spoleczno-moralne.doc

(20 KB) Pobierz
4

4. Cele, zadania, metody wych. społeczno – moralnego.

 

              Cele wychowania społeczno – moralnego w przedszkolu formułuje się zgodnie z przyjmowanym założeniem, że człowiek jest wartością najwyższą, zaś prawdziwym i naczelnym powołaniem człowieka jest jego aktywny, pełny i twórczy udział w kształtowaniu lepszego świata w którym życie ludzi może być szczęśliwe.

              Cele:

-          przygotowanie człowieka do roli aktywnego współuczestnika i współtwórcy życia społecznego.

 

Metody:

W zakresie oddziaływania bezpośredniego:

-          słowne – polecenia, nakaz, zakaz, pochwałę, naganę,

-          percepcyjne – gdy na dziecko wywiera wpływ przykład zachowania się, postępowania nauczyciela;

W zakresie oddziaływania pośredniego:

-          czynne - (1. metoda zadaniowa – poprzez zadania stawiane dzieciom nauczyciel oddziałuje na kierunek moralno – społecznych doświadczeń dziecka,

                         2. metoda samodzielnych doświadczeń – istotą jest taka organizacja życia w zespole dziecięcym przez nauczyciela, aby gromadzone doświadczenia miały charakter pożądany)

 

Zadania:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin