6latek.doc

(39 KB) Pobierz

DATA 1...........................                                                    ..............................................................

DATA 2...........................                                                   IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

 

                                                                                             ..............................................................

                                                                                             DATA URODZENIA

 

ARKUSZ  OBSERWACJI  DZIECKA  6 – LETNIEGO

opracowany przez Martę Zynek

I.  ROZWÓJ RUCHOWY

Ø     ogólna sprawność ruchowa: dobra, przeciętna, słaba.....................................

Ø     ubieranie i rozbieranie: samodzielne, szybkie, sprawne, dokładne, potrafi wiązać sznurowadła, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób..........................

Ø     jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.............................................................

Ø     mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne......................

Ø     zajęcia plastyczno-techniczne: chętnie bierze udział, oczekuje zachęty..........

Ø     lateralizacja: używa prawą rękę, nogę, oko; używa lewą rękę, nogę, oko; zmienia: często, czasem, rzadko, podczas........................................................

II. ROZWÓJ UMYSŁOWY

Ø      kolory: rozpoznaje, myli, nie zna......................................................................

Ø     rysunek bogaty w  szczegóły, schematyczny, odwzorowuje koło, trójkąt, kwadrat, dokładne kolorowanie, niedokładne, niechętne, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób............................................................................................

Ø     wycinanie: potrafi, sprawne, nie potrafi, niedokładne......................................

Ø     modelowanie: sprawne, dokładne, oczekuje zachęty, pomocy.........................

Ø      konstruowanie: buduje piramidę z 10 klocków, bogata wyobraźnia, układa wg wzoru, nie potrafi układać wg wzoru, niechętnie podejmuje próby...........

Ø      układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................

Ø     odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.................................

Ø     czytany tekst: słucha, rozproszone, nie jest zainteresowane............................

Ø     zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.........................................................................................................

Ø     mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, zasób słów bogaty, ubogi, wada wymowy (jaka?)..............................................................

Ø     mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie..........................

Ø     związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie....................

Ø     zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................................

Ø     układanie historyjki obrazkowej z 4 obrazków: układa, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................................................................................................

Ø     opisywanie ilustracji: opowiada całą treść, opisuje fragmenty, wylicza elementy...........................................................................................................

Ø     rozumienie i nazywanie: wielkości, ciężaru, czasu: potrafi, myli, nie potrafi.

Ø     rozumienie i nazywanie stosunków przestrzennych, kierunków, położenia, odległości: rozumie, ma trudności, nie potrafi.................................................

 

III.  ROZWÓJ EMOCJONALNY

Ø     zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, naturalne, płaczliwe, zmienne, kapryśne............................................................................................

Ø     podporządkowanie normom i zasadom: przestrzega, czasami przestrzega, najczęściej nie przestrzega...............................................................................

Ø     kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne..........................................................................

Ø     zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe.......................................................................................

Ø     zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, samodzielne, oczekuje pomocy, dokładne, doprowadza pracę do końca, przerywa, czasami nie kończy, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.................................................................

Ø     tempo pracy: dobre, spowolniałe, bardzo wolne..............................................

Ø     zachowanie podczas rywalizacji: obiektywne, rozumie zasady konkursów, płaczliwe, nie przestrzega zasad.......................................................................

IV. PRZYSWOJENIE WYBRANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH

Ø     nazwy miesięcy i dni tygodnia: zna, myli, nie zna...........................................

Ø     znajomość cyfr: zna, myli, nie zna...................................................................

Ø     posługiwanie się znakami < > + - =:stosuje, myli, nie potrafi.........................

Ø     nazywanie liter drukowanych: zna, myli, nie zna............................................

Ø     czytanie: czyta całymi wyrazami, sylabami, głoskuje, nie potrafi...................

V. UWAGI DODATKOWE

Ø     znaki szczególne...............................................................................................

Ø     sytuacja rodzinna..............................................................................................

VI. KIERUNKI PRACY Z DZIECKIEM

Ø     rozwijanie zainteresowań i zdolności (jakie?)..................................................

Ø     praca wyrównawcza.........................................................................................

Ø     praca specjalistyczna (jaka?)............................................................................

 

 

 

                                                                                                .....................................

                                                                                                     podpis nauczyciela

 

 

* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin