PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
Stażysta: Karolina
Opiekun:
Miejsce pracy: Miejskie Przedszkole
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2008 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2009 r.
Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Cel główny:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
4. Poznanie środowiska uczniów, ich problemów oraz nabycie umiejętności współpracy z tym środowiskiem.
Opracowany plan rozwoju zawodowego zawiera zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli.
Wymagania kwalifikacyjne: Znajomość zasad funkcjonowania przedszkola oraz obowiązującej w nim dokumentacji.
L.p.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Uwagi
1.
Poznanie procedur awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświato, zapoznanie się z Kartą Nauczyciela
Na bieżąco
Dyrektor, kierownik, opiekun stażu
Kserokopie dokumentów, plan rozwoju zawodowego
2.
Poznanie zadań i zasad funkcjonowania przedszkola
Udział w Radach Pedagogicznych, analiza dokumentacji: statut przedszkola, program rozwoju przedszkola, podstawa programowa
Wrzesień/ na bieżąco
Listy obecności, kserokopie dokumentów, własne notatki
3.
Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa dzieci, oraz higienicznych warunków pracy i zabawy
Znajomość przepisów BHP
Wrzesień
Notatki
4.
Umiejętność prowadzenia dokumentacji nauczyciela
Analiza dokumentacji: plany miesięczne, dzienniki zajęć, karty obserwacji dzieci; samodzielne wpisy do dziennika
Wpisy w dzienniku
Wymagania kwalifikacyjne: Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowy zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli
Hospitacje według wcześniej opracowanych harmonogramów
1 raz w miesiącu
Dyrektor, kierownik, opiekun stażu, inni nauczyciele
Potwierdzenie opiekuna i innych nauczycieli, arkusze hospitacji
Analiza zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli
Spotkania z opiekunem stażu i innymi nauczycielami
Opiekun stażu, inni nauczyciele
Potwierdzenie opiekuna stażu i innych nauczycieli
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora przedszkola
Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacje, analiza, ewaluacja zajęć
Potwierdzone przez dyrektora i opiekuna stażu scenariusze zajęć
Analiza własnych zajęć
Spotkania z opiekunem stażu
Opiekun stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu
5.
Doskonalenie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy
Poszukiwanie nowych metod nauczania i wychowania, doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć Metodą Ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, wykonywanie pomocy dydaktycznych, przygotowanie dekoracji w salach i na korytarzach, organizowanie wystaw prac plastycznych dzieci
Scenariusze zajęć, notatki własne, pomoce dydaktyczne, prace dzieci, potwierdzenie opiekuna stażu
6.
W miarę możliwości udział w formach doskonalenia zawodowego
Ewentualne kursy, szkolenia
Dyrektor, kierownik
Zaświadczenia
7.
Współpraca w organizacji imprez przedszkolnych i wycieczek
Pomoc w zorganizowaniu uroczystości przedszkolnych: Kiermasz Zimowe Ekspresje, Powitanie wiosny, Dzień Dziadków, Dzień Rodziny itp.
bierznik