1. Basiaga Marzena: „Wiedza nauczycieli o trudnościach adaptacyjnych pierwszoklasistów”. „Nowa Szkoła”, 2004, Ne 6, s. 26-30.
2. Bielska Beata: „Rola rodziców w osiąganiu przez dzieci dojrzałości szkolnej”. „Wychowanie na co dzień”, 2009, nr 6, s. VII-VIII /Wkładka metodyczna.
3. Brejnak Wojciech: „Sześciolatki a nauka szkolna”. „Życie Szkoły”, 2009, nr 9, s. 48-52.
4. Brejnak Wojciech: „O dojrzewaniu do dojrzałości szkolnej”. „Życie Szkoły”, 2009, nr 8, s. 46-51.
5. Brejnak Wojciech: „Wybrane problemy dojrzałości szkolnej”. „Życie Szkoły”, 2009, nr 5, s. 46-51. Część II w nr 6, s. 40-46.
6. Broń Maria: „Grupa zabawkowo – adaptacyjna”. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2006, nr 6, s. 50-51.
1. Chojak Małgorzata: „Gotowość czy dojrzałość szkolna?”. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2009, nr 8, s. 20-23.
2. Czekała Agnieszka: „Przygotować dziecko do szkoły”. „Gazeta Szkolna”, 2003, nr 2, s. 14.
1. Dąbrowska – Król Hanna: „Problemy adaptacyjne młodzieży gimnazjalnej”. „Nowa Szkoła”, 2006, nr 6, s. 45-47.
2. Denst – Sadura Aleksandra: „Pierwsze dni w klasie”. „Głos Nauczycielski”, 2009, nr 37, s. 12.
3. Drachal Halina: „W szaleńczym tempie”. „Głos Nauczycielski”, 2009, nr 1, s. 9.
1. Fajkowska – Stanik Małgorzata: „Bo źle się trzyma długopis…”. „Psychologia w Szkole”, 2005, nr 3, s. 17-20.
2. Filipiak Ewa: „Dojrzałość potrzebna od dziecka”. „Psychologia w Szkole”, 2005, nr 3, s. 3-10.
1. Góral Renata: „Dojrzałość przedszkolna”. „Bliżej przedszkola”, 2009, nr 6, s. 34-35.
2. Górska Małgorzata: „Będę przedszkolakiem – program adaptacyjny”. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2003, nr 7, s. 408-409.
1. Jagieła Jarosław: „Nowy uczeń w klasie”. „Psychologia w Szkole”, 2006, nr 4, s. 23-30.
2. Janiszewska Bożena: „Dojrzałość szkolna pięciolatka: narzędzia diagnostyczne”. „Bliżej Przedszkola”, 2009, nr 5, s. 60-61.
1. Katz Lilian: „Jak być dobrym nauczycielem”. „Psychologia w Szkole”, 2005, nr 3, s. 35-40.
2. Krawczyk Anna: „Zrozumieć trudne dziecko”. „Psychologia w Szkole”, 2006, nr 4, s. 105-112.
3. Kubik Anna: „Spotkania adaptacyjne”. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2004, nr 7, s. 41-44/ 425-427.
4. Kuchta Krystyna: „Rozbudzić to, co najlepsze”. „Edukacja i Dialog”, 2006, nr 3, s. 19-21.
5. Krupa Elżbieta: „Witamy trzylatki. Program adaptacyjny”. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2005, nr 7, s. 21-23 / 405-407.
6. Kuszak Kinga: „Dziecko bezradne w szkole”. „Problemy Opiekuńczo Wychowawcze”, 2006, nr 10, s. 17-20.
1. Łapińska Edyta: „Adaptacja przedszkolaka”. „Gazeta Szkolna”, 2003, nr 42, s. 13.
1. Malinowski Andrzej: „Wiek rozpoczęcia nauki szkolnej”. „Życie Szkoły”, 2006, nr 7, s. 12-14.
2. Marek Elżbieta: „O pomyślny start ucznia w szkole”. „Życie Szkoły”, 2003, nr 1, s. 56-62.
3. Michalak Renata: „Wsparcie dziecka w procesie adaptacji rozwojowej”. „Życie Szkoły”, 2009, nr 3, s. 10-15.
4. Moczulska Weronika: „Sześciolatek do szkoły”. „Edukacja i Dialog”, 2006, nr 3, s. 11-12.
5. ...
agacia_