3.pdf

(759 KB) Pobierz
53659962 UNPDF
Zabawa rozwijająca zmysł wzroku, słuchu i zdolność empatii
Dobry duszek
1.
Cele: rozwój zmysłu wzroku i słuchu; zapoznanie z podstawami komunikacji
niewerbalnej; kształtowanie zdolności empatii;
Czas trwania: 45 minut;
Miejsce realizacji: przedszkolna sala;
Pomoce i rekwizyty: dla każdego dziecka – kartka papieru, flamaster, no -
życzki, taśma klejąca; okrągłe szklane lub plastikowe naczynie oklejone poma -
rańczowym papierem kolorowym (imitacja dyni); małe karteczki do losowania
z nazwami poszczególnych emocji (radość, zaskoczenie, podekscytowanie,
zdziwienie, strach, gniew, smutek, irytacja, złość itp.); kilka świeczek, zapałki;
Opis: przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel zapala znajdujące się w sali
świeczki, aby oddać nastrój Halloween. Następnie opowiada przedszkolakom
o tradycjach związanych z jego obchodami (należy do nich np. zabawa „trick
or treat” polegająca na odwiedzaniu przez dzieci okolicznych domów, pukaniu
do drzwi mieszkańców i robieniu psikusów tym, którzy nie poczęstują ich słod -
kościami). Zapoznaje również najmłodszych z charakterystycznymi symbolami
takimi jak lampion zrobiony z wydrążonej dyni, w środku której umieszcza się
świeczkę. Po zakończeniu rozmowy przedszkolaki samodzielnie wykonują cza -
peczki dobrych duszków, używając do tego kartki papieru, taśmy klejącej, no -
życzek i flamastrów. Kiedy dzieci założą już na głowę gotowe czapki, nauczyciel
proponuje rozpoczęcie zabawy polegającej na naśladowaniu i rozpoznawaniu
różnych typów emocji – radości, zaskoczenia, podekscytowania, zdziwienia,
strachu, gniewu, smutku itp. Jedna z osób losuje z naczynia imitującego dy -
nię karteczkę z nazwą określonych emocji. Następnie wchodzi do środka koła
i stara się przedstawić ten typ odczuć za pomocą wyrazu twarzy. Jeśli pozostałe
dzieci nie będą w stanie odgadnąć, o co chodzi, wówczas dla ułatwienia do
mimiki można dołączyć gestykulację, zmiany postawy, a także modulowany
odpowiednio głos (np. szept, westchnienie, okrzyk radości itp.). W kolejnym eta -
pie zabawy dzieci siadają po turecku w kole i rozmawiają o doświadczanych
na co dzień uczuciach. Mogą opowiedzieć o tym, jakie sytuacje wywołują po -
szczególne stany emocjonalne, w jaki sposób rozpoznają, że rodzice są z nich
zadowoleni lub dumni, jak określają nastrój rodzeństwa itp. Taka zabawa po -
zwoli przezwyciężyć nieśmiałość i ułatwi kształtowanie postawy empatii.
Uwagi: aby zabawa została miło zapamiętana przez dzieci, warto koncentro -
wać się na pozytywnych emocjach.
2.
3.
4.
5.
6.
www.haribo.com
53659962.033.png 53659962.042.png
 
53659962.058.png 53659962.001.png 53659962.002.png
 
53659962.003.png
 
53659962.004.png
 
53659962.005.png 53659962.006.png
 
53659962.007.png 53659962.008.png 53659962.009.png 53659962.010.png 53659962.011.png
 
53659962.012.png 53659962.013.png 53659962.014.png
 
53659962.015.png 53659962.016.png 53659962.017.png
 
53659962.018.png
 
53659962.019.png
 
53659962.020.png
 
53659962.021.png
 
53659962.022.png 53659962.023.png 53659962.024.png
 
53659962.025.png
 
53659962.026.png
 
53659962.027.png
 
53659962.028.png
 
53659962.029.png
 
53659962.030.png
 
53659962.031.png 53659962.032.png 53659962.034.png 53659962.035.png 53659962.036.png
 
53659962.037.png 53659962.038.png 53659962.039.png 53659962.040.png 53659962.041.png
 
53659962.043.png 53659962.044.png 53659962.045.png
 
53659962.046.png
 
53659962.047.png
 
53659962.048.png 53659962.049.png 53659962.050.png 53659962.051.png 53659962.052.png 53659962.053.png 53659962.054.png
www.haribo.com
53659962.055.png
www.haribo.com
53659962.056.png
www.haribo.com
53659962.057.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin