Kochana mamo, kochany tato
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Uśmiechy dla mamy”- ćwiczenia narządów mowy.
„ Moja mama, moi rodzice” - przeglądanie zdjęć rodzinnych przyniesionych przez dzieci, opisywanie przez dzieci własnych mam i ojców, dokonywanie charakterystyki idealnej mamy i taty.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą obwodu ćwiczebnego –opracowanie własne. Doskonalenie nabytych sprawności ruchowych.
językowa
społeczna
zdrowotna
Dziecko:
- pamięta o poleceniach n. – przyniosło zdjęcia rodziców, chętnie opowiada o swojej rodzinie, zna rodzinne powiązania, używa poprawnie przymiotników charakteryzując rodziców,
-wykorzystuje własne sprawności ruchowe podczas pokonywania przeszkód
„W kuchni” – ćwiczenia ortofoniczne – doskonalenie pracy przodu języka na zgłoskach: szur, sss, ter, brrr, wrrr itp.
„Kwiaty dla mamy” – praca z k. S. 55.
-wykonuje ćwiczenia narządów mowy naśladując odgłosy z kuchni
-przelicza kwiaty w bukiecie i odpowiednio je koloruje
„Kwiaty na wietrze”- zabawa orientacyjno – porządkowa.
„Moja mama jest najpiękniejsza” – nauka piosnki, instrumentacja, ruch przy muzyce.
„Moja mama”- wycinanka z kolorowych szmatek. Wykończenie pracy kolorowymi wstążkami, wełną, guziczkami itp.
muzyczna
techniczna
plastyczna
-zna słowa i melodię piosenki – chętnie śpiewa z grupą, rozróżnia w piosence zwrotkę i refren, realizuje akcenty metryczne, improwizuje na instrumentach melodycznych
-sprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami, wykorzystuje w pracy różnorodne materiały
„Gdybym bym potrafił…” – rozwijanie wyobraźni w czasie wypowiadania się na temat spełniania maminych marzeń.
„Piszemy list do mamy” – ćwiczenia w czytaniu I pisaniu. Praca z k. s.57.
-myśli abstrakcyjnie, potrafi czasami być empatyczne;
-odczytuje fragmentu listu i je uzupełnia, ozdabia papier listowy, dba o estetykę pracy
„Karuzela” –zabawa ruchowa z elem.tańca.
„Łąka zakwitła dla mamy” - tworzenie zbiorów kwiatów, owadów i ptaków wg określanych słownie cech,
uzupełnianie wzorów brakującymi elementami – zachowanie rytmu.
„Jesteśmy sprawni i pomagamy mamie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej (opracowanie własne).
matematyczna
-rozumie pojęcie zbiór, potrafi tworzyć zbiory wg określonych cech,
uzupełnia wzór brakującymi elementami, przelicza kwiaty w zakresie 10
-ćwiczy naśladując pomaganie mamie (np. nosi wodę w kubku, sprząta, gotuje, itp.)
„Śpiewamy pięknie i recytujemy wyraźnie”
przygotowanie programu na uroczystość – zasady poprawnego i pięknego recytowania.
„Kto przygotował te bukiety dla mamy i co jeszcze?”- zabawa dydaktyczna. Dobieranie podpisów i właściwych kwiatów.
- rozumie konieczność przygotowania uroczystości dla rodziców – chętnie pracuje mimo żmudnych ćwiczeń, zna treść własnego wiersza i odtwarza go
-odczytuje imiona dzieci i łączy je z odnalezionym kwiatem
„Zrywamy kwiaty” –zabawa z elementem skłonu.
„Zajączek z rozbitego lusterka" -przybliżenie dzieciom codziennych trosk i kłopotów mamy na podstawie opowiadania H. Bechlerowej
„Mama i tata” -malowanie ślubnego portretu mamy i taty. Ozdabianie ramy – kompozycja liniowa;
-wypowiada się na temat treści opowiadania, określa sposób zachowania Piotrusia, wie, dlaczego mama wyszła z domu, o czym myślał Piotruś, gdy jej nie było, kto mu pomógł odnaleźć mamę
-sprawnie posługuje się kredkami;
"Kwiatek dla mamy"- kształcenie sprawności manualnej i przestrzennej w trakcie przygotowania niespodzianki dla mamy, na podstawie wiersza" Kosz wiosenny" - (E. Skarżyńska, "Wychowanie w Przedszkolu", 1/85)
„Jaka jest moja mama?” –układanie zdań o mamie i ich śpiewanie.
-pragnie przygotować niespodziankę dla swojej mamy, wykonuje ją z kolorowego papieru dbając o jej estetyczne wykończenie
-mówi o wyglądzie swojej mamy, jej cechach charakteru, śpiewa o mamie
„Taniec kwiatów”- dowolne improwizacje ruchowe przy muzyce.
„To Wam składamy życzenia – kochana mamo, kochany tato” – uroczystość z udziałem rodziców – śpiewanie piosenek, recytacja wierszy, tańce itp.;
- wspólne biesiadowanie, zabawy i konkursy;
- tworzenie miłej atmosfery wspólnej zabawy – integrowanie przedszkola ze środowiskiem.
-bierze udział we wspólnie przygotowanej uroczystości – czuje się jej współgospodarzem;
nie wstydzi się występując publicznie, odczuwa potrzebę okazywania rodzicom miłości
„Z mamą w sklepie zabawkami” -ćwiczenia językowe na podstawie historyjki obrazkowej. Praca z książką s.56.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym – z piłką ( poznanie zasad zabawy „Zbijany”).
-czyta napisy w chmurkach, rysuje zakończenie historyjki
-zna zasady zabawy ruchowej „Zbijany”
barabell