Plan pracy WRZESIEŃ.doc

(90 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Wrzesień 2009

Zadania:

1.      Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.

2.      Poznanie imion dzieci z grupy.

3.      Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

 

Tematyka: Przedszkole drugi dom. ( 1-4.09.2009)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2, 5

II - 3

III -3

V - 4

- Zapoznanie z salą i pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.

 

 

 

 

- Zachęcenie do poznania kolegów i koleżanek z grupy.

 

- Zintegrowanie grupy podczas zabaw integracyjnych

- Spacerkiem po przedszkolu – wycieczka po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczególnymi pomieszczeniami; rozmowa kierowana przez nauczyciela wprowadzająca dzieci w nowe otoczenie; przypomnienie dzieciom zasad korzystania z zabawek, zawarcie umów dotyczących korzystania z zabawek.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu„Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”; „Jestem w przedszkolu”;

- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym z piłką.

 

- Nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu; wie, do czego służą.

- Potrafi wymienić niektóre imiona kolegów.

- Chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych.

- Potrafi turlać piłkę.

 

2.

I – 2

III– 3

V – 3, 4

IX - 2

- Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnych.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne „Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”;

- Zabawa ruchowo-rytmiczna „Przedszkolak dobrze wie”;

- Słuchanie opowiadania U. Geisler „Pierwszy dzień” – rozmowy z dziećmi na temat utworu, swobodne wypowiedzi dzieci.

 

- „Przedszkole moich marzeń”- wykonanie pracy plastycznej kredkami świecowymi.

 

- Nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Słucha opowiadania nauczyciela.

- Wyraża swoje marzenia za pomocą ekspresji plastycznej.

 

 

3.

V – 3, 4

VI - 5

VIII – 2

 

- Rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem.

 

 

- Zabawy przy piosence „Przedszkole drugi dom”;

- Ilustrowanie ruchem poznanej piosenki z wykorzystaniem materiałowych chusteczek - rozwijanie wyobraźni twórczej dzieci;  

 

- Spacer po ogrodzie przedszkolnym  Nasz ogród- rozmowa kierowana przez nauczyciela, połączona z obserwacją; określenie zasad bezpiecznej zabawy w piaskownicy i ogrodzie przedszkolnym.

 

- Rytmicznie klaszcze.

- Ilustruje piosenkę ruchem.

- Zna zasady bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie.

 

 

4.

I – 2

II – 5

III – 2

V – 1, 3, 4

VI – 5

- Opracowanie kodeksu grupy.

 

 

 

 

- „Bezpiecznie jak w domu”-  nauczyciel wspólnie z dziećmi ustala kodeks obowiązujący w grupie; zapisanie zasad na kolorowych balonikach i przypięcie ich na tablicy; przypomnienie o zasadzie zgodnej i bezpiecznej zabawy oraz zachowaniu porządku po zabawie;

- Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową „Wędrująca maskotka”;

- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym „W piaskownicy”.

 

- Zna zasady obowiązujące w przedszkolu; przestrzega ich.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez dzielenie się informacjami o członkach rodziny.

2. Rozwijanie współdziałania w grupie.

3. Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez zabawy ruchowe i muzyczne.

 

Tematyka: Nasze rodziny. ( 14-18.09.2009)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

III – 2, 3

V – 4

XIII - 1

- Rozwijanie mowy i myślenia.

 

 

 

- Rozwijanie percepcji wzrokowej.

 

- Słuchanie opowiadania prezentowanego przez nauczyciela z wykorzystaniem pacynki misia M. Terlikowskiej „Nikt się nie trzęsie- rozmowa z dziećmi na temat swoich najbliższych, rodziny.

 

- Zabawy matematyczne „Pocięty obrazek”- układanie obrazka składającego się z czterech części, przeliczanie elementów;

- „Co robię?” – rozwiązywanie zagadek ruchowych w ogrodzie przedszkolnym.

 

- Słucha opowiadania.

- Wypowiada się na określony temat.

- Prawidłowo przelicza do 4, stosując liczebniki porządkowe.

- Układa obrazek składający się z czterech elementów.

- Rozwiązuje zagadki ruchowe.

 

2.

III – 3

V – 3, 4

VIII – 2, 3

IX - 2

- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu.

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

 

- Słuchanie piosenki „Plastoludki; rozmowa z dziećmi na temat poznanej piosenki, określenie jej nastroju;

- Zabawy ruchowe przy piosence „Plastoludki; ilustrowanie ruchem poznanej piosenki.

 

- Zabawy plastyczne „Plastelinowy dom”- wylepianka z plasteliny na opakowaniu z płyty CD; oglądanie powstałych prac, wywieszenie ich w kąciku dla rodziców.

 

- Uważnie słucha piosenki.

- Potrafi określić jej nastrój.

- Potrafi interpretować muzykę ruchem.

- Ugniata i modeluje plastelinę.

 

 

3.

III – 2...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin