I. W marcu jak w garncu.doc

(48 KB) Pobierz
II

I.                   W marcu jak w garncu

 

Cel ogólny:                            Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych.

Zapoznanie ze sposobami oznaczania pogody i kalendarzem pogody.

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie piosenki „Marzec” – improwizacja rytmiczna przy piosence, nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Rytmizowanie przysłowia „W marcu jak w garncu” – wyjaśnienie sensu przysłowia.

 

- słucha uważnie piosenki,

- próbuje śpiewać fragmenty,

- porusza się rytmicznie do melodii,

- rytmizuje tekst przysłowia,

Ja i sztuka – muzyka

 

Nagranie piosenki

2.

Słuchanie opowiadania M. Jarockiej „O bałwanku, co się z wiosną zaprzyjaźnił” – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Czy już jest wiosna?”. Zachęcanie dzieci do wyrażania własnego zdania.

 

- słucha uważnie czytanego opowiadania,

- wie jaka pogoda występuje w marcu,

- opowie przygodę bałwanka,

 

Myślę, mówię, czytam...

 

Tekst opowiadania

3.

Poznanie kalendarza pogody rozwiązywanie zagadek o różnych elementach pogody.

 

- zna elementy pogody, potrafi je nazwać,

- rozwiązuje zagadki o pogodzie,

 

Ja i przyroda

Zagadki, ilustracje

4.

Rysowanie n/t „Marcowa pogoda” -  umiejętne posługiwanie się kalendarzem pogody, nazywanie wybranych elementów pogody. Rysowanie obecnej  pory roku - wiosny

 

- potrafi posługiwać się kalendarzem pogody,

- rysuje wybraną porę roku,

Ja i sztuka - plastyka

 

5.

Zabawy z figurą geometryczną – kulą. Poznanie figury geometrycznej kuli. Rozróżnianie kuli spośród innych figur geometrycznych,

 

- zna wygląd kuli,

- potrafi odnaleźć na Sali przedmioty mające kształt kuli,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

Piłki różnego rozmiaru

6.

Słuchanie utworu S. Aleksandrzaka „Paziowie wiosny”. Rozmowa n/t pierwszych zwiastunów wiosny. Zabawa w teatr, próby inscenizacji utworu.

- słucha uważnie opowiadanie,

- wymieni kwiaty – zwiastuny wiosny pojawiające się teatrzyku,

- wskaże odpowiednie ilustracje,

 

Ja i przyroda

Myślę, mówię, czytam...

Sylwety kwiatów

7.

Doświadczenie i obserwacja: „Co pływa, co tonie?”. Oglądanie przygotowanych przez nauczyciela przedmiotów. Wyciąganie odpowiednich wniosków z obserwacji.

 

- wie, które przedmioty toną, a które pływają,

- nazywa przedmioty przyniesione przez nauczyciela,

Ja i przyroda

Przedmioty o różnym ciężarze

8.

„Wierzbowe kotki” – malowanie farbami plakatowymi na podkładzie z kaszy manny:

·         zapoznanie się z nową techniką malarską,

·         odpowiednie dozowanie wody i farb,

            zachowanie porządku na stolikach.

- maluje farbą plakatową na podłożu z kaszy manny,

- zachowuje porządek w miejscu pracy,

Ja i sztuka - plastyka

Podkład z kaszy manny

9.

„Wiosna” Zestaw zabaw ruchowych metodą W. Sherborne - wyzwalanie aktywności ruchowej dzieci, wykorzystanie dotyku i ruchu jako naturalnego środka komunikacji międzyludzkiej.

 

- bierze udział w zabawie,

- stosuje się do poleceń nauczyciela,

- wykonuje ćw. w parze,

 

Sprawność ruchowa

 

9.

Ćwiczenia słuchowe pod hasłem „Przedwiośnie” – rozwijanie percepcji słuchowej.

 

- słucha i powtarza ćwiczenia

- dokładnie artykułuje głoski,

Myślę, mówię, czytam...

 

10.

Zabawy muzyczne przy piosence „Marzec” utrwalenie melodii i słów piosenki.

 

- powtarza słowa piosenki,

- interpretuje piosenkę gestem,

Ja i sztuka – muzyka.

 

12.

Zestaw gier i zabaw ruchowych dla dzieci wg K. W. Vopel’a – „Od stóp do głów” – zabawa „Wiatr, burza, deszcz”

- bierze udział w zajęciach ruchowych,

-sprawnie przebiera się do zajęć,

 

Sprawność ruchowa

 

 

 

Literatura:              „Pięciolatek. Bawię się i uczę” Przewodnik metodyczny – red. W. Żaba – Żabińska, C. Cyrański                                                       

                            „Moje 5 – lat. Scenariusze zajęć muzyczno – ruchowych – E. Konarska, Cz. Cyrański

                            Publikacje zamieszczone w Internecie.

 

 

 

3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin