SCENARIUSZ slubowania.docx

(22 KB) Pobierz

2

 

 

SCENARIUSZ

UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI “ŚLUBOWANIA KLAS I”

 

1. Pierwszoklasiści stoją na środku udekorowanej sali.

Śpiewają piosenkę pt.:

“Walczyk szkolny”

I.        Dziś w naszej szkole wspaniały bal,

radośnie tańczy pięćdziesiąt par.

Tańczymy wszyscy, aż sala drży!

Śliczny ten walczyk raz, dwa i trzy.

Tańczymy wszyscy, aż sala drży!

Śliczny ten walczyk raz, dwa i trzy.

II.     Najpierw kółeczko, a potem dwa.

W prawo i w lewo i raz i dwa.

Teraz koszyczek z plecionych rąk,

rośnie i rośnie tańczący krąg!

Teraz koszyczek z plecionych rąk,

rośnie i rośnie tańczący krąg!

III.  Muzyka wdzięcznie walczyka gra.

Już każdy tancerz parę swą ma.

Tańczmy parami, niech sala drży!

Śliczny ten walczyk raz, dwa i trzy.

Tańczmy parami niech sala drży!

Śliczny ten walczyk raz, dwa i trzy.

  1. W oddali odzywa się dzwonek wzywający dzieci na lekcje.
  2. Przed pierwszoklasistami staje uczeń klasy trzeciej i mówi:

Chodźcie śmiało

tutaj pierwszacy,

do zabawy wspólnej

do pracy.

Szkoła drzwi swe

otwiera gościnnie,

szkoła dzisiaj

serdecznie was przyjmie.

4.      Wszystkie pierwszaki recytują wiersz pt:

“Pierwszaki”

Idą pierwszaki – dawne maluchy,

jeden w drugiego to same zuchy.

Buzie umyte i ręce czyste,

każdy na plecach dźwiga tornister.

Z bijącym sercem stoją przed szkołą.

Jak im tu będzie?

Chyba wesoło...

5.      Piosenka pt.:

“Pierwszaków ślubowanie”

I.        Pierwszaków dzisiaj święto,

pierwszaków dzisiaj święto.

Gości więc witamy,

na występ zapraszamy.

(RAP) Ref. My będziemy wiersze recytować.

Żadnych zwrotek nie zgubimy,

nic nie sfałszujemy!

Więc jest sprawą zupełnie oczywistą.

Jeśli wam się spodobamy,

oklaski prosimy!

II.     Dziś mamy ślubowanie,

dziś mamy ślubowanie.

Uczniem się każdy stanie,

gdy ołówkiem dostanie.

(RAP) Ref. Ja potrafię w ławce ładnie siedzieć.

Jeśli nie wierzycie mi, to pani zapytajcie!

Liczyć, czytać codziennie się uczę.

A więc teraz drodzy państwo

samych szóstek życzcie!

III.  Pierwszaków dzisiaj święto,

pierwszaków dzisiaj święto.

Gości więc witamy,

na występ zapraszamy.

  1. Dzieci recytują wiersz pt.: “Tornister pełen uśmiechów”.

Starszy uczeń pyta, wszyscy pierwszoklasiści odpowiadają.

o        Co zapakujesz w tornister?

o        Książki, zeszyty czyste, ołówek, kredki, długopis.

o        I na tym kończy się opis?

o        Nie! Jeszcze włożę linijkę, jeszcze ekierkę i cyrkiel, jeszcze drugie śniadanie, jeszcze jabłko rumiane.

I jeszcze...

o        Co tam jeszcze?

o        Jeszcze coś bardzo ważnego: mnóstwo wesołych uśmiechów! Zaniosę je do szkoły, żeby się co dzień dzielić uśmiechem z kolegami z każdym z nauczycieli. I z panią woźną w szatni.

2.      Piosenka pt:

“My tu przyszliśmy”

I.        Przyszliśmy dzisiaj pierwszy raz.

Nieznana jeszcze nam szkoła.

Trochę niepewnie każdy z nas,

rozgląda się dookoła.

Ref. Szkoło, szkoło jak się masz!

Jesteśmy już uczniami.

Oto książka, zeszyt nasz

i szkolny rok przed nami.

II.     Ty także nowy, tak jak ja.

I patrzysz na mnie przyjaźnie.

Gdy razem idą pierwszaki dwa

od razu robi się raźniej.

Ref. Szkoło, szkoło...

III.  Ty też na pewno będziesz rad

z uśmiechem zbliżyć się do mnie.

Gdybyś tak przy mnie w ławce siadł

lubiłabym cię ogromnie.

Ref. Szkoło, szkoło...

IV.  Ławka najlepsza chyba ta,

pod oknem, tu w drugim rzędzie.

Gdy razem siądą pierwszaki dwa

od razu raźniej im będzie.

Ref. Szkoło, szkoło...

3.      Dziewczynka i chłopiec z pierwszej klasy recytują wiersz pt:

“Elementarz”

DZIEWCZYNKA: Razem z Olą i Olkiem

idziemy przez stronice

elementarza, by poznać

czytania tajemnice.

CHŁOPIEC: Piszemy najpierw litery,

a potem słowa i zdania.

I wiemy coraz więcej...

Świat się przed nami odsłania!

RAZEM: Poznamy inne książki...

Lecz każdy zapamięta

to, czego nas nauczył

nasz pierwszy elementarz.

4.      Mali uczniowie mówią wiersz pt.:

“Literki”

WSZYSCY: Raz literki w abecadle

chciały się zabawić.

I kłóciły się zajadle

jakby się ustawić.

“A” krzyczało:

DZIECKO 1: Chcę być pierwsze!

WSZYSCY: Ale “B” nie chciało.

“C” i “D” zgubiły wiersze,

“E” pod stół zleciało.

“O” toczyło się, toczyło

aż w kałamarz wpadło.

Tak o miejsce się kłóciło

całe abecadło.

Nagle słychać głosik Anki:

DZIECKO 2: Cicho mi w tej chwili!

Marsz literki do czytanki

jak was ustawili!

5.      Piosenka pt.:

“Biegnie kreda po tablicy”

Biegnie kreda po tablicy: szur – szur – szur.

Zawijasy kreda ćwiczy: szur – szur – szur.

Wtem literki – hop i zwinnie

uciekają poza linię.

Równaj szereg. Prostuj grzbiet.

Rząd literek – naprzód bieg.

Szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu.

Skacze kreda po tablicy: hop – hop – hop.

Kółka i krzyżyki ćwiczy: hop – hop – hop.

Wtem cyferki – hyc, ukradkiem

wyskakują poza kratkę.

Równaj szereg. Równaj krok.

Rząd cyferek – naprzód skok.

Hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop.

6.      Dzieci z pierwszych klas recytują wiersz pt:

“Kreda”

RAZEM: Pisze kreda po tablicy,

pisze bardzo rada.

Bielutkimi literami

dzieciom opowiada.

DZIEWCZYNKA: Tu jest lala.

CHŁOPIEC: Tu jest mama.

DZIEWCZYNKA: Tu jest dom.

CHŁOPIEC: A tu jest tata.

RAZEM: Gdy się pisać nauczymy

słowo tak po słowie,

szereg liter na tablicy

więcej nam opowie.

7.      Pierwszoklasiści śpiewają piosenkę pt:

“Liczby i cyferki”

I.        Skąd mam wiedzieć, kto mi powie,

ile jabłek w koszu mam,

ile jest owoców w sadzie?

Ja już wiem, bo cyfry znam.

II.     Znam cyferki bardzo małe

i znam liczby, aż do stu.

Mogę teraz wszystko zliczyć,

dodać, odjąć, dodać znów.

Ref. Liczby i cyferki małe

są na świecie po to by

można było wszystko liczyć

bardzo szybko raz, dwa, trzy.

III.  Cztery mam ciekawe książki.

Pięć zamierzam kupić dziś.

Sześć to numer mój w dzienniku.

Siedem lat ma brat mój Krzyś.

IV.  Osiem piłek kolorowych

clown wesoły w cyrku miał.

Dziewięć chciałbym dostać szóstek.

Dziesięć już piosenek znam.

Ref. Liczby i cyferki małe...

8.      Wiersz pt.:

“Rozmowa na szkolnym podwórku”

UCZEŃ KLASY III: Kiedy przyszliście tu na jesieni,

Jacek bał się...

A Tomek czerwienił!

Kaśka

Ciągle uderzała w bek!

Ale minął

jeden, drugi tydzień...

RAZEM: Już nam wszystko coraz lepiej idzie:

CHŁOPIEC: i czytanie,

DZIEWCZYNKA: i pisanie,

CHŁOPIEC: dodawanie,

DZIEWCZYNKA: malowanie...

RAZEM: I się jakoś

przyzwyczaił człowiek!

UCZEŃ KLASY III: Przyzwyczaił?...

Powiem: nawet więcej!

Tomek zgubił

wstydliwe rumieńce.

Kasia się uśmiecha,

kiedy tylko stanie w drzwiach...

RAZEM: Polubiliśmy tu wszystko.

DZIEWCZYNKA: I ogródek!

CHŁOPIEC: I boisko!

DZIEWCZYNKA: Tomek widzi,

że nie taki straszny

strach!

UCZEŃ KLASY III: No, bo jeśli

ktoś przyjdzie do nas,

żeby nie wiem jaki śmieszny,

mały bąk,

bardzo szybko,

bardzo szybko

się przekona,

ile znajdzie tu

pomocnych rąk!

Ile znajdzie serca

i przyjaźni...

RAZEM: Bo jeżeli

ktoś tu przyjdzie do nas,

żeby nie wiem

jaki śmieszny, mały bąk,

bardzo szybko,

bardzo szybko

się przekona,

ile znajdzie tu pomocnych rąk!

9.      Dzieci z pierwszych klas mówią wiersz pt:

“Moja siostra”

UCZEŃ 1: Moja siostra w piątej klasie,

w czwartej klasie jest mój brat,

a ja jestem w pierwszej klasie,

bo mam tylko siedem lat.

UCZEŃ 2: I tak sobie obiecuję,

od początku równy krok.

Muszę zdać do drugiej klasy!

Mam przed sobą cały rok.

UCZEŃ 3: Wszyscy sobie obiecują

od początku równy krok.

Wszyscy myślą i pracują

przez ten pierwszy cały rok.

UCZEŃ 4: W naszej klasie, pierwszej klasie

wre nauka, praca wre.

Koleżanki i koledzy

w pracy prześcigają się.

UCZEŃ 5: Gdy przeminie lat dziesiątek,

a przeminie, że aż ha.

Naliczymy samych szóstek

w naszej klasie milion, dwa.

RAZEM: Łatwo będzie zdać maturę

choć to najtrudniejszy krok.

Bośmy sobie w pierwszej klasie

wzięli razem równy krok.

10.  Uczennica starszej klasy wita wszystkich uczniów klas pierwszych.

Drodzy mali przyjaciele.

Od pierwszego września tworzycie wraz z nami wielką szkolną rodzinę. Wiecie, że w rodzinie każdy obok praw ma także obowiązki, które powinien solidnie wypełniać. Naszym wspólnym obowiązkiem jest przede wszystkim pilna nauka. Do niej wdrożą Was nauczyciele i rodzice. My – starsi koledzy podamy Wam pomocną dłoń. Korzystajcie z naszych szczerych rad i wskazówek. Możecie zawsze zwracać się do nas ze wszystkimi trudnymi sprawami. Wiemy, że tych może być dużo. My zabawimy się z Wami na przerwie, pomożemy znaleźć zgubiony worek, przeprowadzimy przez jezdnię.

Mały Kolego, Koleżanko – pamiętajcie, jesteśmy Waszymi starszymi przyjaciółmi, którzy służyć Wam będą pomocą, gdy szkolne życie okaże się trudne. Uśmiechnijcie się, bo w szkole jest radośnie. Cieszymy się, że powiększyła się nasza rodzina. Życzymy Wam szóstek i piątek oraz wzorowego zachowania na pierwszym świadectwie.

    1. Uczennica starszej klasy recytuje wiersz pt.:

“Córce idącej do szkoły”

W tym zeszyciku, obłożonym

w gazetę, gdzie są moje wiersze,

wypiszesz imię niezbyt prosto,

ty, uczennica klasy pierwszej.

Białe litery na tablicy

to świt, co z nocy się wyłania.

Będziesz zmieniała w wykrzykniki

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin