plan wynikowy 5 latki.doc

(348 KB) Pobierz

 

 

 

 

PRZEDSZKOLE NR 15 W KOSZALINIE

 

 

 

PLAN WYNIKOWY

 

DZIECI 5 LETNIE

 

 

 

 

                                                 OPRACOWANIE:

Schemat i umiejętności finalne: mgr Danuta Salacha

mgr Krystyna Golis

Umiejętności składowe i operacyjne: mgr Małgorzata Radomska

Grażyna Jasicka

Bogumiła Madejek

Bogumiła Wiśniewska

 

 

 

 

 

 

L.p.

Zakres umiejętności dzieci

 

Umiejętności finalne

 

Umiejętności składowe

 

Umiejętności operacyjne

Planowany czas realizacji

 

Ewaluacja

IX

X

Xi

XII

I

II

III

IV

V

VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZWÓJ

MOWY

 

Dzieci 5 letnie

 

SŁUCHANIE

Słucha uważnie wypowiedzi innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słucha uważnie teksty czytane i opowiadane

 

 

 

 

 

 

 

 

Słucha uważnie nagrania z kaset, filmy wideo

 

Rozpoznaje różnorodne dźwięki z otoczenia

 

 

Potrafi wyodrębnić głoski w wyrazach zgodnie z narastającym stopniem trudności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słucha uważnie wypowiedzi kolegów

 

Potrafi słuchać i rozumie teksty czytane i opowiadane

 

 

 

 

 

 

 

 

Potrafi słuchać w skupieniu

 

 

 

 

 

 

 

-umie wyodrębnić samogłoski w nagłosie wyrazów,

-wyodrębnia spółgłoski łatwo słyszalne i trudniejsze w naglosie, bez tych, po których występują samogłoski,

-wyodrębnia spółgłoski w wygłosie wyrazów, bez tych, w których spółgłoska traci dźwięczność na końcu wyrazu,

-potrafi wyodrębnić samogłoski i spółgłoski w śródgłosie wyrazów,

-wyodrębnia samogłoski z sylaby otwartej kończącej wyraz,

-liczy głoski w wyrazach,

-potrafi artykułować na wszystkich głoskach,

 

Wg.B Rocławskiego

 

-umie dokonać analizy fonemowej sylab o budowie CV i wyrazów o prostej budowie fonemowej,

 

-potrafi skupić uwagę na wypowiedziach kolegów w czasie zajęć i zabaw,

 

-uważnie słucha dłuższych opowiadań i baśni, utworów literackich inscenizowanych przez personel przedszkola i zawodowych aktorów,

-słucha opowiadań i wierszy o problematyce regionalnej i ogólnopaństwowej,

 

Wg. B. Rocławskiego

 

-doskonali pamięć fonetyczną,

 

-słucha utworów nagranych na taśmach i płytach,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin