PLAN PRACY OPIEKUNA STAŻU Z NAUCZYCIELEM STAŻYSTĄ UBIEGAJĄCYM SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO- NAUCZYCIEL MIANOWANY
L.P.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
1.
Poznanie środowiska rodzinnego wychowanków
- przeglądanie kart zgłoszeń dzieci do przedszkola, analiza danych osobowych-
- pomoc w organizacji zebrania z rodzicami
- służenie radą jak rozmawiać z rodzicami
- zaznajamianie n. stażysty z pozycjami wydawniczymi dotyczącymi jego kontaktów z rodzicami i umiejętnego rozwiązywania konfliktów
Wrzesień 2005r.
2.
Podejmowanie działań mających na celu zlikwidowanie współczesnych problemów cywilizacyjnych
- pomoc w organizowaniu spotkań z ciekawymi ludźmi na terenie przedszkola oraz przedstawicielami różnych zawodów
- zachęcanie do angażowania się w działalność charytatywną
Cały okres stażu
3.
Współpraca ze środowiskiem rodzinnym
- pomoc w organizacji zebrań z rodzicami
- przygotowywanie z n. stażystą prelekcji dla rodziców
- podsuwanie ciekawych pomysłów do zorganizowania imprez i uroczystości z rodzicami
- zwracanie uwagi na sprawy, o których rodzic powinien wiedzieć w kontaktach z nauczycielem
- pomoc przy tworzeniu Planu Współpracy z Rodzicami
4.
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego
- pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego, planu współpracy z opiekunem stażu
Sierpień/wrzesień 2005r.
5.
Współpraca z nauczycielem stażystą
- współtworzenie scenariuszy zajęć i konspektów
- właściwy dobór pomocy do zajęć
- zapraszanie młodego nauczyciela na własne zajęcia w celu poznawania przez niego nowych metod i form pracy oraz wdrażania ich wśród własnych wychowanków
- obserwacja zajęć prowadzonych przez n. stażystę
- dzielenie się z n. stażystą pomocami do zajęć i zabaw oraz nowościami wydawniczymi i płytoteką
- wspólne wytyczanie celów działania na zajęciach prowadzonych przez naucz. Opiekuna i n. Stażystę
- pomoc w rozwiązywaniu problemów w pracy z wychowankami
- dbanie o właściwe i systematyczne uzupełnianie dokumentacji w teczce n. stażysty
6.
Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji oraz doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
- zachęcanie do uczestniczenia w kursach doskonalenia zawodowego
- dzielenie się z n. stażystą ciekawymi pomocami do zajęć i zabaw z dziećmi
- zaznajamianie z pozycjami metodycznymi usprawniającymi pracę pedagogiczną n. stażysty
7.
Wykorzystywanie technik komputerowych i informacyjnych w pracy pedagogicznej
- pomoc przy tworzeniu arkuszy: rozmowa przedhospitacyjna, arkusza obserwacyjnego n. opiekuna, rozmowa pohospitacyjna
- wyszukiwanie w internecie ciekawych scenariuszy zajęć
- śledzenie w internecie nowych rozporządzeń Prawa Oświatowego i analizowanie ich
- udostępnianie n. stażyście sprzętu komputerowego do wykonania pomocy do zajęć i sporządzania dokumentacji nauczyciela kontraktowego
W zależności od potrzeb
8.
Stworzenie wychowankom rodzinnej atmosfery w przedszkolu
- rozmowy na tematy problemowe wynikłe w grupie; wspólne ustalanie priorytetów w działaniu na płaszczyźnie dziecko-rodzic-nauczyciel
- pomoc w uświadamianiu dzieciom ich wartości
9.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci
- analizowanie treści artykułów w prasie pedagogicznej
- dawanie przykładu swoją osobą jak rozumieć pojęcie podmiotowego traktowania wychowanków
10.
Poznawanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy przedszkola oraz wprowadzania ich w życie
- przypomnienie i utrwalenie Karty Nauczyciela i Rozp. MENiS w sprawie awansu zawodowego;
- wspólne zaznajamianie się z zestawem dokumentów potrzebnych nauczycielowi w pracy: dziennik, miesięczny plan pracy, roczny plan pracy, karty obserwacji, zobowiązania i deklaracje, karty wycieczki
- analiza Statutu Przedszkola
- zaznajomienie z Regulaminem BHP oraz regulaminem pracy przedszkola
Wrzesień 2005
11.
Realizowanie procedury awansu zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego
- analiza procedury awansu zawodowego obowiązującej na terenie MP-1
- podpisanie kontraktu z nauczycielem stażystą (kontraktowym)
- dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie z młodymi nauczycielami
- organizowanie zajęć dla nauczycieli stażystów i obserwacja dokonań na zajęciach prowadzonych przez młodych nauczycieli w obecności opiekuna stażu
- dokonanie oceny dorobku zawodowego nauczyciela starającego się o awans zawodowy na nauczyciela mianowanego
12.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związków zawodowych; realizowanie jej podstawowych funkcji i wynikających z tych funkcji zadań
- pomoc w organizacji materiałów do uczestniczenia w radach samokształceniowych
- dzielenie się radą w zakresie doboru treści do wygłaszania prelekcji oraz przy realizacji wewnętrznego mierzenia jakości pracy placówki
bierznik