Kochana mamo, kochany tato.doc

(41 KB) Pobierz

Kochana mamo, kochany tato

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Uśmiechy dla mamy”- ćwiczenia narządów mowy.

 

 

„ Moja mama, moi rodzice” - przeglądanie zdjęć rodzinnych przyniesionych przez dzieci, opisywanie przez dzieci własnych mam i ojców, dokonywanie charakterystyki idealnej mamy i taty.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą obwodu ćwiczebnego –opracowanie własne. Doskonalenie nabytych sprawności ruchowych.

językowa

społeczna

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

Dziecko:

- pamięta o poleceniach n. – przyniosło zdjęcia rodziców, chętnie opowiada o swojej rodzinie, zna rodzinne powiązania, używa poprawnie przymiotników charakteryzując rodziców,

-wykorzystuje własne sprawności ruchowe podczas pokonywania przeszkód

„W kuchni” – ćwiczenia ortofoniczne – doskonalenie pracy przodu języka na zgłoskach: szur, sss, ter, brrr, wrrr itp.

 

„Kwiaty dla mamy” – praca z k. S. 55.

Dziecko:

-wykonuje ćwiczenia narządów mowy naśladując odgłosy z kuchni

 

 

-przelicza kwiaty w bukiecie i odpowiednio je koloruje

„Kwiaty na wietrze”- zabawa orientacyjno – porządkowa.

 

 

 

Moja mama jest najpiękniejsza” – nauka piosnki, instrumentacja, ruch przy muzyce.

 

 

 

 

„Moja mama”- wycinanka z kolorowych szmatek. Wykończenie pracy kolorowymi wstążkami, wełną, guziczkami itp.

 

muzyczna

 

 

 

 

 

techniczna

plastyczna

-zna słowa i melodię piosenki – chętnie śpiewa z grupą, rozróżnia w piosence zwrotkę i refren, realizuje akcenty metryczne, improwizuje na instrumentach melodycznych

-sprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami, wykorzystuje w pracy różnorodne materiały

„Gdybym bym potrafił…” – rozwijanie wyobraźni w czasie wypowiadania się na temat spełniania maminych marzeń.

 

„Piszemy list do mamy” – ćwiczenia w czytaniu I pisaniu. Praca z k. s.57.

-myśli abstrakcyjnie, potrafi czasami być empatyczne;

 

 

 

 

 

-odczytuje fragmentu listu i je uzupełnia, ozdabia papier listowy, dba o estetykę pracy

„Karuzela” –zabawa ruchowa z elem.tańca.

 

 

 

„Łąka zakwitła dla mamy” - tworzenie zbiorów kwiatów, owadów i ptaków wg określanych słownie cech,

uzupełnianie wzorów brakującymi elementami – zachowanie rytmu.

 

„Jesteśmy sprawni i pomagamy mamie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej (opracowanie własne).

matematyczna

 

językowa

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

-rozumie pojęcie zbiór, potrafi tworzyć zbiory wg określonych cech,

uzupełnia wzór brakującymi elementami, przelicza kwiaty w zakresie 10

 

-ćwiczy naśladując pomaganie mamie (np. nosi wodę w kubku, sprząta, gotuje, itp.)

„Śpiewamy pięknie i recytujemy wyraźnie”

przygotowanie programu na uroczystość – zasady poprawnego i pięknego recytowania.

 

„Kto przygotował te bukiety dla mamy i co jeszcze?”- zabawa dydaktyczna. Dobieranie podpisów i właściwych kwiatów.

- rozumie konieczność przygotowania uroczystości dla rodziców – chętnie pracuje mimo żmudnych ćwiczeń, zna treść własnego wiersza i odtwarza go

-odczytuje  imiona dzieci i łączy je z odnalezionym kwiatem

 

„Zrywamy kwiaty” –zabawa z elementem skłonu.

 

 

 

„Zajączek z rozbitego lusterka" -przybliżenie dzieciom codziennych trosk i kłopotów mamy na podstawie opowiadania H. Bechlerowej

 

Mama i tata” -malowanie ślubnego portretu mamy i taty. Ozdabianie ramy – kompozycja liniowa;

językowa

społeczna

 

 

 

 

plastyczna

-wypowiada się na temat treści opowiadania, określa sposób zachowania Piotrusia, wie, dlaczego mama wyszła z domu, o czym myślał Piotruś, gdy jej nie było, kto mu pomógł odnaleźć mamę

-sprawnie posługuje się kredkami;

 

"Kwiatek dla mamy"- kształcenie sprawności manualnej i przestrzennej w trakcie przygotowania niespodzianki dla mamy, na podstawie wiersza" Kosz wiosenny" - (E. Skarżyńska, "Wychowanie w Przedszkolu", 1/85)

„Jaka jest moja mama?” –układanie zdań o mamie i ich śpiewanie.

-pragnie przygotować niespodziankę dla swojej mamy, wykonuje ją z kolorowego papieru dbając o jej estetyczne wykończenie

 

 

 

 

 

-mówi o wyglądzie swojej mamy, jej cechach charakteru, śpiewa o mamie

„Taniec kwiatów”- dowolne improwizacje ruchowe przy muzyce.

 

 

„To Wam składamy życzenia – kochana mamo, kochany tato” – uroczystość z udziałem rodziców – śpiewanie piosenek, recytacja wierszy, tańce itp.;

- wspólne biesiadowanie, zabawy i konkursy;

- tworzenie miłej atmosfery wspólnej zabawy – integrowanie przedszkola ze środowiskiem.

 

językowa

społeczna

muzyczna

 

zdrowotna

 

 

-bierze udział we wspólnie przygotowanej uroczystości – czuje się jej współgospodarzem;

nie wstydzi się występując publicznie, odczuwa potrzebę okazywania rodzicom miłości

„Z mamą w sklepie zabawkami” -ćwiczenia językowe na podstawie historyjki obrazkowej. Praca z książką s.56.

 

Zabawy ruchowe  w ogrodzie przedszkolnym – z piłką ( poznanie zasad zabawy „Zbijany”).

-czyta napisy w chmurkach, rysuje zakończenie historyjki

 

 

 

 

-zna zasady zabawy ruchowej „Zbijany”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin