lektury(2).doc

(212 KB) Pobierz
………………………………………………

                                                        ………………………………………………

                                                                                                                               IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA

„Puc, Bursztyn i goście”

Czytaj bardzo uważnie każde polecenie.

1.     Podkreśl bohaterów lektury.

Tiuzdejek, Puc, Mikado, panna Zosia, Bursztyn, panna Agata, Tomasz, Katarzyna, Mruczek, Krysia, Imka, wujek

2.     Podane imiona połącz z odpowiednimi określeniami.

                                                                          mądry

                                                                          uparty

      Puc                                                              leń

                                                                          nieuk

    Bursztyn                                                      dobrze wychowany

                                                                          podaje łapę

                                                                          umie służyć

                                                                          przebiegły

3.     Wybierz spośród trzech propozycji właściwą odpowiedź na podane

pytanie. Otocz ją pętlą.

a)     Co było wspólnym mieszkaniem Puca, Bursztyna i Imki?

·                altana w ogrodzie,

·                buda,

·               poduszka pod stołem w kuchni.

 

b)    Dlaczego Katarzyna była uważana za najważniejszą osobę w

domu?

·                przygotowywała dla wszystkich posiłki,

·                była bardzo surowa,

·                sprzątała.

c)     Kto pewnego dnia przyjechał pociągiem?

·                panna Agata, Tiuzdejek i Mikado,

·                goście z zagranicy,

·                tata Krysi z jej psem Reksem.

d)      Dlaczego panna Agata postanowiła wrócić do miasta?

·                wiejskie psy miały zły wpływ na jej ulubieńców,

·                tęskniła za miastem,

·               bała się o bezpieczeństwo swoich piesków.  

e)     Który z psów został na wsi?

·                żaden,

·                Tiuzdejek,

·                Mikado.

4.     Napisz kilka zdań na temat: Dlaczego wszyscy lubili Mikaduchnę, a nikt nie znosił Tiuzdejka?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

                                                            



5.     Rozwiąż krzyżówkę.

1)     Pojazd szynowy, którym przyjechała na wieś panna Agata.

2)     Wielki buldog.

3)     Przysmak psów.

4)     ……… i Bursztyn.

5)     Pozostał z nią Mikado.

6)    Imię psa w ubranku.

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ……………………………………………………

                                                                                                                     IMIĘ I NAZWISKO

 

„Kajtkowe przygody”

Uważnie czytaj wszystkie polecenia.

Powodzenia!

 

1.     Podaj imię i nazwisko autora książki „Kajtkowe przygody”.

………………………………………………………………

 

2.     Podkreśl bohaterów przeczytanej lektury.

Elemelek, Pawlaczykowie, Orczykowie, Weronika, Dratewka, Kajtuś, babcia, Antek, Marek

 

3.     Uzupełnij zdania, korzystając z wyrazów podanych w ramce.

   pamiętnika, wiosny, lata, Orczyków, głównego, bociana

        Książka „Kajtkowe przygody” to opowieść ……………………… bohatera

  ……………………… Kajtka – o przygodach, które przeżywa w zagrodzie ………………… od końca ………………… do pierwszych

dni ………………… . Utwór napisany został w formie ………………   .

 

4.     Napisz, czyje to słowa:

„Przepędziła mnie rodzina z gniazda, to trudno, ale przecież mam łąkę, mam topolę, mam zagrodę Orczyków … „

…………………………………………

 

5.     Ustal odpowiednią kolejność zdarzeń.

……   Jazda traktorem.

……   Grzybobranie.

……   Bociani sejm.

……   Polowanie na myszy.

 

6.     Uzupełnij krzyżówkę.

1)     Leszcz, karp, płotka – wybierz tę rybę, którą chciał zjeść Kajtek.

2)     Miejsce, w którym tytułowy bohater przyszedł na świat.

3)     Jakie to imię?  K-E-R-E-P-C-A-K

4)     Drzewo, na którym znajdowało się bocianie gniazdo.

5)     Imię psa.

6)     Najmłodszy z Orczyków.

7)     Niósł ………… ziemniaków worek (brakujący wyraz umieść w krzyżówce).

8)    Pojazd, którym jeździł główny bohater.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

……………………………………………

                                                                                                                                        IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA

„Nie płacz, koziołku”

Ze skupieniem, bardzo uważnie czytaj wszystkie polecenia.

 

1. Czytaj uważnie zdania. Z każdego nawiasu wybierz właściwy wyraz i wpisz

    go w miejsce kropek.

    Książka „Nie płacz, koziołku”, której autorem jest ……………………

(Michałkow, Lofting), opowiada o przygodach …………………… (posłusznego, nieposłusznego) koziołka. Znalazł się on w prawdziwych tarapatach. Z pomocą przyszły mu ………………… (zwierzęta, dzieci), odpędzając znacznie silniejsze ……………… (niedźwiedzie, wilki).

     Lektura ukazuje znaczenie ………………… (punktualności, przyjaźni). Zachęca do niesienia …………………… (miłego słowa, pomocy).

 

2. Pokoloruj bohaterów lektury.









 

 



...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin