plan_wynik_1.doc

(148 KB) Pobierz
INFORMATYKA

EDUKACJA INFORMATYCZNA

PLAN WYNIKOWY – cykl 105 godzin

do programu autorskiego Wirtualny przyjaciel

realizowanego w klasach I-III

Opracowała Krystyna Górecka,

 

Umiejętności kluczowe

Dział programowy

Umiejętności składowe

Treści programowe

Umiejętności operacyjne

Uwagi

– uczeń:

Posługiwanie się komputerem w przystosowanym dla ucznia środowisku sprzętowym i programistycznym

Poznajemy komputer i jego zastosowanie w życiu człowieka

Rozumienie i stosowanie zasad bezpiecznej i higienicznej pracy przy komputerze

Bezpieczeństwo, higiena i reguły pracy z komputerem

·     Świadomie stosuje sie do regulaminu pracowni

·     Zajmuje ustalone przez nauczyciela stanowisko pracy

·     Przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z kompterem

·     Zachowuje prawidłową postawę przy komputerze

 

 

Posługiwanie się komputerem i współpracującymi z nim urządzeniami oraz technologią informacyjną

Główne części składowe komputera i ich przeznaczenie

·     Wyróżnia jednostkę centralną komputera i określa jej rolę w zestawie komputerowym

·     Wskazuje i nazywa urządzenia peryferyjne i określa ich przeznaczenie

 

Poznanie zastosowania komputerów w najbliższym otoczeniu

Zastosowanie komputerów w życiu codziennym

·     Wymienia zastosowanie komputera w najbliższym otoczeniu

·     Rozumie potrzebę komputeryzacji i komputerowego usprawniania pracy oraz nauki

 

Sposoby porozumiewania się z komputerem

Poznanie zasad prawidłowej pracy z komputerem i korzystania z jego zasobów

Uruchamianie i wyłączanie komputera

·     Prawidłowo uruchamia i wyłącza komputer

·     Potrafi zalogować się do sieci

·     Bezpiecznie zamyka system operacyjny przed wyłączeniem komputera

 

Pulpit i jego elementy

·     Zna i rozumie pojęcia: pulpit, ikona, pasek startu, okno

·     Prawidłowo reaguje na polecenia związane z interfejsem

 

 

Porozumiewanie się z komputerem przy pomocy myszy

·     Przemieszcza wskaźnik myszy w obrębie pulpitu

·     Naciska odpowiedni przycisk myszy łącznie z dwuklikiem

·     Chwyta myszą i przeciaga elementy

·     Klika pojedynczo lub dwukrotnie w określone elementy

 

Uruchamianie i zamykanie programów

·     Otwiera program podanym sposobem

·     Manipuluje oknem wskazanego programu

·     Uruchamia we wskazany sposób określona grę

·     Manipuluje elementami gry z wykorzystaniem myszy

 

Opracowywanie za pomocą komputera prostych tekstów, rysunków, motywów

Tworzenie elektronicznych rysunków za pomocą edytora grafiki

Praca z edytorem tekstu

Poznanie różnorodnych narzędzi w edytorze graficznym, ich zastosowania i sposobów wykorzystania do tworzenia plików graficznych.

 

Zapoznanie z paskiem narzędzi i funkcją poszczególnych ikon w palecie.

 

·     Otwiera edytor graficzny Paint z paska menu start - programy.

·     Pobiera z palety poszczególne narzędzia graficzne.

·     Zmienia narzędzia graficzne i ich parametry

·     Stosuje pobrane narzędzie w obszarze roboczym edytora.

·     Poprawnie zamka okno programu.

 

Kreślenie wzorów literopodobnych przy użyciu pędzla i ołówka, użycie gumki.

 

·     Wykorzystuje gumkę do wycierania drobnych elementów.

·     Kreśli linie krzywe płynnymi ruchami myszy.

·     Precyzyjnie umieszcza elementy wzorów w określonym miejscu rysunku.

 

Kreślenie linii prostych różnej grubości i koloru, ustawienia w palecie kolorów.

 

·     Uaktywnia dowolny kolor do rysowania.

·     Dobiera różne grubości pędzla i odpowiednią wielkość gumki.

·     Kreśli linie proste i przeciąga je w łuki.

 

Kolorowanie powierzchni ograniczonych konturami.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin