Almera tino kody migowe błedów.txt

(3 KB) Pobierz
jest:
- silnik nie pracuje , stacyjka off:
TEST TYP I:
1. pedał gazu puszczony
2. Stacyjka on - czekasz 3 sek
3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w cišgu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek.
4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu 
5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów) 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ]
dalsza częć procedury:
jestemy w tecie diagnostycznym TRYB I - kody migowe migajš, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wcinięty
1. puszczenie pedału gazu powoduje wejcie w TRYB II 
- sš tu 2 mozliwoci
a. nacinięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ?
b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy
wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejcie w TRYB dignostyczny I. 



teraz tak:
jak reset nie pomoże powiniene przeprowadzić adaptacje przepustnicy do przepływomierza (stabilizuje obroty)
- rozgrzany silnik, wyłaczasz wszystko - wszyciusieńko,
1. wyłaczasz zapłon i czekasz co najmniej 10 sek.
2. powtarzasz czynnoci (jak w tecie typ I) od pkt. 1-4)
3. wciskasz pedał gazu i czekasz ok 20 sek. (kontrolka zacznie jednostajnie migać i jak przestanie migać , a się zawieci - puszczasz pedał gazu
4. czekasz 3 sek i uruchamiasz silnik na biegu jałowym
5. silnik pracuje co najmniej 20 sek "na wolnych obrotach"
6. po 20 sekundach przygazuj go 2-3 razy i zobacz, czy obroty wracajš na 750-800/min
Jesli tak - komunikacja przepustnica, przepływka - ECU jest prawidłowa i ECU reaguje na sygnały czujników.
Destabilizacja obrotów swiadczy o nieprawidłowocich, bšdx po jakim czasie przekłamaniach z czujników. 






1. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
2. Check that all items listed under the topic PRE-CONDITIONING
(previously mentioned) are in good order.
3. Turn ignition switch OFF and wait at least 9 seconds.
4. Start the engine and let it idle for at least 28 seconds.
5. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown),
then reconnect it within 5 seconds.
6. Wait 20 seconds.
7. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the
result will be incomplete. In this case, find the cause of the
problem by referring to the NOTE below.
8. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle
speed and ignition timing are within specifications.
ITEM SPECIFICATION
Idle speed 700ą50 rpm
Ignition timing 8ą2° BTDC
NOTE:
If idle air volume learning cannot be performed successfully,
proceed as follows:
1) Check that throttle valve is fully closed.
2) Check that downstream of throttle valve is free from air
leakage.
3) Adjust closed throttle position switch and reset memory.
(Refer to Basic Inspection, EC-99.)
4) When the above three items check out OK, engine component
parts and their installation condition are questionable.
Check and eliminate the cause of the problem.
5) If any of the following conditions occur after the engine
has started, eliminate the cause of the problem and perform
Idle air volume learning all over again:
+ Engine stalls.
+ Erroneous idle.
+ Blown fuses related to the IACV-AAC valve system.
BASIC SERVICE PROCEDURE QG18DE
Idle Air Volume Learning (Contd)
EC-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin