Agile Software Development Gra zespolowa Wydanie II.pdf

(451 KB) Pobierz
Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II
Agile Software
Gra zespoĀowa. Wydanie II
Autor: Alistair Cockburn
TĀumaczenie: RafaĀ Joĺca
ISBN: 978-83-246-1503-2
The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)
Format: 170x230, stron: 480
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj zasady doskonaĀej metodologii wytwarzania oprogramowania
¤ Jak dopasowaě metodologiķ Agile do specyfiki firmy?
¤ W jaki sposb powiĴzaě Agile z innymi metodologiami?
¤ Jak wdroŃyě Agile w caĀej strukturze firmy?
Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonaĀej znajomoľci technologii,
ale takŃe metodologii zarzĴdzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejķtnoľě
bĀyskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i bĀķdy. Istnieje wiele
usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, ktre jednak rzadko
sprawdzajĴ siķ w przypadku maĀych zespoĀw projektowych lub projektw
realizowanych w krtkim czasie. Dla takich projektw opracowano metodologiķ Agile.
To âzwinne programowanieÒ zdobywa coraz wiķcej zwolennikw i jest wdraŃane
w wielu przedsiķbiorstwach.
KsiĴŃka âAgile Software Development: The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)Ò to omwienie metodologii Agile i inŃynierii
oprogramowania. CzytajĴc jĴ, poznasz zaĀoŃenia zwinnego programowania i sposoby
zarzĴdzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz siķ, jakie
ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radziě. Przeczytasz o programowaniu
ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadaĺ i unikaniu
bĀķdw przy wytwarzaniu oprogramowania.
¤ Zasady inŃynierii oprogramowania
¤ Dobr zespoĀu projektowego
¤ Komunikacja wewnĴtrz zespoĀu projektowego
¤ Wybr odpowiedniej metodologii
¤ Programowanie ekstremalne
¤ ZarzĴdzanie zmianami
¤ Metodologie Crystal
Poznaj wydajne i efektywne zwinne programowanie!
Development.
319877743.006.png 319877743.007.png 319877743.008.png 319877743.009.png 319877743.001.png
SPIS TREŚCI
S PIS RYSUNKÓW I TABEL
9
S PIS OPOWIADAŃ
15
P RZEDMOWA
19
P RZEDMOWA DO DRUGIEGO WYDANIA
29
R OZDZIAŁ 0.
N IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
33
Problem z analizą doświadczenia ................................................................ 35
Niemożność komunikacji .............................................................................. 39
Trzy poziomy słuchania ................................................................................ 44
Co zatem będę robił jutro? ............................................................................ 49
R OZDZIAŁ 0.1. N IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE EWOLUCJA
51
Komunikacja i wspólne doświadczenia ...................................................... 53
Shu-ha-ri ........................................................................................................... 54
R OZDZIAŁ 1.
G RA ZESPOŁOWA POMYSŁOWOŚCI I KOMUNIKACJI
57
Oprogramowanie i poezja ............................................................................. 59
Oprogramowanie i gry .................................................................................. 60
Drugie spojrzenie na grę zespołową ........................................................... 66
Co to oznacza dla mnie? ................................................................................ 73
R OZDZIAŁ 1.1. Z ESPOŁOWA GRA POMYSŁOWOŚCI I KOMUNIKACJI EWOLUCJA 75
Gra bagienna ................................................................................................... 77
Współzawodnictwo we współpracy ............................................................ 78
Inne miejsca z grą zespołową ....................................................................... 80
Raz jeszcze o inżynierii oprogramowania .................................................. 80
5
319877743.002.png
6 • SPIS TREŚCI
R OZDZIAŁ 2.
P OJEDYNCZE OSOBY
93
Ci dziwni ludzie ............................................................................................... 95
Obchodzenie trybów porażki ........................................................................ 99
Lepsze działanie w jednych aspektach niż w innych ............................. 107
Korzystanie z trybów sukcesu ..................................................................... 118
Co powinienem zrobić jutro? ...................................................................... 124
R OZDZIAŁ 2.1. P OJEDYNCZE OSOBY EWOLUCJA
125
Równoważenie strategii ............................................................................... 127
R OZDZIAŁ 3.
K OMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA ZESPOŁÓW
131
Sposoby przepływu informacji ................................................................... 133
Zasklepianie luk komunikacyjnych ........................................................... 147
Zespoły jako społeczności ............................................................................ 155
Zespoły jako ekosystemy ............................................................................. 164
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 166
R OZDZIAŁ 3.1. Z ESPOŁY EWOLUCJA
167
Ponowne spojrzenie na prosty układ biura .............................................. 169
R OZDZIAŁ 4.
M ETODOLOGIE
171
Ekosystem, który dostarcza oprogramowanie ......................................... 173
Pojęcia metodologiczne ................................................................................ 173
Zasady projektowania metodologii ........................................................... 198
XP od kuchni .................................................................................................. 221
Dlaczego w ogóle zajmować się metodologiami? .................................... 225
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 227
R OZDZIAŁ 4.1. M ETODOLOGIE EWOLUCJA
229
Metodologie kontra strategie ...................................................................... 231
Metodologie w całej organizacji ................................................................. 232
Procesy jako cykle ......................................................................................... 233
Opisanie metodologii prostszymi słowami ............................................... 236
319877743.003.png
SPIS TREŚCI • 7
R OZDZIAŁ 5.
Z WINNOŚĆ I ADAPTACJA
239
Lekko, aczkolwiek wystarczająco .............................................................. 241
Zwinność ........................................................................................................ 243
Dostosowywanie się ..................................................................................... 250
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 260
R OZDZIAŁ 5.1. Z WINNOŚĆ I ADAPTACJA EWOLUCJA
261
Sprostowanie błędnego zrozumienia przekazu ...................................... 264
Ewolucja metodologii zwinnych ................................................................ 281
Nowe zagadnienia metodologii ................................................................. 293
Powracające pytania ..................................................................................... 309
Zwinność poza tworzeniem oprogramowania ........................................ 329
R OZDZIAŁ 6.
M ETODOLOGIE C RYSTAL
353
Kształt rodziny Crystal ................................................................................. 355
Crystal Clear .................................................................................................. 358
Crystal Orange .............................................................................................. 360
Crystal Orange Web ..................................................................................... 362
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 366
R OZDZIAŁ 6.1. M ETODOLOGIE C RYSTAL EWOLUCJA
367
Genetyczny kod Crystal .............................................................................. 369
Crystal Clear .................................................................................................. 374
Rozciąganie Crystal Clear do Yellow ......................................................... 376
D ODATEK A
M ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
383
Agile Alliance ................................................................................................. 385
Manifest .......................................................................................................... 386
Wspieranie wartości ..................................................................................... 388
D ODATEK A.1 M ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
I „D EKLARACJA WZAJEMNEJ ZALEŻNOŚCI
395
Nowa odsłona manifestu zwinności ......................................................... 397
Deklaracja wzajemnej zależności ............................................................... 400
319877743.004.png
8 • SPIS TREŚCI
D ODATEK B
N AUR , E HN , M USASHI
407
Peter Naur, „Programowanie jako budowanie teorii” ............................ 409
Pelle Ehn. Gry językowe Wittgensteina .................................................... 419
Musashi ........................................................................................................... 431
D ODATEK B.1 N AUR , E HN , M USASHI EWOLUCJA
437
Naur ................................................................................................................. 439
Ehn ................................................................................................................... 439
Musashi ........................................................................................................... 439
D ODATEK C
S ŁOWO KOŃCOWE
441
Zwinne wytwarzanie oprogramowania .................................................... 443
Biznes jako gra zespołowa ........................................................................... 444
Przywództwo ................................................................................................. 444
Wszyscy .......................................................................................................... 445
D ODATEK DB IBLIOGRAFIA
447
S KOROWIDZ
461
319877743.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin