supermatematyk.pdf

(37 KB) Pobierz
28022514 UNPDF
S UPERMATEMATYK
SUPERMATEMATYK
KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS I–III
Miros∏awa Rabiƒska, Teresa Skolimowska, Ewa Wach
Cele:
– rozwijanie zainteresowaƒ matematycznych,
– kszta∏towanie umiej´tnoÊci uwa˝nego analizowania treÊci zadaƒ,
– wielostronna aktywizacja i rozwijanie logicznego myÊlenia.
SUPERMATEMATYK DLA KLASY PIERWSZEJ
.....................................
imi´ i nazwisko
1.Jakie liczby nale˝y wpisaç w puste kratki, aby po dodaniu ich we wszystkich rz´dach pozio-
mych i pionowych wynik by∏ taki sam?
8
1
7
4
9
2
2.Oblicz.Wyniki odszukaj w tabelce i uporzàdkuj wzrastajàco.Potem wpisz literki i odczytaj
has∏o.
5 + 6 = ....
4 + 8 = ....
17 – 9 = ....
11 – 8 = ....
9 + 6 = ....
16 + 4 = ....
19 – 6 = ....
12 + 7 = ....
13 – 6 = ....
13 – 3 = ....
Nauczanie Zintegrowane 6/2005
45
45
28022514.020.png 28022514.021.png 28022514.022.png
S UPERMATEMATYK
11
8
15
7
13
3
20
19
12
10
Y
L
Z
I
C
P
¡
E
U N
Has∏o:
Liczby
Litery
3.Rozwià˝ zadanie i zapisz odpowiedê.
W ogródku zakwit∏o 12 tulipanów czerwonych i 6 ˝ó∏tych.
Marta Êci´∏a 7 tulipanów do wazonu.
Ile kwitnàcych tulipanów roÊnie teraz w ogródku?
Odpowiedê: .......................................................................................................................................
4.W ka˝dym przyk∏adzie oznacza liczb´ 5.PomyÊl i wpisz, jakà liczb´ oznacza ,
a jakà ?
+ + + = 14
+ + + = 12
+ + + = 10
46
Nauczanie Zintegrowane 6/2005
28022514.023.png 28022514.001.png 28022514.002.png 28022514.003.png 28022514.004.png 28022514.005.png 28022514.006.png
S UPERMATEMATYK
SUPERMATEMATYK DLA KLASY DRUGIEJ
.............................
imi´ i nazwisko
1.Jakie liczby nale˝y wpisaç w puste kratki, aby we wszystkich rz´dach poziomych i piono-
wych suma liczb by∏a taka sama?
506
15
4
6
9
23
8
7
1
14
2.Oblicz.Wyniki odszukaj w tabelce i uporzàdkuj wzrastajàco.Potem wpisz literki i odczytaj
has∏o.
56 : 7 = ....
6 . 3–7= ....
8 . 7–7 . 7= ....
36 : 6 + 9 = ....
61 – 6 . 8 = ....
48 : 6 – 35 : 7 = ....
72 : 8 + 11 = ....
60 : 6 + 27 : 3 = ....
8 . 8–6 . 9= ....
(29 +19) : 4 = ....
11
8
15
7
13
3
20
19
12
10
Y
L
Z
I
C
P
¡
E
U N
Has∏o:
Liczby
Litery
Nauczanie Zintegrowane 6/2005
47
28022514.007.png 28022514.008.png 28022514.009.png
S UPERMATEMATYK
3.Mama kupi∏a 6 foremek po 5 z∏, wiaderko za 48 z∏ i ∏opatk´ za 15 z∏.Ile z∏otych zap∏aci∏a ma-
ma za te zabawki?
Odpowiedê: .......................................................................................................................................
4.Pod ka˝dà z figur ukry∏y si´ liczby: 3, 4, 9 i 12.
Wykonujàc dzia∏ania, ustal, jakà liczb´ ukrywa dana figura.Pami´taj, ˝e pod figurami o tym
samym kszta∏cie jest taka sama liczba.
– =
· =
: =
+ =
48
Nauczanie Zintegrowane 6/2005
28022514.010.png 28022514.011.png 28022514.012.png 28022514.013.png 28022514.014.png 28022514.015.png 28022514.016.png
S UPERMATEMATYK
SUPERMATEMATYK DLA KLASY TRZECIEJ
........................................
imi´ i nazwisko
1.Jakie liczby nale˝y wpisaç w puste kratki, aby we wszystkich rz´dach poziomych i piono-
wych suma by∏a taka sama?
14
1
12
9
4
6
8
11
2
3065
2.Oblicz.Wyniki odszukaj w tabelce i uporzàdkuj wzrastajàco.Potem wpisz literki i odczytaj
has∏o.
24 + 6 – 15 = ....
186 – 173 = ....
(59 – 29) : 10 = ....
(58 – 34) : 3 = ....
49 : 7 + 26 : 2 = ....
81 : 9 + 21 : 7 = ....
9 . 7–2 . 22 = ....
49 : 7 + 189 . 0= ....
56 : 8 + 2 . 2 = ....
8 . 8–9 . 6= ....
11
8
15
7
13
3
20
19
12
10
Y
L
Z
I
C
P
¡
E
U N
Has∏o:
Liczby
Litery
Nauczanie Zintegrowane 6/2005
49
28022514.017.png 28022514.018.png 28022514.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin