Agile Software Development Gra zespolowa Wydanie II.pdf
(
451 KB
)
Pobierz
Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II
Agile Software
Gra zespoĀowa. Wydanie II
Autor: Alistair Cockburn
TĀumaczenie: RafaĀ Joĺca
ISBN: 978-83-246-1503-2
TytuĀ oryginaĀu:
Agile Software Development:
The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)
Format: 170x230, stron: 480
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj zasady doskonaĀej metodologii wytwarzania oprogramowania
¤
Jak dopasowaě metodologiķ Agile do specyfiki firmy?
¤
W jaki sposb powiĴzaě Agile z innymi metodologiami?
¤
Jak wdroŃyě Agile w caĀej strukturze firmy?
Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonaĀej znajomoľci technologii,
ale takŃe metodologii zarzĴdzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejķtnoľě
bĀyskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i bĀķdy. Istnieje wiele
usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, ktre jednak rzadko
sprawdzajĴ siķ w przypadku maĀych zespoĀw projektowych lub projektw
realizowanych w krtkim czasie. Dla takich projektw opracowano metodologiķ Agile.
To âzwinne programowanieÒ zdobywa coraz wiķcej zwolennikw i jest wdraŃane
w wielu przedsiķbiorstwach.
KsiĴŃka âAgile Software Development: The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)Ò to omwienie metodologii Agile i inŃynierii
oprogramowania. CzytajĴc jĴ, poznasz zaĀoŃenia zwinnego programowania i sposoby
zarzĴdzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz siķ, jakie
ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radziě. Przeczytasz o programowaniu
ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadaĺ i unikaniu
bĀķdw przy wytwarzaniu oprogramowania.
¤
Zasady inŃynierii oprogramowania
¤
Dobr zespoĀu projektowego
¤
Komunikacja wewnĴtrz zespoĀu projektowego
¤
Wybr odpowiedniej metodologii
¤
Programowanie ekstremalne
¤
ZarzĴdzanie zmianami
¤
Metodologie Crystal
Poznaj wydajne i efektywne zwinne programowanie!
Development.
SPIS TREŚCI
S
PIS RYSUNKÓW I TABEL
9
S
PIS OPOWIADAŃ
15
P
RZEDMOWA
19
P
RZEDMOWA DO DRUGIEGO WYDANIA
29
R
OZDZIAŁ
0.
N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
33
Problem z analizą doświadczenia ................................................................ 35
Niemożność komunikacji .............................................................................. 39
Trzy poziomy słuchania ................................................................................ 44
Co zatem będę robił jutro? ............................................................................ 49
R
OZDZIAŁ
0.1. N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
—
EWOLUCJA
51
Komunikacja i wspólne doświadczenia ...................................................... 53
Shu-ha-ri ........................................................................................................... 54
R
OZDZIAŁ
1.
G
RA ZESPOŁOWA POMYSŁOWOŚCI
I
KOMUNIKACJI
57
Oprogramowanie i poezja ............................................................................. 59
Oprogramowanie i gry .................................................................................. 60
Drugie spojrzenie na grę zespołową ........................................................... 66
Co to oznacza dla mnie? ................................................................................ 73
R
OZDZIAŁ
1.1. Z
ESPOŁOWA GRA POMYSŁOWOŚCI I
KOMUNIKACJI
—
EWOLUCJA
75
Gra bagienna ................................................................................................... 77
Współzawodnictwo we współpracy ............................................................ 78
Inne miejsca z grą zespołową ....................................................................... 80
Raz jeszcze o inżynierii oprogramowania .................................................. 80
5
6
• SPIS TREŚCI
R
OZDZIAŁ
2.
P
OJEDYNCZE OSOBY
93
Ci dziwni ludzie ............................................................................................... 95
Obchodzenie trybów porażki ........................................................................ 99
Lepsze działanie w jednych aspektach niż w innych ............................. 107
Korzystanie z trybów sukcesu ..................................................................... 118
Co powinienem zrobić jutro? ...................................................................... 124
R
OZDZIAŁ
2.1. P
OJEDYNCZE OSOBY
—
EWOLUCJA
125
Równoważenie strategii ............................................................................... 127
R
OZDZIAŁ
3.
K
OMUNIKACJA I
WSPÓŁPRACA
ZESPOŁÓW
131
Sposoby przepływu informacji ................................................................... 133
Zasklepianie luk komunikacyjnych ........................................................... 147
Zespoły jako społeczności ............................................................................ 155
Zespoły jako ekosystemy ............................................................................. 164
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 166
R
OZDZIAŁ
3.1. Z
ESPOŁY
—
EWOLUCJA
167
Ponowne spojrzenie na prosty układ biura .............................................. 169
R
OZDZIAŁ
4.
M
ETODOLOGIE
171
Ekosystem, który dostarcza oprogramowanie ......................................... 173
Pojęcia metodologiczne ................................................................................ 173
Zasady projektowania metodologii ........................................................... 198
XP od kuchni .................................................................................................. 221
Dlaczego w ogóle zajmować się metodologiami? .................................... 225
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 227
R
OZDZIAŁ
4.1. M
ETODOLOGIE
—
EWOLUCJA
229
Metodologie kontra strategie ...................................................................... 231
Metodologie w całej organizacji ................................................................. 232
Procesy jako cykle ......................................................................................... 233
Opisanie metodologii prostszymi słowami ............................................... 236
SPIS TREŚCI •
7
R
OZDZIAŁ
5.
Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
239
Lekko, aczkolwiek wystarczająco .............................................................. 241
Zwinność ........................................................................................................ 243
Dostosowywanie się ..................................................................................... 250
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 260
R
OZDZIAŁ
5.1. Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
—
EWOLUCJA
261
Sprostowanie błędnego zrozumienia przekazu ...................................... 264
Ewolucja metodologii zwinnych ................................................................ 281
Nowe zagadnienia metodologii ................................................................. 293
Powracające pytania ..................................................................................... 309
Zwinność poza tworzeniem oprogramowania ........................................ 329
R
OZDZIAŁ
6.
M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
353
Kształt rodziny Crystal ................................................................................. 355
Crystal Clear .................................................................................................. 358
Crystal Orange .............................................................................................. 360
Crystal Orange Web ..................................................................................... 362
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 366
R
OZDZIAŁ
6.1. M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
—
EWOLUCJA
367
Genetyczny kod Crystal .............................................................................. 369
Crystal Clear .................................................................................................. 374
Rozciąganie Crystal Clear do Yellow ......................................................... 376
D
ODATEK
A
M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA
OPROGRAMOWANIA
383
Agile Alliance ................................................................................................. 385
Manifest .......................................................................................................... 386
Wspieranie wartości ..................................................................................... 388
D
ODATEK
A.1 M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
I
„D
EKLARACJA WZAJEMNEJ ZALEŻNOŚCI
”
395
Nowa odsłona manifestu zwinności ......................................................... 397
Deklaracja wzajemnej zależności ............................................................... 400
8
• SPIS TREŚCI
D
ODATEK
B
N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
407
Peter Naur, „Programowanie jako budowanie teorii” ............................ 409
Pelle Ehn. Gry językowe Wittgensteina .................................................... 419
Musashi ........................................................................................................... 431
D
ODATEK
B.1 N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
—
EWOLUCJA
437
Naur ................................................................................................................. 439
Ehn ................................................................................................................... 439
Musashi ........................................................................................................... 439
D
ODATEK
C
S
ŁOWO KOŃCOWE
441
Zwinne wytwarzanie oprogramowania .................................................... 443
Biznes jako gra zespołowa ........................................................................... 444
Przywództwo ................................................................................................. 444
Wszyscy .......................................................................................................... 445
D
ODATEK
DB
IBLIOGRAFIA
447
S
KOROWIDZ
461
Plik z chomika:
kronos78
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!!!!!!!ze słowackiego radia, niektore opisanie, inne nie
# - Wzory CV
▶ Porady remontowo - budowlane
▶ Remont domu - poradnik
• AGD - kody błędów pralek automatycznych
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin