Organizowanie pracy w dziale utrzymania czystości i porządku w zakładzie hotelarskim(1).pdf

(841 KB) Pobierz
Technik_hotelarstwa_341[04].Z3.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Zofia Żegleń
Organizowanie pracy w dziale utrzymania czystości
i porządku w zakładzie hotelarskim 341[04].Z3.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji-Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
93938810.002.png 93938810.003.png 93938810.004.png
Recenzenci:
mgr Maria Napiórkowska - Gzula
mgr Joanna Orłowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr Zofia Żegleń
Konsultacja:
mgr inż. Piotr Ziembicki
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 341[04].Z3.01
Organizowanie pracy w dziale utrzymania czystości i porządku w zakładzie hotelarskim
zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik hotelarstwa.
Wydawca
Instytut technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.Wprowadzenie ...................................................................................................................3
2. Wymagania wstępne .........................................................................................................5
3. Cele kształcenia ................................................................................................................6
4. Materiał nauczania ...........................................................................................................7
4.1. Jednostki mieszkalne – rodzaje i wyposażenie .........................................................7
4.1.1. Materiał nauczania................................................................................................7
4.1.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................13
4.1.3. Ćwiczenia...........................................................................................................14
4.1.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................16
4.2. Organizacja pracy służby pięter .............................................................................17
4.2.1. Materiał nauczania..............................................................................................17
4.2.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................25
4.2.3. Ćwiczenia...........................................................................................................25
4.2.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................27
4.3. System pracy służby pięter ......................................................................................28
4.3.1. Materiał nauczania..............................................................................................28
4.3.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................31
4.3.3. Ćwiczenia...........................................................................................................31
4.3.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................32
4.4. Obsługa służby pięter ..............................................................................................33
4.4.1. Materiał nauczania..............................................................................................33
4.4.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................40
4.4.3. Ćwiczenia...........................................................................................................40
4.4.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................41
4.5. Transport wewnętrzny ............................................................................................42
4.5.1. Materiał nauczania..............................................................................................42
4.5.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................46
4.5.3. Ćwiczenia...........................................................................................................46
4.5.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................47
4.6. Ochrona przeciwpożarowa w części mieszkalnej zakładu hotelarskiego ..............48
4.6.1. Materiał nauczania..............................................................................................48
4.6.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................51
4.6.3. Ćwiczenia...........................................................................................................51
4.6.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................51
4.7. Współpraca z recepcją, działem technicznym i działem personalnym zakładu
hotelarskiego ...................................................................................................................52
4.7.1. Materiał nauczania..............................................................................................52
4.7.2. Pytania sprawdzające..........................................................................................53
4.7.3. Ćwiczenia...........................................................................................................53
4.7.4. Sprawdzian postępów.........................................................................................54
6. Literatura .......................................................................................................................60
7. Załączniki .......................................................................................................................61
Przykład wyposażenia jednostek mieszkalnych................................................................61
Jednostka mieszkalna przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych......................62
Harmonogram pracy.........................................................................................................63
Ankieta Hotelowa.............................................................................................................64
Piktogramy stosowane w hotelarstwie..............................................................................65
Protokół na okoliczność kradzieży....................................................................................66
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik „Organizowanie pracy w dziale utrzymania czystości i porządku w zakładzie
hotelarskim” jest elementem pakietu edukacyjnego.
Poradnik pomoże Ci w przyswojeniu wiedzy i kształtowaniu umiejętności zawodowych
w zakresie organizacji pracy działu utrzymania czystości i porządku w zakładzie hotelarskim.
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne, czyli wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć przed
przystąpieniem
- do nauki w wybranym przez Ciebie zawodzie,
- cele kształcenia, czyli wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz pracując z tym
poradnikiem,
- materiał nauczania, czyli wiadomości dotyczące organizacji pracy w części noclegowej
zakładu hotelarskiego,
- sprawdzian osiągnięć,
- wykaz literatury, z jakiej możesz korzystać podczas nauki.
Poznanie przez Ciebie wszystkich lub określonej części wiadomości będzie stanowiło dla
nauczyciela podstawę przeprowadzenia sprawdzianu poziomu przyswojonych wiadomości
i ukształtowanych umiejętności. W tym celu nauczyciel posłuży się zestawem zadań
testowych.
Niniejszy poradnik nie zastępuje podręcznika. Aby dogłębnie poznać zagadnienia
związane z funkcjonowaniem służby pięter, należy korzystać z fachowej literatury, czasopism
branżowych, śledzić nowości, korzystając z Internetu, brać udział w targach hotelarskich.
Jednostka modułowa: „Organizowanie pracy w dziale utrzymania czystości i porządku
w zakładzie hotelarskim”, której treści teraz poznajesz, jest jednym z modułów koniecznych
do zapoznania się z etapami prac służby pięter zakładu hotelarskiego.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
341[04].Z.3
Nadzór nad utrzymaniem czystości i
porządku w zakładzie hotelarskim
341[04].Z.3.01
Organizowanie pracy w dziale utrzymania
czystości i porządku w zakładzie
hotelarskim
341[04].Z.3.02
Utrzymanie czystości porządku w zakładzie
hotelarskim
341[04].Z.3.03
Wykonywanie prac związanych z
utrzymaniem czystości i porządku w
jednostkach mieszkalnych zakładu
hotelarskiego
341[04].Z.3.04
Komunikowanie się w języku obcym z
gośćmi przebywającymi w części noclegowej
zakładu hotelarskiego
Schemat u jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
93938810.005.png 93938810.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin