Marketing alternatywny.pdf
(
535 KB
)
Pobierz
196469393 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO
.
.....................................5
Wygrywają kreatywni
.
......................................................................................................5
Upadek Imperium
.
...........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta
.
...............................................................................................6
Nowa Era
.
..........................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu
.
................................................................................................7
Alternatywa
.
......................................................................................................................8
Dwa fronty rynku
.
............................................................................................................8
Tryumf nowej ery
.
............................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej
.
..........................................................9
MARKA I LANS
.
.....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji
.
............................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną
.
...........................................................................12
Podbój świadomości
.
......................................................................................................12
Skuteczna transmisja
.
.....................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę
.
......................................................................................14
Nie szmery bajery
.
..........................................................................................................14
Zmęczony rynek
.
............................................................................................................15
Znokautuj konkurencję
.
..................................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!
.
........................................................16
Poniesieni przez emocje
.
.................................................................................................17
Ideologia marki
.
..............................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?
.
...................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji
.
.............................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd
.
....................................................................................26
Lansuję się, więc jestem
.
................................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych
.
......................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu
.
..................................................................................28
Dzieło Twojego życia
.
.....................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę
.
......................................................................................29
Niezmordowany zapał
.
...................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych
.
.......................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach
.
....................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny
.
.................................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY
.
.......................................................................33
Reklama mobilna
.
...........................................................................................................33
Materiały reklamowe
.
.....................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej
.
....................................................................................35
Sklep internetowy
.
..........................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych
.
.........................................................................39
Marketing internetowy
.
.................................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski
.
.................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli
.
..................................................................45
Marka dla młodzieży
.
.....................................................................................................47
Przydatne adresy
.
...........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU
.
.......................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój ryne
k
............................................................................55
Zbadaj konkurencję
.
.......................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów
.
.................................................................................................72
Opracowanie ankiet
.
......................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów
.
..............................................................88
A więc?
.
...........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY
.
...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?
.
..........................................................................................94
Dobór próby
.
...................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?
.
...........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?
.
.................................................................................99
Zbieranie danych z ankiet
.
...........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny
.
.........................................................103
Jak odczytać wyniki?
.
...................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?
.
.....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT
.
................................................................................107
PUBLIC RELATIONS
.
..........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji
.
................................................................................................110
Zabawa w Boga
.
.............................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy
.
........................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR
.
.......................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów
.
...................................................................................115
Tożsamość wizualna
.
.....................................................................................................116
Biuletyn firmowy
.
..........................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach
.
..............................................................................120
Przekazywanie inwentarza
.
...........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych
.
........................................................................123
Pomocna dłoń
.
..............................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?
.
....................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?
.
............................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi
.
........................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze
.
.........................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym
.
........................................................................135
Wywiady w mediach
.
....................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów
.
...................................................139
Pracownicy narzędziem PR
.
.........................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem
.
..................................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”
.
.........................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe
.
...................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY
.
........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA
.
..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie
.
..............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie
.
.......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy
.
.................................................................................167
Imprezy integracyjne
.
...................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników
.
.........................................................................................170
ZAKOŃCZENIE
.
..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Jakub Wicher
Plik z chomika:
kizia100
Inne pliki z tego folderu:
dzwonisz-sprzedajesz.pdf
(1489 KB)
spotkanie-z-klientem.pdf
(624 KB)
klucz-do-umyslu-klienta.pdf
(477 KB)
Uwodzicielska sprzedaz.pdf
(566 KB)
Vademecum doradcy ubezpieczeniowego.pdf
(992 KB)
Inne foldery tego chomika:
E-biznes
Edukacja finansowa
Języki obce
Praca i kariera
Prawo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin