III. Idą święta.doc

(38 KB) Pobierz
III

III. Idą święta

 

Cele ogólne:              Zapoznanie ze zwyczajami  i tradycjami dotyczącymi świąt. Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych.

                            Wykonanie prezentów i dekoracji w przedszkolu.

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Opowiadanie D. Niewoli „Łańcuch”- przedstawienie bohaterów opowiadania, swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące tekstu, wyjaśnienie słowa „współpraca”. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.

- słucha uważnie opowiadania,

- przedstawi postacie występujące w tekście,

- wypowiada się na określony temat,

- rozumie pojęcie współpracy,

 

Myślę, mówię, czytam…

 

2.

Nauka piosenki „Idą święta” z repertuaru Misia i Margolci metodą fragmentami ze słuchu. Przygotowanie i próba montażu słowno muzycznego na świąteczne spotkanie z rodzicami.

- śpiewa piosenkę,

- recytuje wiersze,

- z zaangażowaniem bierze udział w próbach do wspólnego występu,

Ja i sztuka - muzyka

 

3.

Wykonanie ozdób choinkowych z makaronu. Ćwiczenia drobnych ruchów rąk, precyzyjne używanie kleju, malowanie ozdób kolorowymi farbami. Dekorowanie choinki gotowymi ozdobami.

- podejmuje powierzone mu zadanie,

- wykleja ozdobę makaronem,

- zachowuje porządek w miejscu pracy,

Ja i sztuka - plastyka

 

4.

„Legenda o choince” -             Zapoznanie się z drzewami występującymi w opowiadaniu. Wypowiedzi dzieci dotyczące różnych symboli świątecznych pojawiających się w ich domach podczas świąt.

- słucha uważnie opowiadania,

- rozpoznaje i nazywa drzewa pojawiające się w tekście,

- wypowie się na określony temat,

- wymieni najbardziej znane, świąteczne symbole,

Myślę, mówię, czytam…

 

5.

Rozwiązywanie zagadek słownych łączących się tematycznie ze świętami. Wskazywanie odpowiednich obrazków, dzielenie nazw obrazków na sylaby. Liczenie sylab.

- rozwiązuje zagadki,

- wskazuje odpowiednie obrazki,

- dzieli wyrazy na sylaby,

- liczy sylaby,

Myślę, mówię, czytam…

 

6.

„Wesoła choinka” – wykonanie małej choinka i na bazie stożka, sprawne posługiwanie się nożyczkami i klejem. Ozdabianie choinki wg własnej inwencji.

- wycina wzdłuż linii,

- klei odpowiednie elementy,

- samodzielnie ozdabia choinkę,

Ja i sztuka - plastyka

 

7.

„Świąteczne obyczaje” – swobodne wypowiedzi dzieci n/t przygotowań do zbliżających się świąt w ich domach. Zapoznanie dzieci z tradycją szopki, jasełek, postaci w niej występujących.

 

- opowiada o przygotowaniach do świąt,

- wie co to jest szopka,

- zna postacie w niej występujące,

- zna tradycję jasełek,

Myślę, mówię, czytam…

 

8.

Oglądanie różnokolorowych kartek przyniesionych przez nauczyciela. Wybieranie tych, które związane są z nadchodzącymi świętami. Wykonanie własnej kartki świątecznej kolorowego papieru.

- ogląda i wybiera kartki świąteczne związane ze świętami Bożego Narodzenia,

- koloruje wykonaną przez siebie kartkę świąteczną,

Ja i sztuka - plastyka

 

9.

Ćwiczenie poranne, zestaw nr XIII wg K. Wlaźnik ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała.

- bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych,

- sprawnie porusza się wg instrukcji nauczyciela,

Sprawność ruchowa

 

 

 

 

Literatura:               Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska

                                                                            Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska.

                                                                     

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin