ściąga idealna- temat 1.doc

(23 KB) Pobierz

CZYNN. WPŁYW. NA ROZWÓJ SPOŁ. UCZ. SIĘ :1.rozwój społ.inf.-rozw. Przemysłu,inform.-zmiana charakt.pracy)2.proc. Globalizacji-swobodny przepłye dóbr,usług-otwarcie na świat-zauważ probl. Innch 3.przeminay cywiliz. Nauk-techn.-nauka sie rozwija i poszerza dostep do niej-istnieje wiele zrodel wiedzy-zmieniaja sie spos. Ucz. Sie CELE KSZTAŁC. USTAWICZNEGO : 1. nowe podstawowe umiejętności dla wszystkich – np. Efekt. Posługiw. się j.obcymi, obsługa komp.,umiejętności interpersonalne 2. zwiększenie inwestycji na „zasoby ludzkie”:wprow. Elast. Godz. Pracy,udzielenie urlopów szkolnych,zminiejsz. Godz. Pracy 3. innowacyjne metody nauczania i uczenia się zastos. mediów – komp. z dostępem do Internetu, głośniki, mikro fony, itp, met. Heuryst. I aktywiz. FORMY ORGANIZ. KSZTAŁCENIA formalna – syst.kształc. oparty, na stałych pod wzglę. czasu i treści nauki formach, od szkoły pocz. do szkol- nictwa wyższego – cały okres eduk. nieformalna – syst.kształc. Pozaszkol. (kursy, szkolenia)incydentalna – efekt codziennej aktyw. Czł., wpływów na niego środ. i  mediów ZADANIA SZCZEBLI EDUK.1.naucz. Początk.

Należy wzmacniać pods. wiedzę uczniów.- Przeciwdział. Niepowodz. w nauce i zapobieg.przedwczes. Odcho-. dz. ze szkoły.- Ułatwiać dostęp do kształc. i podnieść jego poziom przez zapew. Mozliw. wyboru b. Zindywi- dualizowanych ścieżek kształc.Wprow. nowych technologii i metod naucz. i kształc. Interdyscyplinarnego.,Rozwi jać w u. chęci do nauki Rozszerzać kwalifik. kadry naucz.2.Szkolnictwo wyższe:Wprow. Odpow. cykle kształc.  ,, tu i teraz" Wyodrębniać w przerabianym materiale mniejsze jednostki.Stos. Odpowied. Met. Zakład. większy udział słuchaczy.

- Studia powinny się otworzyć na środ. i nawiązać korzystne relacje z partnerami.Przyjmować większą liczbę studentów na studia.Rozszerzać ofertę edukacyjną dla studentów, aby była ona bardziej atrakcyjna. Modyfikować treści kształcenia tak, aby były zgodne z aktualnymi potrzebami rynku pracy.

KSZTAŁC. USTAW. PL-EUROPA

pl-2 godz. rocznie EuropA- 25 razy więcej (50-70 godz.);k.u (pl) jedynie w miastach w Europie też na wsi ; w POlsce 8-10% dokształca się w Europie 20% ; eduk ustaw. UE-31%, PL 19%.DEFIN. KSZTAŁC. USTAW.

Komisja europejska k.u. to uczenie się od fazy przedszkol. do późnej emeryt. włączając w to spektrum ucz. się form- alnego, pozaform.i nieform. Powinna odnosić się do eduk. przez całe życie, aktywn.mającej na celu wszechstronny rozwój, uwzględnia podmiot. rolę os. Ucz. się.K.u.w Polsce: utożsamiane jest z kształc. Zawod. Zawęż. jest do doskon. Zawod. i oświaty dorosłych
- występuje tylko kształc. formalne i poza f., nie uwzględ. nieform. (incyde- ntalnego)organizatorami są szkoły dla dorosłych i szk. Wyższe publ. centra kształc. Ustaw. oraz praktyczn. Niepubl., niedochodowe instyt. Szkol eniowe- firmy prywatne.WSPÓLNE ELEM. ludzie ucz.się na wsz. Etap.  życia; zwraca się uwagę na potrz. Two rze.solidnych podst. w trakcie eduk. podst.oraz rozbud. w ludzi. checi i motyw.do nauki,uwzgl. się szeroki wachlarz  umiejętn. Ogól. i zawod. i cech osobow.

CZYNN. WPŁYW. NA ROZWÓJ SPOŁ. UCZ. SIĘ :1.rozwój społ.inf.-rozw. Przemysłu,inform.-zmiana charakt.pracy)2.proc. Globalizacji-swobodny przepłye dóbr,usług-otwarcie na świat-zauważ probl. Innch 3.przeminay cywiliz. Nauk-techn.-nauka sie rozwija i poszerza dostep do niej-istnieje wiele zrodel wiedzy-zmieniaja sie spos. Ucz. Sie CELE KSZTAŁC. USTAWICZNEGO : 1. nowe podstawowe umiejętności dla wszystkich – np. Efekt. Posługiw. się j.obcymi, obsługa komp.,umiejętności interpersonalne 2. zwiększenie inwestycji na „zasoby ludzkie”:wprow. Elast. Godz. Pracy,udzielenie urlopów szkolnych,zminiejsz. Godz. Pracy 3. innowacyjne metody nauczania i uczenia się zastos. mediów – komp. z dostępem do Internetu, głośniki, mikro fony, itp, met. Heuryst. I aktywiz. FORMY ORGANIZ. KSZTAŁCENIA formalna – syst.kształc. oparty, na stałych pod wzglę. czasu i treści nauki formach, od szkoły pocz. do szkol- nictwa wyższego – cały okres eduk. nieformalna – syst.kształc. Pozaszkol. (kursy, szkolenia)incydentalna – efekt codziennej aktyw. Czł., wpływów na niego środ. i  mediów ZADANIA SZCZEBLI EDUK.1.naucz. Początk.

Należy wzmacniać pods. wiedzę uczniów.- Przeciwdział. Niepowodz. w nauce i zapobieg.przedwczes. Odcho-. dz. ze szkoły.- Ułatwiać dostęp do kształc. i podnieść jego poziom przez zapew. Mozliw. wyboru b. Zindywi- dualizowanych ścieżek kształc.Wprow. nowych technologii i metod naucz. i kształc. Interdyscyplinarnego.,Rozwi jać w u. chęci do nauki Rozszerzać kwalifik. kadry naucz.2.Szkolnictwo wyższe:Wprow. Odpow. cykle kształc.  ,, tu i teraz" Wyodrębniać w przerabianym materiale mniejsze jednostki.Stos. Odpowied. Met. Zakład. większy udział słuchaczy.

- Studia powinny się otworzyć na środ. i nawiązać korzystne relacje z partnerami.Przyjmować większą liczbę studentów na studia.Rozszerzać ofertę edukacyjną dla studentów, aby była ona bardziej atrakcyjna. Modyfikować treści kształcenia tak, aby były zgodne z aktualnymi potrzebami rynku pracy.

KSZTAŁC. USTAW. PL-EUROPA

pl-2 godz. rocznie EuropA- 25 razy więcej (50-70 godz.);k.u (pl) jedynie w miastach w Europie też na wsi ; w POlsce 8-10% dokształca się w Europie 20% ; eduk ustaw. UE-31%, PL 19%.DEFIN. KSZTAŁC. USTAW.

Komisja europejska k.u. to uczenie się od fazy przedszkol. do późnej emeryt. włączając w to spektrum ucz. się form- alnego, pozaform.i nieform. Powinna odnosić się do eduk. przez całe życie, aktywn.mającej na celu wszechstronny rozwój, uwzględnia podmiot. rolę os. Ucz. się.K.u.w Polsce: utożsamiane jest z kształc. Zawod. Zawęż. jest do doskon. Zawod. i oświaty dorosłych
- występuje tylko kształc. formalne i poza f., nie uwzględ. nieform. (incyde- ntalnego)organizatorami są szkoły dla dorosłych i szk. Wyższe publ. centra kształc. Ustaw. oraz praktyczn. Niepubl., niedochodowe instyt. Szkol eniowe- firmy prywatne.WSPÓLNE ELEM. ludzie ucz.się na wsz. Etap.  życia; zwraca się uwagę na potrz. Two rze.solidnych podst. w trakcie eduk. podst.oraz rozbud. w ludzi. checi i motyw.do nauki,uwzgl. się szeroki wachlarz  umiejętn. Ogól. i zawod. i cech osobow.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin