Swiat_czterolatka_scenariusze_zajec_cz.3_.pdf

(1499 KB) Pobierz
4lat - scenariusze zajec cz3.indd
SWIAT
CZTEROLATKA
SCENARIUSZE ZAJEC
'
Z MIESIECZNYMI PLANAMI PRACY
czesc 3
''
'
539258872.002.png
Autor
Krystyna Kamińska
Koordynator projektu
Krzysztof Chrobot
Redakcja merytoryczna
Aneta Rawska
Redakcja językowa
Małgorzata Taczanowska
Skład i formatowanie komputerowe
Przemysław Piątek
Warszawa 2010
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ISBN 978-83-7253-754-6
Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
tel. 22 381 72 07
faks 22 381 72 10
infolinia 800 650 300
juka@juka.edu.pl
www.juka.edu.pl
539258872.003.png
SPIS TREŚCI
Rozkład materiału – Marzec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Rozkład materiału – Kwiecień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
MARZEC – tydzień I
DZIEŃ 1. Chmury, chmurki, chmureczki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
DZIEŃ 2. Jaka dzisiaj jest pogoda?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
DZIEŃ 3. Wiosna to, czy zima?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
DZIEŃ 4. To już marzec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
DZIEŃ 5. Tu chmurka, a tam słoneczko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
MARZEC – tydzień II
DZIEŃ 1. Do widzenia, bałwanku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
DZIEŃ 2. Zakwitły pierwsze kwiaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
DZIEŃ 3. Co jest wyżej? Co jest niżej?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
DZIEŃ 4. Wiosna tuż, tuż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
DZIEŃ 5. Powracają bociany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
MARZEC – tydzień III
DZIEŃ 1. Co to za kotki? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
DZIEŃ 2. Czy nadeszła wiosna?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
DZIEŃ 3. Pierwszy kwiatek, drugi, …, szósty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
DZIEŃ 4. Powitalny koncert . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
DZIEŃ 5. Powitanie wiosny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
MARZEC – tydzień IV
DZIEŃ 1. Pisanki, jajka malowane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
DZIEŃ 2. Wielkanocny stół . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
DZIEŃ 3. Tu jest kura, tam kurczęta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
DZIEŃ 4. Moja kokoszka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
DZIEŃ 5. Świąteczne ciasta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
3
539258872.004.png
KWIECIEŃ – tydzień I
DZIEŃ 1. Skąd mamy miód?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
DZIEŃ 2. Dżdżownice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
DZIEŃ 3. Motyle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
DZIEŃ 4. Zagrajmy w zielone. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
DZIEŃ 5. Czego potrzebuje roślina żeby rosnąć? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
KWIECIEŃ – tydzień II
DZIEŃ 1. Co robi strażak? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
DZIEŃ 2. Co robi budowniczy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
DZIEŃ 3. Co robi malarz?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
DZIEŃ 4. Co robi kolejarz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
DZIEŃ 5. Co robi zegarmistrz?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
KWIECIEŃ – tydzień III
DZIEŃ 1. Czy jest powód do zmartwienia?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
DZIEŃ 2. Zdrowe drzewa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
DZIEŃ 3. Ślimak pokaż rogi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
DZIEŃ 4. Stokrotka i biedronka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
DZIEŃ 5. Mali strażnicy przyrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
KWIECIEŃ – tydzień IV
DZIEŃ 1. UFO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
DZIEŃ 2. Kosmiczny obrazek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
DZIEŃ 3. Pierwszy ufoludek, drugi, …, szósty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
DZIEŃ 4. Muzyczne ufoludki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
DZIEŃ 5. Niebo w nocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Śpiewnik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Notatki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
4
539258872.005.png
Marzec – tydzień I
Tematyka tygodnia: W marcu jak w garncu
Treści
programowe
Dzień
tyg.
Działania
dzieci
Cele
główne
Cele
operacyjne
Środki
dydaktyczne
Zajęcia
ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Procesy poznawcze
− percepcja wzrokowa
− percepcja słuchowa
− myślenie przyczy-
nowo-skutkowe
− myślenie symbo-
liczne
− pamięć
− uwaga.
Edukacja zdrowotna
− aktywność rucho-
wa i pro laktyka
wad postawy
− bezpieczeństwo.
Edukacja społeczna
i otoczenie techniczne
− moi koledzy, moje
przedszkole.
1.
Rozwiązywanie zagadek.
Dziecko:
− łączy
wygląd
chmur
z pogodą
− wycina
proste
kształty
Wiersz W. Dome-
radzkiego
Chmury , nary-
sowane kontury
chmur, niebie-
skie kartki, ob-
razki przedsta-
wiające elemen-
ty pogody, Karta
pracy indywidu-
alnej nr 18, no-
życzki.
Zabawa
Naśladowanie odgło-
− rozwija-
nie mowy
i myślenia
− rozwijanie
sprawno-
ści manu-
alnej
ruchowa
z elemen-
tem dramy
Wspólne
zjawisko at-
mosferyczne.
Zabawa
sów: padającego desz-
czu, wiejącego wiatru
w połączeniu z ich in-
terpretacją ruchową.
Rozmowy indywidual-
ne na temat marcowej
pogody.
Słuchanie wiersza W.
orientacyj-
no-porząd-
kowa Gdy
na świecie
niepogoda.
Zabawy ru-
Domeradzkiego Chmury.
Rozmowa na temat
wiersza.
Kreślenie w powietrzu
obiema rękami kształ-
tów chmur.
Wycinanie z białego
chowe – ze-
staw XXI.
papieru chmurek
539258872.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin