III. Zimowe zabawy.doc

(44 KB) Pobierz
III

III. Zimowe zabawy

 

Cele ogólne:                            Rozwijanie umiejętności określania pogody, poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących w zimie.

                                          Uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, używanie form grzecznościowych w kontaktach z innymi.

 

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie opowiadania Marty Jakubowskiej – „Nosek bałwanka”. Rozmowa n/t opowiadania. Swobodne propozycje dzieci dotyczące zabaw na śniegu. Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

- słucha uważnie opowiadania,

- zna zabawy na śniegu, potrafi je wymienić,

- wypowiada się na temat opowiadania,

Myślę, mówię, czytam…

 

2.

„Zimowe pejzaże” – Wykonanie prac zimowych pastą do zębów, przy u życiu dłoni i palców. Zapoznanie z nową techniką pracy. Dbanie o porządek podczas wykonywania zadania. Wystawa prac.

- maluje pastą do zębów krajobraz zimowy,

- używa palców i całych dłoni do malowania,

- zachowuje porządek w miejscu pracy,

Ja i sztuka - plastyka

 

3.

Sporty zimowe. Poznanie różnych dyscyplin sportów zimowych na podstawie wiersza T. Śliwka „Tak zaczynali mistrzowie sportu”. Poznanie i nazywanie sprzętu niezbędnego do ich uprawiania.

- słucha uważnie wiersza,

- wymieni sporty zimowe,

- wie i nazywa sprzęt sportowy potrzebny do uprawiania tego rodzaju sportów,

Myślę, mówię, czytam…

 

4.

Zabawy muzyczne przy piosence „Już się cieszą dzieci” – interpretacja ruchowa treści piosenki. Wyrabianie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki. Zabawa ruchowa „Sople lodu”.

- bawi się przy muzyce,

- interpretuje ruchem tekst piosenki,

- reaguje na sygnał dźwiękowy,

Ja i sztuka – muzyka

 

4.

„Zabawy śnieżynkami” – przeliczanie w zakresie sześciu. Porządkowanie zbiorów wg wzrastającej liczby elementów. Rozwijanie umiejętności dodawania.

- liczy w zakresie sześciu,

- porządkuje zbiory wg wzrastającej liczby elementów,

- dodaje elementy w zbiorze,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

 

5.

Oglądanie ilustracji „Zabawy na śniegu” . Wypowiedzi dzieci dotyczące tematu ilustracji. Porównywanie treści ilustracji z własnymi doświadczeniami. Globalne czytanie wyrazów: sanki, bałwan.

 

- opowiada co znajduje się na ilustracjach,

- opowiada o swoich doświadczeniach,

- czyta wyrazy: bałwan, sanki,

- rozpoznaje je wśród innych wyrazów,

Myślę, mówię, czytam…

 

6.

Wyjście na plac przedszkolny. Zabawy na śniegu. Formowanie kul śniegowych, próby rzucania do celu. Obserwacja śladów ptaków i ludzi. Chód za prowadzącą – udeptywanie śniegowych ścieżek.

- zakłada samodzielnie odzież wierzchnią,

- wie jak bezpiecznie poruszać się po śniegu,

- bierze udział w zabawach,

 

Sprawność ruchowa

„Zajęcia sportowe w przedszkolu”

7.

Zestaw zabaw ruchowych wspomagających pozytywne odbieranie własnego ciała i innych osób. Poznanie różnych sposobów poruszania się i form wyrazu poprzez ruch. (Wejdź do środka koła, Dotknij i poczuj, Plecami do siebie)

- bierze udział z zabawach ruchowych,

- porusza się w zaproponowany przez nauczyciela sposób,

 

Sprawność ruchowa

 

8.

Słuchanie piosenki „Hej, na sanki”. Nauka piosenki metodą fragmentami ze słuchu -  rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu, poczucia rytmu i tempa. Zabawa w rysowanie linii melodycznej ręką w powietrzu.

- zapamiętuje i śpiewa piosenkę,

- rysuje ręką linię melodyczną,

- porusza się rytmicznie do muzyki,

Ja i sztuka - muzyka

„Moje pięć lat” – scenariusze muzyczne.

9.

Ćwiczenia na przekraczanie linii środkowej (kinezjologia edukacyjna)
- rysowanie bałwanków (w powietrzu, na dywanie, na plecach kolegów, oburącz, obunóż, nosem, brodą językiem, kredą na podłodze)
- ruchy naprzemienne „Gimnastyka bałwanków” w staniu i leżeniu

- poprawnie wykonuje ćwiczenie,

- rozróżnia stronę prawą i lewą,

- kreśli ślady obiema rękami,

 

Sprawność ruchowa

 

10.

Ćwiczenia poranne, zestaw nr XXIII  wg K. Wlaźnik. Ćwiczenia skrętów tułowia, ćwiczenia wyprostne.

- bierze udział w ćwiczeniach,

- sprawnie porusza się wg instrukcji nauczyciela,

Sprawność ruchowa

 

 

Literatura:               Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska

                                                      Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska

                            „Moje pięć lat”. Scenariusze zajęć muzycznych – T. Wójcik, Cz. Cyrański, W. Żaba – Żabińska

                            „Zajęcia sportowe w przedszkolu” – A. Erkert

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin