3.pdf
(
759 KB
)
Pobierz
53659962 UNPDF
Zabawa rozwijająca zmysł wzroku, słuchu i zdolność empatii
Dobry duszek
1.
Cele: rozwój zmysłu wzroku i słuchu; zapoznanie z podstawami komunikacji
niewerbalnej; kształtowanie zdolności empatii;
Czas trwania: 45 minut;
Miejsce realizacji: przedszkolna sala;
Pomoce i rekwizyty: dla każdego dziecka – kartka papieru, flamaster, no
-
życzki, taśma klejąca; okrągłe szklane lub plastikowe naczynie oklejone poma
-
rańczowym papierem kolorowym (imitacja dyni); małe karteczki do losowania
z nazwami poszczególnych emocji (radość, zaskoczenie, podekscytowanie,
zdziwienie, strach, gniew, smutek, irytacja, złość itp.); kilka świeczek, zapałki;
Opis: przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel zapala znajdujące się w sali
świeczki, aby oddać nastrój Halloween. Następnie opowiada przedszkolakom
o tradycjach związanych z jego obchodami (należy do nich np. zabawa „trick
or treat” polegająca na odwiedzaniu przez dzieci okolicznych domów, pukaniu
do drzwi mieszkańców i robieniu psikusów tym, którzy nie poczęstują ich słod
-
kościami). Zapoznaje również najmłodszych z charakterystycznymi symbolami
takimi jak lampion zrobiony z wydrążonej dyni, w środku której umieszcza się
świeczkę. Po zakończeniu rozmowy przedszkolaki samodzielnie wykonują cza
-
peczki dobrych duszków, używając do tego kartki papieru, taśmy klejącej, no
-
życzek i flamastrów. Kiedy dzieci założą już na głowę gotowe czapki, nauczyciel
proponuje rozpoczęcie zabawy polegającej na naśladowaniu i rozpoznawaniu
różnych typów emocji – radości, zaskoczenia, podekscytowania, zdziwienia,
strachu, gniewu, smutku itp. Jedna z osób losuje z naczynia imitującego dy
-
nię karteczkę z nazwą określonych emocji. Następnie wchodzi do środka koła
i stara się przedstawić ten typ odczuć za pomocą wyrazu twarzy. Jeśli pozostałe
dzieci nie będą w stanie odgadnąć, o co chodzi, wówczas dla ułatwienia do
mimiki można dołączyć gestykulację, zmiany postawy, a także modulowany
odpowiednio głos (np. szept, westchnienie, okrzyk radości itp.). W kolejnym eta
-
pie zabawy dzieci siadają po turecku w kole i rozmawiają o doświadczanych
na co dzień uczuciach. Mogą opowiedzieć o tym, jakie sytuacje wywołują po
-
szczególne stany emocjonalne, w jaki sposób rozpoznają, że rodzice są z nich
zadowoleni lub dumni, jak określają nastrój rodzeństwa itp. Taka zabawa po
-
zwoli przezwyciężyć nieśmiałość i ułatwi kształtowanie postawy empatii.
Uwagi: aby zabawa została miło zapamiętana przez dzieci, warto koncentro
-
wać się na pozytywnych emocjach.
2.
3.
4.
5.
6.
www.haribo.com
www.haribo.com
www.haribo.com
www.haribo.com
Plik z chomika:
Lim0nka
Inne pliki z tego folderu:
1.pdf
(1129 KB)
2.pdf
(886 KB)
3.pdf
(759 KB)
4 Boże Narodzenie.pdf
(701 KB)
5.pdf
(1675 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ćwiczenia
Zrób to z Haribo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin