Praktyczny Marketing w Małej Firmie.pdf
(
629 KB
)
Pobierz
121986905 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Praktyczny marketing w małej firmie”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 14.09.2008
Tytuł: Praktyczny marketing w małej firmie
Autor: Kornelia Przedworska
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska, Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
...............................................................................................
8
ROZDZIAŁ 1:
MARKETING I MAŁA FIRMA
...........................................................
10
Mała-wielka inspiracja
......................................................................................
10
Co nieco o MSP
..................................................................................................
12
Co mówi Ci skrót MSP?
.................................................................................
12
Definicja małej firmy
.....................................................................................
12
Bonusy dla MSP
.............................................................................................
13
Co Ci da AIP?
.............................................................................................
14
Zalety i wady małych firm
.............................................................................
15
Zalety
.........................................................................................................
15
Wady
..........................................................................................................
16
Do przemyślenia
............................................................................................
18
ROZDZIAŁ 2:
WAGA PLANOWANIA, ORGANIZOWANIA, REALIZOWANIA
I KONTROLI
.....................................................................................
19
PORK podstawą działań marketingowych
........................................................
19
Zacznij od siebie!
..............................................................................................
20
4 szkoły organizacji czasu
..............................................................................
21
Metoda pierwsza — ABC
...........................................................................
21
Metoda Eisenhowera
................................................................................
21
Metoda ABCDE
.........................................................................................
22
Metoda czwarta — moc teczek
.................................................................
23
***
..............................................................................................................
23
Realizacja i kontrola swoich działań
............................................................
24
Twoja firma
........................................................................................................
24
Analiza
...........................................................................................................
28
Co i kiedy?
.................................................................................................
28
Komu i na jakich warunkach?
..................................................................
29
Diagnoza
........................................................................................................
33
Metoda SWOT
...........................................................................................
33
Prognoza
........................................................................................................
38
Prognoza długookresowa
.........................................................................
38
Prognoza krótkookresowa
........................................................................
39
Kontrola i jej waga
........................................................................................
43
Przewaga na rynku
............................................................................................
45
Organizacja, czyli struktura firmy
.....................................................................
47
ROZDZIAŁ 3:
4P W TWOJEJ FIRMIE... A MOŻE 5?
...............................................
53
Marketing-mix
...................................................................................................
53
Czym jest produkt dla Ciebie i
Twojego
klienta?
..............................................
55
Jak skalkulować konkurencyjną cenę
...............................................................
63
Dystrybucja Twoich produktów
........................................................................
70
Tradycyjne kanały sprzedaży
........................................................................
70
Wybieramy kanał dystrybucji
.......................................................................
72
WWW i e-sklep
.........................................................................................
74
Aukcje internetowe
...................................................................................
74
Wypromuj się skutecznie
..............................................................................
75
Po co się promować?
.................................................................................
75
Budżet i narzędzia promocji
.........................................................................
76
Reklama
.....................................................................................................
77
Promocja sprzedaży/uzupełniająca
..........................................................
77
Sprzedaż osobista
.....................................................................................
78
Sponsoring, public relations i publicity
...................................................
79
Strategie push i pull
.......................................................................................
81
Jak zaplanować promocję?
...........................................................................
82
A co z tym piątym P?
.........................................................................................
83
ROZDZIAŁ 4:
JAK CIĘ WIDZĄ INNI —
SZTUKA
BUDOWY
WIZERUNKU
.............
86
Zasada spójności wizerunku
.............................................................................
86
Nazwa, czyli firma
.........................................................................................
87
Marka
............................................................................................................
88
Logo i kolory
..................................................................................................
89
Papier firmowy
.........................................................................................
93
Korespondencja
........................................................................................
95
Ty i Twój personel...
..........................................................................................
96
Sposoby komunikowania się z klientem
......................................................
96
Magia pierwszego wrażenia... i ostatniego
...................................................
97
Zrobisz dobre pierwsze wrażenie, jeśli...
......................................................
99
Wywrzesz pozytywne ostatnie wrażenie, gdy...
..........................................
100
Rozmowa osobista
......................................................................................
100
Rozmowa telefoniczna
................................................................................
103
Rozmowa telefoniczna zaczyna się od powitania i
przedstawienia się
. 104
Dalsze scenariusze...
...............................................................................
105
Podsumowując
........................................................................................
106
Dzwoni telefon w Twojej firmie
..................................................................
107
Kilka rad, aby wykorzystać połączenia
przychodzące
............................
107
Korespondencja pocztą/faksem
.................................................................
108
Kilka uwag na temat listów i faksów
......................................................
109
Korespondencja elektroniczna
....................................................................
110
Kilka uwag dotyczących korespondencji elektronicznej
........................
112
ROZDZIAŁ 5:
GDZIE SZUKAĆ KLIENTA?
.............................................................
115
Teczka z kontaktami
.........................................................................................
115
Najpierw stwórz bazę kontaktów
............................................................
115
Forma bazy
..............................................................................................
116
Gdzie szukać potencjalnych klientów
..............................................................
118
Osobowe źródła informacji i nie tylko...
.....................................................
118
Książki telefoniczne
.....................................................................................
118
Panorama Firm i baza vCards
.................................................................
119
Yellow Pages
............................................................................................
124
Polskie Książki Telefoniczne
...................................................................
125
Ditel
.........................................................................................................
125
Wyszukiwarki internetowe
..........................................................................
125
Co musisz zrobić, aby
odnaleźć
interesujące
Cię
firmy?
.......................
126
Klient z polecenia
.........................................................................................
127
Materiały prasowe, prasa branżowa
...........................................................
128
Ogłoszenia i przetargi
..................................................................................
1 29
ROZDZIAŁ 6:
JAK ZDOBYĆ KLIENTA?
................................................................
131
Na co zwracać uwagę w rozmowie z
klientem?
...............................................
131
Motywy
........................................................................................................
132
Zysk
.........................................................................................................
132
Obrót
.
.......................................................................................................
133
Bezpieczeństwo
.......................................................................................
133
Wygoda
....................................................................................................
134
Duma
.
......................................................................................................
134
Współzawodnictwo
.................................................................................
135
Ciekawość
................................................................................................
135
Typy osobowości klienta
..............................................................................
135
Flegmatyk
................................................................................................
136
Melancholik
.............................................................................................
137
Choleryk
...................................................................................................
137
Sangwinik
................................................................................................
138
Metaprogramy
.............................................................................................
139
Metaprogram „od/ku”
............................................................................
140
Metaprogram „ja/inni”
...........................................................................
140
Metaprogram „autorytet zewnętrzny/wewnętrzny”
..............................
141
Metaprogram „ogół/szczegół”
................................................................
142
Styl poznawczy (zmysły)
..............................................................................
143
Wzrokowiec
.............................................................................................
144
Słuchowiec
...............................................................................................
144
Dotykowiec
..............................................................................................
145
Kinestetyk
................................................................................................
145
Dopasowanie podczas rozmów
...................................................................
146
Sposób i ton rozmowy
.............................................................................
147
Doświadczenia, jakie ma klient (hobby i nie tylko)
...............................
148
Przygotowanie oferty
.......................................................................................
149
5 etapów skutecznej sprzedaży
...................................................................
150
Nawiązanie kontaktu
..............................................................................
150
Analiza potrzeb klienta
...........................................................................
150
Prezentacja oferty
....................................................................................
151
Odparcie zastrzeżeń
................................................................................
152
Sfinalizowanie oferty i działania posprzedażowe
...................................
153
***
............................................................................................................
153
Plik z chomika:
MarekMaly
Inne pliki z tego folderu:
Analiza FMEA procesu.pdf
(982 KB)
Komunikacja, marketing i zarządzanie projektem wg polskiego Chucka Norrisa.pdf
(1051 KB)
Strategia sukcesu firmy.pdf
(844 KB)
Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.pdf
(1062 KB)
Praktyczny Marketing w Małej Firmie.pdf
(629 KB)
Inne foldery tego chomika:
_A-B
_C-D
_E-F
_G-H
11 PRAW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin