czerwiec 2010.doc

(74 KB) Pobierz

 

 

                                                                             Czerwiec  2010

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

                    1. Święto wszystkich dzieci;

                       2. Pierwsze owoce;

                       3. Co słychać na łące ?;

                       4. To już lato.

                       5. Wakacje!.

 

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                                    Co słychać na łące ?

                                           14.05.-18.05.2010r.

 

1.( 3) „Rano na łące”- M.Buczkówna – słuchanie wiersza, wypowiadanie się nt. treści, rozpoznawanie i nazywanie owadów.

·         z uwagą słuch wiersza

·         interpretuje ruchem tekst-

 

2.( 8)  Rytmika- zabawy przy muzyce, utrwalenie piosenek „Motylek” i „Pszczółki”

·         dz. indywidualnie i grupowo śpiewa poznane piosenki, improwizuje ruchem treść piosenek.

 

3.( 5/ 6) Dzień sportu rozgrywanie konkurencji sportowych na świeżym powietrzu.

·         ćwiczy  w zespole

·         zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń

·         wie , że nie zawsze można wygrywać

 

4.( 9) Owady na łące – wykonanie pracy plastycznej różnymi sposobami

·         projektuje swoją pracę

 

5.( 3/14) „Goście z glinianego dzbanka” – E.SZ.- Zarębina. Słuchanie opowiadania, przedstawienie treści wg kolejności zdarzeń.

·         rozumie związki przyczynowo – skutkowe

·         cierpliwie czeka na swoją kolej wypowiedzi

 

 

Ø      (13 )„Co jest w tym kolorze” – zabawa

 

Ø      (9 )Kolorowanie rysunku motyla

 

Ø      (  3  )„Pszczółki do ula”- Ćwiczenia słuchowe

 

Ø      ( 14  )Tak- nie – zabawa

 

Ø      ( 12/3 )Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i roślinach mieszkających na łące

 

Ø      (   5/6) Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

Ø      ( 7, 1 ) Zabawy w kącikach tematycznych –,podejmowanie prostych zabaw tematycznych – kuchnia, dom lalek-zgodna zabawa w zespole,

 

Ø      (14) Układanie puzzli, układanek, gry w loteryjki doskonalenie percepcji wzrokowej

 

Ø      (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne –  stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody  

 

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

Motyle”-z el biegu

„Żabki w stawie”-z el podskoku

„Pokrzywy”- z el równowagi

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                               To już lato.

                                  21.06.- 25.06.2010r.

 

1. (     ) „Mija roczek szkolny” – słuchanie wiersza L.Wiszniewskiego z wykorzystaniem sylwety chłopca i serii obrazków Kształcenie umiejętności uważnego słuchania;

·         Dz. wie gdzie można spędzić wakacje i co można tam robić

2. (     ) „Wakacji czas”- zabawa przy piosence- Rozwijanie słuchu muzycznego;

·         Dzieci tańczą w rytm muzyki, improwizują ruchowo

3(     ).Opowiadanie nauczycielki przy tablicy tematycznej pt. „W co się bawić?” wg tekstu I. Salach.

·         Poznaje sposoby bezpiecznego spędzania wolnego czasu (zabawy tylko w dozwolonych miejscach).

 

4(     ).Malowanie farbami specjalnie przygotowanymi do techniki „dziesięciu palców

·         Pełne wypowiadanie się za pomocą mazów i plam, wyzwalanie ekspresji twórczej

 

5.(5/6   ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony met. zadaniową wg K. Wlaźnik.

·         wykonuje ćw. zademonstrowane przez nauczycielkę,

 

Ø      (     )Zabawy stolikowe;

Ø      (     )Zabawy w wybranych kącikach zabaw;

Ø      (     )Słuchanie bajek, opowiadań z przedszkolnej biblioteki;

Ø      (     )Zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem, ilustracyjne;

Ø      (     )Utrwalanie poznanych w przedszkolu wierszyków, rymowanek;

Ø      (     ) „Czym podróżujemy podczas wakacji?”- zabawa dydaktyczna;

Przybliżenie różnych środków lokomocji; Dz. rozpoznaje i nazywa różne środki lokomocji; wie, które z nich poruszają się po wodzie, lądzie i w powietrzu;

Ø      (     )Zajęcia na powietrzu w ogrodzie;

Ø      (   2  )Zabiegi , higieniczno sanitarne;

Ø      (6/11 )Spacery w okolicy przedszkola – obserwacja przyrody

       ( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5, 6 )   Zabawy ruchowe
„Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki

„W wodzie” – z elem. czworakowania.

„Czy zimna woda” – z elem. równowagi.

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                                    Wakacje.

 

1(      ).Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Jedziemy na wakacje”. Podejmuje próby interpretacji wysłuchanego i zapamiętanego wiersza.

·          

2.(      )Historyjka obrazkowa na podstawie utworu M. Kownackiej pt. „Lalki jadą na wczasy”.

·  Wyróżnia na obrazkach znane przedmioty  i postaci, określa wykonywane przez nie czynności, wzbogaca słownik o wyrazy : wczasy, kufer, góry.

 

3(       ) Wakacyjne plany” – malowanie farbami akwarelowymi. Podejmuje próby przedstawienia swoich wakacyjnych planów w postaci pracy plastycznej, właściwe rozplanowanie pracy na powierzchni kartki.

 

4.(     ) „Jesteśmy razem” wzajemne zapoznanie się dzieci i wychowawczyni. Wspólny wybór nazwy grupy. „Jak chciałbym spędzić czas w przedszkolu”.

·  bierze aktywny udział w zabawach proponowanych przez naucz

 

5(      ). Zabawy rytmiczne przy muzyce, słuchanie piosenki śpiewanej przez naucz, marsz po okręgu

·         dz udziela swobodnych wypowiedzi, dzieli się swoimi uwagami

 

Ø      (     )Rozmowa z dziećmi na temat, gdzie wyjadą na wakacje. 

Ø      (     )Oglądanie w czasopismach dziecięcych ilustracji o wakacyjnej tematyce : morze, plaża, góry, jeziora.

Ø      (     )Ćwiczenie graficzne – „Zabawki do piasku”.

Ø      (     ) „Rybki w jeziorze”- praca na szarym papierze pakunkowym.

Ø      (   2  )Zabiegi , higieniczno sanitarne

Ø      (6/11 )Spacery w okolicy przedszkola – obserwacja przyrody

Ø      (14) Popołudnie z książką

Ø      (7) Zabawy tematyczne – dz. samodzielnie organizuje zabawę, odgrywa określone role, wykorzystuje rekwizyty

Ø      (    )”Bezpiecznie w łazience” – rozmowa, pokaz – prawidłowe zachowanie się w łazience, mycie rąk z zachowaniem kolejnych etapów, zgłaszanie potrzeb fizjologicznych.

Ø      (    ) „Nasze zabawki” – kolorowanie obrazków.

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin