5
1. Pojmowanie różnic występujących między ludźmi na świecie: kolor skóry, zwyczaje, kultura, język, którym się posługują. Dostrzeganie podobieństw ludzi żyjących na całym świecie: taka sama budowa ciała, potrzeby, pragnienia, które odczuwają, podobne zajęcia i zabawy.
2. Dostrzeganie wartości materialnych i emocjonalnych przedmiotów.
3. Przypomnienie i utrwalanie zasad bezpieczeństwa:
- przestrzeganie zakazu zabaw w pobliżu tras komunikacyjnych;
- rozumienie potrzeby zachowania ostrożności w kontaktach z osobami obcymi (np. nie przyjmowanie od nich prezentów czy pokarmów, odmawianie pójścia na spacer, przestrzeganie zakazu wsiadania do pojazdów osób nieznanych itp.);
- rozumienie zakazu spożywania nieznanych owoców, roślin, grzybów;
- rozumienie konieczności kąpania się w miejscach do tego wyznaczonych w obecności ratowników.
Temat dnia
Uwagi
Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci
„Wszystkie dzieci mają prawo do...”
- potrafią wymienić i stosować gesty , symbole przyjaźni, miłości;
- opisują treść ilustracji („ABC. Książka sześciolatka”);
- formułują poprawne wypowiedzi kilkuzdaniowe;
- czytają ze zrozumieniem tekst: Mamy prawo do...;
- starannie kolorują obrazek, s. 61.
„Zagadki matematyczne”
- rozwiązują zadania z treścią,
- układają zadania do obrazków i symulują rozwiązanie zadania na zbiorach zastępczych,
- nabywają umiejętność rozumnego zachowania się przy układaniu i rozwiązywaniu zadań: uważnie słuchają i zapamiętują treść zadania, wyodrębniają dane i szukają pomiędzy nimi związków (dodać, odjąć), po rozwiązaniu zadania odpowiadają na pytanie końcowe;
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XVI (wg K. Wlaźnik)
- doskonalenie rzutu i chwytu,
- ćwiczenia wyprostne oraz przeciw płaskostopiu.
„Dzieci z różnych stron świata”
- odszukują na globusie kontynenty: Europę, Azję, Afrykę i Australię;
- określają cechy różniące dzieci z różnych stron świata (wygląd zewnętrzny) oraz cechy wspólne (zabawy, ulubione zajęcia, pragnienia, marzenia, uczucia);
- składają wizerunki dzieci w strojach narodowych z elementów układanki „Sombrero czy melonik”, określają ich pochodzenie;
- malują farbami na temat „Dzieci z różnych stron świata”.
„Dobry kolega”
- uważnie słuchają opowiadania pt. „Mam przyjaciela”;
- oceniają postępowanie bohaterów;
- wypowiadają się na temat niewłaściwych oraz pozytywnych zachowań wobec innych (własnych lub zaobserwowanych w różnych sytuacjach na podwórku, w przedszkolu itp.);
- opowiadają treść historyjki obrazkowej („ABC. Książka sześciolatka”);
- układają zakończenie zdarzenia, rysują je w ostatnim okienku, nadają tytuł historyjce;
krugra