Katrin Eismann photoshop.-maskowanie-i-komponowanie- ebook.pdf

(119088 KB) Pobierz
718140386 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Photoshop.
SPIS TREŒCI
Maskowanie
KATALOG KSI¥¯EK
i komponowanie
KATALOG ONLINE
Autor: Katrin Eismann
T³umaczenie: Zbigniew Waœko
ISBN: 83-246-0056-6
Format: B5, stron: 576
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Zaznaczanie, maskowanie i komponowanie to operacje chyba najczêœciej wykonywane
przez u¿ytkowników Photoshopa. W³aœnie one umo¿liwiaj¹ wydzielenie g³ównego
motywu obrazu z t³a, selektywn¹ zmianê kolorystyki lub ostroœci fotografii i po³¹czenie
kilku zdjêæ w cyfrow¹ kompozycjê. Dziêki funkcjom zaznaczania, maskowania
i komponowania mo¿emy stworzyæ nieistniej¹ce œwiaty, zaprojektowaæ doskona³y
plakat reklamowy czy po prostu usun¹æ nielubianego wujka z rodzinnej fotografii.
Jednak precyzyjne zaznaczenie i zamaskowanie odpowiedniego fragmentu obrazu
wymaga po³¹czenia mo¿liwoœci kilku narzêdzi Photoshopa w odpowiedni sposób.
W ksi¹¿ce „Photoshop. Maskowanie i komponowanie” znajdziesz omówienia technik
zaznaczania, maskowania i ³¹czenia obrazów wykorzystywanych przez profesjonalnych
projektantów. Przeczytasz o zastosowaniu ró¿nych narzêdzi zaznaczania i nauczysz siê
tworzyæ zaznaczenia w oparciu o œcie¿ki stworzone narzêdziem Pióro. Dowiesz siê, jakie
rodzaje masek oferuje Photoshop i do czego mo¿na je zastosowaæ. Wykorzystasz
warstwy do stworzenia niepowtarzalnych kompozycji graficznych i przekonasz siê,
¿e mo¿liwe jest równie¿ zaznaczanie takich obiektów takich, jak w³osy i elementy
przezroczyste.
• Konfiguracja Photoshopa i kalibracja kolorów
• Podstawowe techniki zaznaczania
• Tworzenie œcie¿ek za pomoc¹ narzêdzia Pióro
• Stosowanie masek
• Wykorzystywanie kana³u alfa
• Warstwy i tryby mieszania
• Maskowanie warstw
• Zaznaczanie w³osów i obiektów o nieregularnych konturach
• Tworzenie kompozycji graficznych
• Niezale¿nie od tego, czy jesteœ profesjonalist¹, czy te¿ amatorem — w tej ksi¹¿ce
znajdziesz informacje, dziêki którym Twoje prace bêd¹ doskonalsze.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
718140386.005.png 718140386.006.png 718140386.007.png 718140386.008.png
Przedmowa
11
Wstęp
13
CZĘŚĆ I: NARZĘDZIA I TECHNIKI ZAZNACZANIA
1 Proces twórczy a konfiguracja Photoshopa 19
2 Podstawowe zasady i strategie zaznaczania 49
3 Niedoceniane menu: Zaznacz
83
4 Potęga pióra
109
CZĘŚĆ II: WARSTWY I MASKI
5 Pokochaj maski
149
6 Pokochaj warstwy
183
7 Potęga maskowania warstw
229
CZĘŚĆ III: ZAZNACZANIE SUBTELNYCH SZCZEGÓŁÓW
8 Zaznaczanie włosów
i subtelnych szczegółów
265
9 Zaawansowane techniki zaznaczania
317
10 Zaznaczanie przezroczystości
i techniki green screen
355
CZĘŚĆ IV: KOMPONOWANIE SUBIEKTYWNE
I OBIEKTYWNE
11 Planowanie obrazu i fotografowanie
399
12 Kompozycje realistyczne
429
13 Komponowanie twórcze
504
Dodatek Współpracownicy
549
Skorowidz
553
718140386.001.png
CZĘŚĆ I:
NARZĘDZIA I TECHNIKI ZAZNACZANIA
1
PROCES TWÓRCZY A KONFIGURACJA PHOTOSHOPA
Krótka historia łączenia obrazów
20
Typy kompozycji obrazów
24
Proces tworzenia obrazu
26
Preferencje Photoshopa
33
Ustawienia koloru
40
Konfigurowanie ustawień koloru
42
Zasady zarządzania kolorem
45
2
PODSTAWOWE ZASADY I STRATEGIE ZAZNACZANIA
Czym jest zaznaczenie?
50
Typy zaznaczeń
50
Zaznaczanie kształtów geometrycznych
55
Zaznaczanie formy
63
Zaznaczanie kolorów i odcieni
68
Łączenie narzędzi
73
Praca w trybie szybkiej maski
75
3
NIEDOCENIANE MENU: ZAZNACZ
Prezentacja menu
84
Zakres koloru
86
Wtapianie
93
Modyfikacja zaznaczenia
96
Przekształcanie zaznaczenia
104
Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń
105
Przenoszenie kanałów i zaznaczeń
108
718140386.002.png
5
4
POTĘGA PIÓRA
Kiedy sięgamy po pióro?
110
Ścieżki złożone
121
Zastosowania ścieżek
131
Łączenie ścieżek i zaznaczeń
141
CZĘŚĆ II:
WARSTWY I MASKI
5
POKOCHAJ MASKI
Maski i ich rodzaje
150
Kanały alfa
159
Pięć kroków do mistrzostwa
163
Twórcze techniki stosowania masek alfa
173
Maski wektorowe
178
6
POKOCHAJ WARSTWY
Podstawowe informacje o warstwach
184
Typy warstw
184
Anatomia palety warstw
193
Warstwy wykończeniowe
208
Warstwy efektów
216
7
POTĘGA MASKOWANIA WARSTW
Praca z maskami warstw
230
Łączenie różnych ekspozycji jednej fotografii
242
718140386.003.png
6
CZĘŚĆ III:
ZAZNACZANIE SUBTELNYCH SZCZEGÓŁÓW
8
ZAZNACZANIE WŁOSÓW I SUBTELNYCH SZCZEGÓŁÓW
Akcentowanie różnic
266
Maska z obrazu
290
Maskowanie za pomocą filtra Extract (Wydziel)
301
9
ZAAWANSOWANE TECHNIKI ZAZNACZANIA
Przeciwieństwa i różnice
318
Techniki złożone
322
Obliczenia
332
10
ZAZNACZANIE PRZEZROCZYSTOŚCI
I TECHNIKI GREEN SCREEN
Przezroczystość szkła
356
Zaznaczanie rozmycia i tkanin
364
Zabawa z ogniem, dymem i fajerwerkami
377
Techniki blue screen i green screen
385
CZĘŚĆ IV:
KOMPONOWANIE
SUBIEKTYWNE I OBIEKTYWNE
11
PLANOWANIE OBRAZU I FOTOGRAFOWANIE
Realizacja obrazu
400
Fotografowanie dla kompozycji
404
Podstawowe zasady fotografowania
412
718140386.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin