iso 8.doc

(122 KB) Pobierz


 

Zamawiając przez internet dowolne szkolenia z Zarządzania Jakością otrzymują Państwo 10% rabatu od ceny uczestnictwa

 

·         Normy ISO serii 9000 - wydanie 2000 r.

·         Profesjonalne doskonalenie jakości

·         Wewnętrzny auditor jakości

·         Wdrożenie systemu jakości wg ISO 9001 wydanie 2000 r.</< a>

·         Przygotowanie do wdrożenia Total Quality Management



NORMY ISO SERII 9000 - wydanie roku 2000

 

MODUŁ 1 - Nowe normy ISO 9000, - jak umieścić je w oku "Cyklonu Zarządzania"?

Szkolenie dwudniowe

Cele:

·         omówienie modelu firmy nastawionej na produkt i klienta (model procesowy), korzyści niesione przez ten model,

·         porównanie obecnych struktur organizacyjnych firm uczestników szkolenia z modelem procesowym,

·         przegląd zawartości norm ISO 9000, 9001 i 9004 - wydanie 2000,

·         wskazanie wpływu zmian wydania 2000 na istniejące, udokumentowane i certyfikowane systemy jakości.

·         propozycje wprowadzania zmian do istniejących Systemów Jakości zgodnych z wymaganiami ISO 9001/2:1994, dla spełnienia wymagań wydania ISO 9001:2000.

·         dyskusja, wymiana doświadczeń.

Uczestnicy

Prezesi, Dyrektorzy, Pełnomocnicy ds. ISO 9000, Konsultanci, Kadra Kierownicza

Tematyka

§         Jak zamodelować firmę nastawioną na produkty i klienta?

§         Mapa procesów w firmie nastawionej produktowo. Metodologia opisu procesu.

§         Uniwersalna przydatność proponowanego opisu procesowego, jak opis wspomaga:

§         controlling

§         reengineering

§         wdrożenie systemów ISO 9001, 14001, 18001

§         lean management

§         ..............

§         Modelowanie nowej struktury firm uczestników seminarium - warsztaty, prezentacje, dyskusja.

§         Zestaw norm ISO serii 9000 - "wersja 94r." - krótkie przypomnienie.

§         Układ i zawartość norm DIS ISO serii 9000 - wersja 2000:

§         Norma DIS ISO 9000:2000 - układ i omówienie.

§         Norma DIS ISO 9001:2000 - układ, omówienie.

§         Norma DIS ISO 9004:2000 - układ, omówienie istotnych zaleceń.

o        Porównanie ISO 9001: wersja 94r. z wersją 2000r.

o        Doskonalenie jakości - element składowy ISO 9001:2000. Jak efektywnie połączyć je z polityką i celami jakości?

o        QFD - rozwijanie funkcji jakości - technika wspomagająca generowanie dobrych celów.

o        Zadowolenie klienta - element składowy ISO 9001:2000. Jak stworzyć dobry kwestionariusz/ankietę?

o        Propozycje podejścia do aktualizacji istniejących dokumentów systemu jakości dla spełnienia wymagań ISO 9001: 2000.

 

MODUŁ 2 - Firma z procesami nastawionymi na produkt i klienta

Szkolenie dwudniowe

Cele:

·         Zrozumienie metodologii modelowania procesów

·         Przećwiczenie zamodelowania procesów na rozbudowanym przykładzie,

·         dyskusja, wymiana doświadczeń.

Uczestnicy

Prezesi, Dyrektorzy, Pełnomocnicy ds. ISO 9000, Konsultanci, Kadra Kierownicza

Tematyka

  1. Podstawowe pojęcia: proces, proces biznesowy, operacja, wejścia/wyjścia procesu/operacji, zasoby potrzebne do realizacji procesu/operacji, wyzwalacze procesów.

2.      Przegląd notacji procesów: Flowchart, Cross-functional flowchart, Structured Analysis and Design Technique, Data Flow Diagram, Sieć Petriego.

  1. Korzyści płynące z zastosowania poszczególnych notacji.
  2. Korzyści wynikacjące z orientacji na procesy.
  3. Procesy w kontekście normy ISO 9001:2000 (porównanie z kontekstem procesów w Business Process Reengineering).
  4. Metodyka modelowania procesów dla potrzeb ISO 9001:2000:

o        Struktura organizacyjna - funkcjonalna, produktowa

o        Wykres interakcji z klientem (zdefiniowanie interfejsu)

o        Flowchart - operacje, odpowiedzialność (role, aktorzy), decyzje, interakcje procesów,

o        SADT - generowanie i obieg informacji

o        Macierz kompetencji

  1. Duże studium przypadku (do wyboru firma produkcyjna i usługowa). Zajęcia warsztatowe wykonywane etapami z przerwami na ocenę i informację zwrotnš.
    Zakres warsztatów:

o        cała struktura organizacyjna,

o        jeden proces główny,

o        jeden/dwa procesy pomocnicze z interakcją do procesu głównego.
     w przerwach szczegółowe omawianie wykonanej pracy, korekty, omawianie szczegółów metodyki.

  1. ISO 9001:2000 - Nakładka na wykonaną mapę procesów (dodatkowe podprocesy, zapisy jakości, itp.)
         ćwiczenia na wybranym "kawałku" mapy procesów
  2. Kryteria oceny procesów:

o        wartość dodana (ćw. które operacje dodają najwięcej wartości),

o        elementy projektowania procesów (czy zidentyfikowane procesy są efektywne? Co można zmienić?)

  1. Wspomaganie procesów - WORKFLOW (biuro), MES (produkcja).

Szkolenie realizowane w oparciu o metodologię i na licencji firmy PROCESS FAN

 

PROFESJONALNE DOSKONALENIE JAKOŚCI

 

Cel programu szkoleniowego:

Poszerzenie bazy wiedzy i umiejętności menedżerów jakości w zakresie "miękkich technik zarzadzania" i podejścia projektowego.

Uczestnicy:

Dyrektorzy, kadra kierownicza, pełnomocnicy ds. ISO 9000 / ISO 14000 / ISO 18000, inżynierowie jakości, konsultanci wewnętrzni, konsultanci niezależni, auditorzy

Nasze metody pracy:

krótki wykład tematyczny, konwersatorium, moderacja wizualna, ćwiczenia w grupach, indywidualne prezentacje, techniki audiowizualne.

 

 

Moduł 1 - EFEKTYWNE SZKOLENIE I PREZENTACJA

warsztat trzydniowy (24 godziny szkoleniowe)

CELE SZKOLENIA

  1. Diagnoza potencjału prezenterów (określenie poziomu predyspozycji i umiejętności autoprezentacyjnych).
  2. Nabycie umiejętności przygotowania i realizacji programu modelowej prezentacji.
  3. Rozpoznanie i kształtowanie własnego, najbardziej efektywnego stylu prezentacji.

Program:

1. SZTUKA AUTOPREZENTACJI

·         Wymogi psychofizyczne stawiane prezenterowi.

·         Reguła pierwszego wrażenia - w czym tkwi siła perswazji?

·         Pozawerbalna sfera komunikacji, jak odczytywać informacje zakodowane w mowie ciała słuchacza?

·         Przekonywujący mówca - zaangażowany odbiorca.

2. SZTUKA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI Z GRUPĄ ODBIORCÓW

·         Zasady efektywnej komunikacji.

·         Rola informacji zwrotnej.

·         Komunikacja jedno - i dwukierunkowa.

·         Psychologiczny rys grupy słuchaczy, kim są moi słuchacze?

·         Wykorzystanie metody Neurolingwistycznego Programowania przy ocenie potrzeb, nastawień i oczekiwań słuchaczy.

3. ETAPY PRZYGOTOWANIA WYSTĄPIENIA I PREZENTACJI

·         Przygotowanie planu merytorycznego i organizacyjnego prezentacji. /aranżacja miejsca, czasu, treści i struktury prezentacji, planowanie metod przeprowadzenia prezentacji/.

·         Rodzaje wystąpień publicznych, dobór typu prezentacji do potrzeb i oczekiwań słuchaczy prezentacji. Doskonalenie indywidualnego, najbardziej efektywnego stylu prezentacji.

·         Prezentacja ad hoc.

4. PREZENTACJA - BUDOWANIE KONTAKTU ZE SŁUCHACZAMI

·         Techniki efektywnego prowadzenia dialogu.

·         Techniki budowania klimatu zaufania i wiarygodności w kontakcie ze słuchaczami.

·         Jak aktywizować uczestników? Jak wzbudzić i utrzymać zainteresowanie i uwagę uczestników?

·         Sytuacje trudne. Jak radzić sobie z biernością, obojętnością, trudnymi pytaniami oraz nieoczekiwaną krytyką ze strony słuchaczy?

5. SZTUKA WYSTĘPÓW PUBLICZNYCH - JAK STAĆ SIĘ MÓWCĄ

·         Zasady prezentacji tekstu - jak właściwie sprzedać swój apel?

·         Znaczenie prawidłowego doboru argumentacji.

·         "Zabójcze frazy" czego unikać, prowadząc prezentację?

·         Znaczenie umiejętności wywierania wpływu społecznego. Techniki radzenia sobie z presją i manipulacją.

·         Trema, co robić, żeby "nie utknąć"?

·         Model konstruowania przemówienia dla forum grupy - Mowa okolicznościowa.

6. JAK JESTEM SPOSTRZEGANY W ROLI PREZENTERA? JA W ROLI PREZENTERA.

 


Moduł 2 - BUDOWANIE ZESPOŁU

(JAK WYZWALAĆ ZACHOWANIA SPRZYJAJĄCE PRACY GRUPOWEJ?)

warsztat - trzydniowy (24 godziny szkoleniowe)

CELE SZKOLENIA

  1. Poszerzenie wiedzy z zakresu budowania i funkcjonowania zespołów zadaniowych.
  2. Kształtowanie umiejętności efektywnej pracy w zespole.
  3. Doskonalenie zachowań ukierunkowanych na współdziałanie, współmyślenie, współpracę ? wyznaczających efektywną pracę kooperacyjną w zespole zadaniowym.

Program:

1. KOMUNIKACJA W ZESPOLE ZADANIOWYM

o        Czynniki sprzyjające efektywnej komunikacji zespołowej.

o        Czynniki blokujące skuteczną komunikację i współdziałanie zespołu.

o        Sposoby komunikacji wewnątrz zespołu zadaniowego.

2. GRUPA CZY ZESPÓŁ, KIEDY I DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ W ZESPOLE?

o        Czym jest zespół?

o        Różnice między grupą a zespołem zadaniowym.

o        Rodzaje zespołów zadaniowych.

o        Rola zespołu zadaniowego w organizacji uczącej się.

3. ETAPY POWSTAWANIA ZESPOŁU ZADANIOWEGO

o        Budowanie zespołu zadaniowego.

o        Dynamika zmian w obrębie zespołu zadaniowego.

4. LIDER W ZESPOLE

o        Zadania lidera, lider a szef.

o        Lider moderatorem pracy zespołu zadaniowego.

o        Typologia charakterologiczna liderów zespołów zadaniowych.

5. CO SPRZYJA WSPÓŁPRACY W ZESPOLE?

o        Czynniki sprzyjające i blokujące kooperację w zespole.

6. ROLE W ZESPOLE

o        Jakie zadania preferuję i jakie role grupowe przyjmuję na siebie w procesie pracy zespołu zadaniowego?

o        Autodiagnoza ról przyjmowanych w zespole.

o        Znaczenie dopasowania preferowanych ról do zadań stawianych nam przez zespół.

7. JAK JESTEM SPOSTRZEGANY W PRACY ZESPOŁOWEJ, JAKIE ROLE PREFERUJĘ?

o        Sesja informacji zwrotnej uczestników warsztatu.

8. ZAGROŻENIA PRACY ZESPOŁOWEJ

o        Wypracowanie technik radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami dla zespołu, takimi jak:

o        Rozproszenie odpowiedzialności

o        Rywalizacja

o        Konflikt

9. DEKALOG ZASAD EFEKTYWNEJ PRACY ZESPOŁU ZADANIOWEGO

o        Wypracowanie istotnych reguł i priorytetów, ważnych dla pracy zespołowej.

10. PODSUMOWANIE WARSZTATU, PLANOWANIE ZMIAN

 

 

Moduł 3 - ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJECT MANAGEMENT

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ - warsztat dwudniowy (16 godzin szkoleniowych)

CELE SZKOLENIA

o        Przedstawienie procesu zmiany jako naturalnego aspektu warunkującego postęp - nowego etapu w rozwoju organizacji.

o        Uświadomienie znaczenia znajomości amplitudy emocji przeżywanych przez pracownika podczas informowania i angażowania go w proces zmiany.

o        Zaprezentowanie psychologii możliwych zachowań pracowników w kolejnych etapach zmiany.

o        Zaprezentowanie sposobów angażowania i kreowania poczucia odpowiedzialności u pracowników w poszczególnych fazach procesu zmiany.

Program:

o        Przedstawienie procesu zmiany jako naturalnego, ewolucyjnego etapu w rozwoju nowoczesnej organizacji - diagnoza gotowości organizacji do zmiany.

o        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin