Moja babcia i mój dziadziuś.doc

(44 KB) Pobierz
Moja babcia i mój dziadziuś

Moja babcia i mój dziadziuś

 

Cele ogólne:              Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym – zaproszenie dziadków i babć do przedszkola.

Prezentowanie własnych umiejętności.

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie wiersza „Życzenia” – H. Fronczek. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t dlaczego kocham moją babcię, mojego dziadka? Nauka wiersza fragmentami ze słuchu.

 

- słucha uważnie wiersza,

- potrafi podzielić się swoimi spostrzeżeniami,

- uczy się wiersza, fragmentami ze słuchu,

Moja rodzina

 

2.

Zabawa dydaktyczna - „O jeden więcej, o jeden mniej”. Liczenie kwiatów w wazonach. Dokładanie kwiatków o jednego więcej do kolejnych wazonów.

Odszukiwanie rytmu w ciągu kolorowych kwiatów i kontynuowanie go.

 

- liczy w zakresie sześciu,

- dokłada o jeden element więcej,

- zauważy rytm i potrafi go kontynuować,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

 

3.

Słuchanie piosenki „Cza – cza dla babci i dziadka”. Próby śpiewania refrenu. Stworzenie własnej choreografii ruchowej do melodii. Wyjaśnienie jakim rodzajem tańca jest tytułowa cza –cza. Swobodny taniec do muzyki.

 

- słucha piosenkę, potrafi powtórzyć refren,

- układa własną choreografię ruchową do melodii,

- wie co oznacza słowo cza – cza, rozumie co to za rodzaj tańca,

 

Ja i sztuka - muzyka

 

4.

Wykonanie laurki dla babci i  dziadka:

·         sprawne posługiwanie się nożyczkami
i klejem,

·         tworzenie własnej kompozycji,

·         ozdabianie laurki brokatem.

 

- sprawnie posługuje się nożyczkami,

- odpowiednio dozuje klej,

- tworzy własną kompozycję,

Ja i sztuka - plastyka

 

5.

Zabawy dydaktyczne „Co do siebie pasuje?” – oglądanie obrazków, nazywanie ich i dzielenie nazw na sylaby. Określenie pierwszej głoski.

Ćwiczenia klasyfikacyjne – wskazywanie pasujących do siebie przedmiotów.

 

- poprawnie nazywa obrazki,

- dzieli wyraz na sylaby,

- określi pierwszą głoskę w wyrazie,

- wskaże pasujące do siebie przedmioty,

Myślę, mówię, czytam…

 

6.

Ćwiczenia gimnastyczne metodą R. Labana – rozwijanie ekspresji ruchowej i pomysłowości, płynności ruchu i poczucia rytmu, siły i zwinności. Kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.

 

- poprawnie wykonuje ćwiczenia,

- jest aktywny i samodzielny podczas zajęć,

- reaguje na sygnał nauczyciela,

Sprawność ruchowa

 

7.

Słuchanie opowiadania pt. „Uśmiechnięta pani sama” – W. Bartosza. Rozmowa n/t osób starszych. Wzbudzanie szacunku dla wszystkich osób w podeszłym wieku. Zachęcanie do udzielania pomocy w wykonywaniu domowych prac naszym babciom i dziadkom.

 

- słucha uważnie opowiadania,

- wie jak właściwie należy zachować się w stosunku do ludzi starszych,

- rozumie, że należy pomagać w drobnych pracach domowych,

Myślę, mówię, czytam…

 

8.

Zabawy ruchowo – naśladowcze „Pomagamy babci i dziadkowi”. Odtwarzanie gestem, ruchem ciała prac jakie w domu lub na działce wykonują babcia lub dziadek. Wchodzenie w określone role.

 

- chętnie wchodzi w określone role,

- naśladuje czynności zaproponowane w zabawie,

 

Moje najbliższe otoczenie

 

9.

Ćwiczenia poranne nr XVIII, wg autorów przewodnika – ćwiczenia bieżne, ćwiczenia rozwijające wyczucie przestrzeni.

 

- bierze udział w ćwiczeniach,

- sprawnie porusz się wg instrukcji nauczyciela,

Sprawność ruchowa

 

10.

Uczestniczenie w czynnościach porządkowych w Sali przedszkolnej – sprzątanie i układanie zabawek po skończonej zabawie, utrzymywanie porządku w swojej szufladzie, uczestniczenie w dekorowaniu sali.

- dba o estetyczny wygląd sali w jakiej przebywa,

- bierze udział w czynnościach porządkowych,

Moje przedszkole

 

                                         

 

 

Literatura:              Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska

                                                      Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska.

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin