Muminki szukają śladów wiosny.doc

(43 KB) Pobierz
Plan pracy w oddziale V „Czarodzieje” 15 -19

 

Temat kompleksowy

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności zdobywane przez dzieci

Cel obserwacji dzieci-diagnoza

Uwagi

Muminki szukają śladów wiosny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 13.6

 

Obszar 11.1

 

Obszar 3.3

 

Obszar 5.4

 

Obszar 14.6

 

Obszar 8.2

 

Obszar 9.2 

 

Obszar 13.1

 

Obszar 3.1

 

Obszar 12.2

 

Obszar 15.

 

 

 

 

Poniedziałek

15.03.10r.

 

1.”Czy znamy te pory roku?” – zabawa dydaktyczna na podstawie ilustacji

2. „Cztery pory roku” – karta pracy.

3. „4 pory roku” – ćwiczenia gimnastyczne w ogrodzie lub sali gimnastycznej.

4. „Wiosna”- piosenka

- umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,

- umiejętność układania  zdań rozwiniętych, np. „Lubię wiosnę, bo…”,

- umiejętność wyodrębniania pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie,

-kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchu poprzez ilustracje melodii ruchem,

- potrafi wykonać Marzannę ze surowców ekologicznych

- umiejętność posługiwania się pędzlem raz lewą raz prawą ręką (malowanie dłoni), wycinania, naklejania,

- umiejętność projektowania pracy plastycznej,

- umiejętność nazywania i rozpoznawania kolorów

- umiejętność przeliczania,

porównywania wielkości

( nasiona, cebulki, sadzonki),

- potrafi zasadzić cebulki i zasiać nasiona

- dostrzega różnice w kształcie nasion,

- potrafi wymienić czego roślina potrzebuje aby rosnąć

- nazywa zjawiska charakterystyczne dla wiosny,

- wykonuje poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej,

- chwyta oburącz piłkę odbitą o ziemię lub ścianę,

- wyrabianie skoczności, zwinności, zręczności.

 

Umiejętność chwytania piłki oburącz

 

Umiejętność wymieniania według kolejności pór roku i nazywania zjawisk charakterystycznych dla wiosny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

16.03.10r.

1.”Nadejście wiosny” – wiersz inscenizowany przez nauczyciela.

2.”Wschód słońca”- ćwiczenia gimnastyczne

3.„Szukamy wiosny” – spacer

4.”Szukamy wiosny” – praca plastyczna, rysowanie pastelami.

 

Środa       

17.03.10r.

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 wg K. Wlaźnik.

2.”Zielone dłonie” – malowanie farbami, osuszanie, wycinanie

3.”Piórko ” - zabawa ruchowa z elementem ćw. oddechowych

4.”Portret Pani Wiosny”-  praca plastyczna

5.”Wiosna” - piosenka

 

Czwartek

18.03.10r.

1. Warsztaty muzyczno – teatralne.

2.”Lubię wiosnę bo…”- zabawa dydaktyczna (dokończ zadanie).

3.”Nasze rośliny” – praca użyteczna.

4.”Słońce - deszcz” -  zabawa ruchowa w ogrodzie lub sali gimnastycznej.

5.”Wiosenne kolory” – karta pracy, ćw. w kolorowaniu poszczególnych elementów wg. instrukcji

 

Piątek 

19.03.10r.

1. Warsztaty plastyczne.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 wg K. Wlaźnik.

3.”Gaiczek zielony” – słuchanie ciekawostek na temat obrzędów ludowych.

4.”Gaik” – zabawa plastyczno-matematyczna – ozdabianie gałęzi kwiatami i kolorowymi wstążkami.

5. „Wiosna” – piosenka.

 

 

Zatwierdzam:


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin