Komunikowanie się w języku obcym z gośćmi w recepcji i części parterowej zakładu hotelarskiego(1).pdf

(412 KB) Pobierz
Technik_hotelarstwa_341[04].Z2.07_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Krystyna Książek
Komunikowanie się w języku obcym z gośćmi w recepcji
i części parterowej zakładu hotelarskiego 341[04].Z2.07
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
93938721.004.png 93938721.005.png 93938721.006.png
Recenzenci:
mgr Maria Napiórkowska - Gzula
mgr Joanna Orłowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr Krystyna Książek
Konsultacja:
mgr inż. Piotr Ziembicki
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej Komunikowanie
się w języku obcym z gośćmi w recepcji i części parterowej zakładu hotelarskiego zawartego
w modułowym programie nauczania dla zawodu technik hotelarstwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Przyjmowanie gościa do zakładu hotelarskiego.
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
16
4.1.3. Ćwiczenia
16
4.1.4. Sprawdzian postępów
19
4.2. Obsługa gościa w czasie pobytu w hotelu przez recepcję i służbę
parterową.
20
4.2.1. Materiał nauczania
20
4.2.2. Pytania sprawdzające
29
4.2.3. Ćwiczenia
28
4.3. Zagospodarowanie czasu wolnego gości hotelowych
34
35
4.3.1. Materiał nauczania
35
4.3.2. Pytania sprawdzające
40
4.3.3. Ćwiczenia
40
4.3.4. Sprawdzian postępów
42
4.4. Wymeldowanie gościa hotelowego i rozliczenie pobytu w hotelu.
43
4.4.1. Materiał nauczania
43
4.4.2. Pytania sprawdzające
47
4.4.3. Ćwiczenia
47
4.4.4. Sprawdzian postępów
50
5. Sprawdzian osiągnięć
51
6. Literatura
57
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.4. Sprawdzian postępów
1.WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o utrzymaniu czystości
w jednostkach mieszkalnych, wykonywaniu usług dla gości w części noclegowej, a także
ułatwi Ci opanowanie umiejętności komunikowania się z gościem hotelowym – cudzoziemcem
podczas pracy w recepcji lub w służbie parterowej, w zakładzie hotelarskim .
W poradniku zamieszczono:
1. Wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności i wiedzy, które powinieneś
mieć opanowane, aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej.
2. Cele kształcenia tej jednostki modułowej.
3. Materiał nauczania (rozdział 4) umożliwia samodzielne przygotowanie się do wykonania
ćwiczeń i zaliczenia sprawdzianów. Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną
literaturę oraz inne źródła informacji. Obejmuje on również ćwiczenia, które zawierają:
- wykaz materiałów, narzędzi i sprzętu potrzebnych do realizacji ćwiczenia,
- pytania sprawdzające wiedzę potrzebną do wykonania ćwiczenia,
- sprawdzian teoretyczny,
- sprawdzian umiejętności praktycznych.
4. Przykład zadania/ćwiczenia oraz zestaw pytań sprawdzających Twoje opanowanie wiedzy i
umiejętności z zakresu całej jednostki. Zaliczenie tego ćwiczenia jest dowodem osiągnięcia
umiejętności praktycznych określonych w tej jednostce modułowej. Wykonując sprawdzian
postępów powinieneś odpowiadać na pytanie tak lub nie, co oznacza, że opanowałeś
materiał albo nie.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela lub
instruktora o wyjaśnienie i ewentualne sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz daną czynność.
Po przerobieniu materiału spróbuj zaliczyć sprawdzian z zakresu jednostki modułowej.
Jednostka modułowa „Komunikowanie się w języku obcym z gośćmi w recepcji i części
parterowej zakładu hotelarskiego”, której treści teraz poznasz jest jednym z modułów
koniecznym do zapoznania się z procesem komunikacji pracowników zakładu hotelarskiego
z gośćmi hotelowymi – cudzoziemcami.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
W czasie pobytu w pracowni musisz przestrzegać regulaminów, przepisów bhp i higieny
pracy oraz instrukcji przeciwpożarowych, wynikających z rodzaju wykonywanych prac.
Przepisy te poznasz podczas trwania nauki w pracowni hotelarskiej .
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Moduł 341[04].Z2
Działalność recepcji zakładu
hotelarskiego
341[04].Z2.01
Organizacja pracy
w recepcji zakładu
hotelarskiego
341[04].Z2.02
Organizacja pracy
w części parterowej
zakładu hotelarskiego
341[04]. Z2.03
Rezerwacja usług
w zakładzie hotelarskim
341[04].Z2.04
Przyjmowanie gości do zakładu hotelarskiego
341[04].Z2.05
Obsługa gości w zakładzie hotelarskim
341[04].Z2.06
Rozliczanie kosztów pobytu gości w zakładzie hotelowym
341[04].Z2.07
Komunikowanie się w języku obcym z gośćmi w recepcji
i części parterowej zakładu hotelarskiego
Schemat jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
93938721.001.png 93938721.002.png 93938721.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin