Odciążanie roweru.txt

(2 KB) Pobierz
Jak wiadomo ci�ar rowera ma du�o do rzeczy w samej je�dzie i ci�ko�ci jazdy rowerem. Im jest rower ci�szy tym wi�cej si�y trzeba wk�ada� do jego toczenia. Ci�ar jest przydatny tylko do zjazd�w w pozosta�ych rodzajach terenu ci�ar roweru jest bardzo nie na r�k�. Ot� co zrobi� by nasze maszyny by�y l�ejsze. Istnieje na to kilka sposob�w jedne zwi�zane z rozbiorem inne z wymian� a inne z partyzanckimi przer�bkami. Najpro�ciej zmniejszy� wag� roweru przez:


Odhaczenie - Wykr�cenie mu wszystkich cz�ci bez kt�rych mo�e swobodnie si� porusza� a pozosta�o minimum bezpiecze�stwa. W sk�ad takich cz�ci wchodz� te szczeg�lnie kt�re maj� swoist� poka�n� wag� czy s� z wszelkiej miary zb�dne. Najpro�ciej wymieni�:
N�ka rowerowa � opiera� mo�na rower o co b�d� przecie�.
Przedni hamulec � bez niego o ile jeden jest dobrze sprawny te� se poradzimy.
Poro�a � jest to element rog�w na kierownicy s�u��cy do wygodnej jazdy i zmiany pozycji w je�dzie ale bez niego da si� je�dzi�.
Dzwonek � mamy usta mo�emy sygnalizowa� �e jedziemy sami.
B�otniki � a po co da si� bez tego
Baga�nik � no o ile nic cz�sto nie wozimy tak�e jest zb�dny


Jak wida� takie odci��enie przez wyj�cie cz�ci nie daje za du�ego plusa dlatego nie wystarcza tylko to.

Zmiana � Wiele cz�ci trzeba tak�e wymieni� w rowerze na inne l�ejsze. Jasne jest �e je�li kto� ma grub� stalow� ram� to ci�ko tu m�wi� o odci��eniu rowera, chodzi tu raczej o rowery zwyczajnej wagi.
Na pocz�tek warto zmieni� wspornik siode�ka z ewentualnego stalowego na aluminiowy.
Nast�pnie to samo zrobi� z obr�czami k�, tak�e czyli wymieni� je na aluminiowe.
Kierownica i stery r�wnie� dobrze sprawuj� si� z dobrego stopu aluminium.
Zaczepy od z�batek i peda��w powinny i wystarczaj� gdy s� aluminiowe.
Z�batki i �a�cuch mo�na wymieni� na w�sze (nie jest to szeroko znane) mo�na je kupi� w sklepach rowerowych. �a�cuch taki jest o po�ow� chudszy od standardowego � co poci�ga za sob� wymian� tryb�w i kasety na tak� sam� szeroko��.
Ostatecznie wymiana opon na cie�sze co poprawia szybko�� i lekko�� jazdy.

Ta wymiana o ile nasz rower tym nie dysponowa� jak wida� mo�e przysporzy� sporo koszt�w. Ale s� to koszty jednorazowe.

Partyzantka � I tutaj ju� sposoby ingerowania i przerabiania. Skupiaj� si� one g��wnie na ramie i obr�czach k�. Znanym sposobem jest nawiercanie obr�czy czyli wycinanie w niej otwor�w pomi�dzy szprychami.
Tak�e nie mniej popularne wiercenie otwor�w w ramie na miejscach nie nara�onych du�ymi napr�eniami. W niekt�rych przypadkach mo�na zauwa�y� wycink� wahaczy i zamian� na stalowe widelce i wsporniki.

Wszystkie sposoby mo�na wykorzystywa� razem. Ale jak wida� zostawi� one z rowera ma�o co. Takich zagra� nie stosuje si� do rower�w kt�rymi si� je�dzi w zwyk�e trasy. G��wnie stosuj� to osoby wykonuj�ce jazd� wyczynow� czy prze�ajow� aby poprawi� swoje osi�gi. Wszystkie te zabiegi dadz� nam o 3 do nawet 7 kilo w zmniejszeniu wagi. Jest to zale�ne od tego co ma rower i jakie oraz co zrobimy. �rednio rower mo�e wa�y� do 15 kg standardowo


Zgłoś jeśli naruszono regulamin