wyraz wypowiedziany przez nauczyciela lub dziecko,

- zabawa z kostką obrazkową – wyszukuje podpis do odpowiedniego obrazka

 

Przygotowanie do nauki pisania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

1 Odgadywanie rodzaju czynności na podstawie ruchowej ilustracji np. zabawa w króla – lila i inne.

2 Nawlekanie koralików ,pociętych rurek plastikowych, jarzębiny według własnych pomysłów i wzoru.

3 Gry zręcznościowe/ duża motoryka/ - kto rzuci dalej piłkę, woreczek itp.

4 Porównywanie dwóch obrazków różniących się kilkoma szczegółami.

5 Składanie całości obrazka z części.

- poprawnie odgaduje zagadki ruchowe,

- rozwija wyobraźnię twórczą,

- rozwija sprawność manualną palców,

- nabywa umiejętność nawlekania koralików na nitkę,

- poprawnie toczy piłkę , rzuca do celu,

-  rozwija dużą motorykę,

- dostrzega różnicę między dwoma obrazkami,

- umie złożyć obrazek z części w całość

 

Praca indywidualna i wyrównawcza

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin