W Krainie Smoków.docx

(11 KB) Pobierz

6 latki
Cele:
- wyrażanie swoich emocji, nazywanie ich,
- kształtowanie umiejętności panowania nad wybuchami złości i gniewu,
- stworzenie wyjątkowego nastroju do wysłuchania opowiadania nauczycielki – „złote przejście”,
- odreagowanie napięcia,
- nauka radzenia sobie z napięciem,

Pomoce:
- B. Ferrero „ Siedemnaście opowiadań. Historie z morałem.”,
- plastelina,
- kredki,
- karton,
- ilustracje smoków

Przebieg:

1.„Dziś przedszkole wita nas...”
2. Zabawa „ Wszyscy, którzy...”. Prowadzący podaje hasło, zaczynające się „ wszyscy, którzy... lubią się kąpać się w morzu, zamieniają się miejscami”. Na hasło dzieci, których to dotyczy, wstają i szybko szukają dla siebie miejsca, jakie uwolniło inne dziecko. Zawsze jedna osoba zostaje na środku, gdyż krzeseł jest o jedno mniej niż osób uczestniczących w zabawie. Jeśli dzieci będą miały kłopot z wymyślaniem hasła , współpracujący pomaga im.
3. Prowadzący pokazuje dzieciom złotą obręcz objaśniając , iż przejście przez nią jest wejściem do KRAINY WYJĄTKOWYCH OPOWIEŚCI, po wysłuchaniu więc opowiadania należy więc powrócić przez obręcz z powrotem .
4. Wysłuchanie opowiadania „ W Krainie Smoków” B. Ferrero:
- pytania sprawdzające zrozumienie tekstu,
- propozycja nauczyciela aby każdemu dziecku pomalować jeden paznokieć na kolor złoty ( to co dobre, szlachetne), drugi na czerwony ( złość, która się pojawia, agresja),
- następnie prośba aby dzieci po kolei opowiedziały kiedy u nich pojawia się taki pazur, w jakich sytuacjach, w jaki sposób..., a następnie kiedy ich zachowanie jest „królewskie”, szlachetne, dobre...
- pytanie: czy potrafią być królami „ swoich pazurów”,
- prezentacje dzieci.
5 .Zaproszenie dzieci do rysowania „swoich smoków”, swobodny wybór techniki.
6. Prezentacja prac
7.Relaksacja
• Dzieci siedzą na krzesełkach w tzw. pozycjii P. Dennisona.
• „ Ziewanie na energię” wg P. Dennisona

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin