TRANSPORT DREWNAwykład VII26.doc

(22 KB) Pobierz
TRANSPORT DREWNA

TRANSPORT DREWNA              wykład VII              26.11.2009

 

75% masy drewna zrywane ciągnikami rolniczymi nieuzbrojonymi – zrywka wleczona.

 

Kluczem do rozwoju metody zrywki jest stosowanie metody drewna krótkiego – bo wszystkie czynności wykonywane są w lesie przy pniu – zrywka nasiębierna.

Udostępnienie drzewostanu jest konieczne za pomocą sieci dróg leśnych.

 

Rozwiązaniem jest stosowanie sprzętu specjalistycznego w leśnictwie:

·         Skider (ciągniki) – przeznaczone do zrywki drewna długiego (LKT – produkcja słowacka);

o       Linowe mosty tylni i przedni połączone -> poprawa promienia skrętu i zdolności trakcyjnych; maszyna przegubowa, wciągarka bębnowa na tylnym moście za nim łuk zrywkowy (podnoszenie liny), za tylnym kołem jest rak oporowy – dla podparcia, z przodu łyżka mygłująca, przód 65% ciężaru, gdy dociążony to ciężar rozkłada się 1/1.

o       Chwytakowe – wyposażony w chwytak hydrauliczny, tez łyżka mygłująca.

 

·         Forwarder – przeznaczony do zrywki drewna krótkiego (kłód wyrzynków).

o       Część silnikowa z kabiną;

o       Wózek;

o       Podpory na podwójnej osi -> boogie – do poruszania się w nierównym terenie, pokonywania nierówności typu pniaki itp.;

o       Żuraw.

Trzebieżowe, bo tył (wózek) idzie koło w koło za przodem – nadaje się do ciasnych miejsc; małe to Vimet.

 

Klembank – do zrywki drewna długiego.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin