Opis techniczny.doc

(66 KB) Pobierz
OPIS TECHNICZNY

Projektowanie, Nadzór, Wykonawstwo                            Przebudowa drogi gruntowej

Maciej Rybarczyk                            w leśnictwie Glinowo BRUK + łącznik

77-100 Bytów, ul. Bursztynowa 14                            OPIS TECHNICZNY

 

PROJEKTOWANIE, NADZÓR, WYKONAWSTWO

  MACIEJ RYBARCZYK

 

77-100 BYTÓW, UL. BURSZTYNOWA 14

tel. (059)822-55-27    tel. kom. 692-804-519

e-mail: maciej-rybarczyk@wp.pl

 

 

 

 

 

              PROJEKT BUDOWLANY             

 

 

 

Obiekt .............................     PRZEBUDOWA DROGI GRUNTOWEJ             

                                                                      W LEŚNICTWIE GLINOWO

                                                                                    “BRUK + ŁĄCZNIK”

             

Adres ...............................     Leśnictwo Glinowo

 

Inwestor  .........................              Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Lipusz

83-424 Lipusz, ul. Brzozowa 2

                                                                                                 

                                                                                                 

Zawartość opracowania :  

1      Opis techniczny

2      Wykazy

3      Orientacja                                                                     

4      Plan sytuacyjny                                                                      1:1000                            rys. 1-2

5      Profil podłużny                                                                      1:100/1000              rys. 3-5

6      Przekroje poprzeczne                                                        1:50                            rys. 6-16

7      Przekrój normalny                                                        1:25                            rys. 17

8      Schemat ułożenia przepustów                                          1:25                            rys. 18

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁ:

 

 

 

Bytów, kwiecień 2007 r.

 

OPIS TECHNICZNY

 

 

1.        Lokalizacja

 

1.1.            Leśnictwo: Glinowo

1.2.            Inwestor: PGL LP - Nadleśnictwo Lipusz

1.3.            Branża: drogowa

1.4.            Zakres: Projekt budowlany przebudowy drogi gruntowej

km 0+000 do km 2+048,2

 

2.        Podstawa opracowania

2.1.            Umowa zawarta z inwestorem.

2.2.      Wizja lokalna w terenie i inwentaryzacja do potrzeb projektowych.

2.3.            Ustalenia i uzgodnienia z inwestorem.

2.4.            Obowiązujące przepisy i normy budowlane.

 

3.        Stan istniejący

3.1.            Odcinek przewidziany do przebudowy 2048,2m.

3.2.            Droga w całości przebiega przez działki leśne, krzyżuje się z drogą gminną w km 1+483, w pasie drogowym nie występuje żadne uzbrojenie.

3.3.            Istniejąca droga posiada nawierzchnię gruntową, jedynie na początkowym odcinku posiada znacznie zdeformowaną nawierzchnię brukową szerokości 3m, która na dalszym odcinku zanika. W podłożu na całej długości występują gliny piaszczyste. W zaniżeniach drogi wystepują zastoiska wody. Na licznych odcinkach droga posiada głębokie koleiny. Trasa drogi przebiega na stoku u podnóża terenów podmokłych.

3.4.            Droga w planie na projektowanym odcinku posiada trzydzieści sześć łuków. W pasie drogowym znajdują się liczne drzewa. W profilu podłużnym droga przebiega przez teren pagórkowaty.

 

4.        Założenia projektowe

 

4.1.            Założenia ogólne

4.1.1.      Obciążenie ruchem poniżej 10 pojazdów ciężarowych na dobę o obciążeniu pojedynczej tylnej osi 100kN.

4.1.2.      Nawierzchnia drogi z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm na podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm szerokości 3,5m z poszerzeniami na łukach o małych promieniach.

4.1.3.      Nawierzchnię zjazdów na drogi gruntowe wykonać jak nawierzchnię drogi.

4.1.4.      Pnie drzew oraz warstwę humusu usunąć poza pas drogowy.

4.1.5.      Ze względu na zlokalizowanie drogi na stoku oraz grunty trudno zagęszczalne przewidziano wykonanie znacznej części wykopów na odkład (po stronie nasypowej przekroju drogi poza pasem drogowym). Część grunt pochodzący z robót ziemnych i nadającą się do wbudowania przewiduje się wykorzystać do prac podłużnych na wbudowanie w dolne partie nasypu. Roboty ziemne należy wykonać zgodnie z wymaganiami normy PN-S-02205/1998 (zastępującą normę BN-72/8932-01). Przed przystąpieniem do robót nawierzchniowych należy sprawdzić zagęszczenie dna koryta. Winno ono być zgodne z wymaganiami podanymi w normie BN-72/8932-02 Budowle drogowe i kolejowe. Roboty ziemne. Grunt podłoża należy zagęszczać przy jego wilgotności optymalnej. Koryto należy wykonać z zachowaniem rzędnych wysokościowych wynikających z grubości konstrukcyjnych i przyjętych lub istniejących spadków poprzecznych nawierzchni i zagęścić do wskaźnika zagęszczenia 0,97.

 

4.2.            Tyczenie trasy

4.2.1.      Wszystkie punkty główne trasy dowiązano w terenie do istniejących drzew lub kamieni oddziałowych i opisano na planie sytuacyjnym. Drzewa zostały oznaczone pomarańczową farbą krzyżem. Repery robocze wyznaczono na górze kamieni oddziałowych.

 

4.3.            Geometria trasy

4.3.1.      Trasa rozpoczyna się w oddziale lesnym 306 przebiega na granicy oddziałów 305 i 306, 299 i 298, 291 i 290, przez oddziały 287 i 282 i kończy się w oddziale 282 na skrzyżowaniu z droga leśną “na cypel”.

4.3.2.      Trasa w planie posiada 34 łuków o promieniach 30 do 300m. W przekroju poprzecznym przyjęto szerokość jezdni z kruszywa 3,5m, a łukach o promieniu 45 do 60m szerokość 4,5m oraz o łukach poniżej 44m szerokość 5,0m.

4.3.3.      Rozwiązanie wysokościowe zaprojektowano w oparciu o wykonany profil podłużny w skali 1:1000:100 oraz przekroje poprzeczne w skali 1:50. Niweletę drogi zaprojektowano w ścisłym powiązaniu z przebiegiem wysokościowym istniejącej trasy przy uwzględnieniu rzędnych istniejących skrzyżowań i zjazdów. Zaprojektowano spadki podłużne od i=0,44% do 8,16% jednakże zaprojektowany przebieg niwelety uwzględnia w pełni wymagania dotyczące minimalnych spadków jak i maksymalnych przy skrzyżowaniach. Załamania niwelety łagodzi się łukami pionowymi wklęsłymi i wypukłymi o promieniu od 300 do 700 m.

4.3.4.      W przekroju poprzecznych zaprojektowano przekrój daszkowy 5%.

4.3.5.      W km 0+097, 0+273, 0+353, 0+497, 0+574, 0+719, 0+897, 1+029, 1+092, 1+239, 1+421, 1+629, 1+840 zaprojektowano przepusty Ø400mm z rur spiralnie karbowanych PEHD. Wlot przepustów umocnić płotkami żerdziowymi iglastymi h=15cm L = 2 x 2m, a przyczółki darniną układaną na rąb.

4.3.6.      Wody opadowe kierowane są spadkami poprzecznymi i podłużnymi na tereny przyległe lub do przyległych płytkich rowów przdrożnych, które odprowadzają wodę na tereny przyległe.

 

 

 

OPRACOWANIE:

 

3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin