6 latkiCele:- wyrażanie swoich emocji, nazywanie ich,- kształtowanie umiejętności panowania nad wybuchami złości i gniewu,- stworzenie wyjątkowego nastroju do wysłuchania opowiadania nauczycielki – „złote przejście”,- odreagowanie napięcia,- nauka radzenia sobie z napięciem,Pomoce:- B. Ferrero „ Siedemnaście opowiadań. Historie z morałem.”,- plastelina, - kredki, - karton,- ilustracje smokówPrzebieg:1.„Dziś przedszkole wita nas...”2. Zabawa „ Wszyscy, którzy...”. Prowadzący podaje hasło, zaczynające się „ wszyscy, którzy... lubią się kąpać się w morzu, zamieniają się miejscami”. Na hasło dzieci, których to dotyczy, wstają i szybko szukają dla siebie miejsca, jakie uwolniło inne dziecko. Zawsze jedna osoba zostaje na środku, gdyż krzeseł jest o jedno mniej niż osób uczestniczących w zabawie. Jeśli dzieci będą miały kłopot z wymyślaniem hasła , współpracujący pomaga im.3. Prowadzący pokazuje dzieciom złotą obręcz objaśniając , iż przejście przez nią jest wejściem do KRAINY WYJĄTKOWYCH OPOWIEŚCI, po wysłuchaniu więc opowiadania należy więc powrócić przez obręcz z powrotem .4. Wysłuchanie opowiadania „ W Krainie Smoków” B. Ferrero:- pytania sprawdzające zrozumienie tekstu,- propozycja nauczyciela aby każdemu dziecku pomalować jeden paznokieć na kolor złoty ( to co dobre, szlachetne), drugi na czerwony ( złość, która się pojawia, agresja), - następnie prośba aby dzieci po kolei opowiedziały kiedy u nich pojawia się taki pazur, w jakich sytuacjach, w jaki sposób..., a następnie kiedy ich zachowanie jest „królewskie”, szlachetne, dobre...- pytanie: czy potrafią być królami „ swoich pazurów”,- prezentacje dzieci. 5 .Zaproszenie dzieci do rysowania „swoich smoków”, swobodny wybór techniki.6. Prezentacja prac7.Relaksacja• Dzieci siedzą na krzesełkach w tzw. pozycjii P. Dennisona. • „ Ziewanie na energię” wg P. Dennisona
Lim0nka