Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I
Wrzesień 2009
Zadania:
1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.
2. Poznanie imion dzieci z grupy.
3. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
Tematyka: Przedszkole drugi dom. ( 1-4.09.2009)
L.p.
Obszary
edukacyjne
Cele ogólne
Sposoby realizacji
Cele operacyjne
Ewaluacja
1.
I – 2, 5
II - 3
III -3
V - 4
- Zapoznanie z salą i pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.
- Zachęcenie do poznania kolegów i koleżanek z grupy.
- Zintegrowanie grupy podczas zabaw integracyjnych
- „Spacerkiem po przedszkolu” – wycieczka po przedszkolu, zapoznanie nowo przybyłych dzieci z poszczególnymi pomieszczeniami; rozmowa kierowana przez nauczyciela wprowadzająca dzieci w nowe otoczenie; przypomnienie dzieciom zasad korzystania z zabawek, zawarcie umów dotyczących korzystania z zabawek.
- Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu – „Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”; „Jestem w przedszkolu”;
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym z piłką.
- Nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu; wie, do czego służą.
- Potrafi wymienić niektóre imiona kolegów.
- Chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych.
- Potrafi turlać piłkę.
2.
I – 2
III– 3
V – 3, 4
IX - 2
- Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Zabawy i ćwiczenia integracyjne „Powitanie dzieci”; „Szukam przyjaciela”;
- Zabawa ruchowo-rytmiczna „Przedszkolak dobrze wie”;
- Słuchanie opowiadania U. Geisler „Pierwszy dzień” – rozmowy z dziećmi na temat utworu, swobodne wypowiedzi dzieci.
- „Przedszkole moich marzeń”- wykonanie pracy plastycznej kredkami świecowymi.
- Nawiązuje kontakty z rówieśnikami.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych.
- Słucha opowiadania nauczyciela.
- Wyraża swoje marzenia za pomocą ekspresji plastycznej.
3.
VI - 5
VIII – 2
- Rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem.
- Zabawy przy piosence „Przedszkole drugi dom”;
- Ilustrowanie ruchem poznanej piosenki z wykorzystaniem materiałowych chusteczek - rozwijanie wyobraźni twórczej dzieci;
- Spacer po ogrodzie przedszkolnym „Nasz ogród”- rozmowa kierowana przez nauczyciela, połączona z obserwacją; określenie zasad bezpiecznej zabawy w piaskownicy i ogrodzie przedszkolnym.
- Rytmicznie klaszcze.
- Ilustruje piosenkę ruchem.
- Zna zasady bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie.
4.
II – 5
III – 2
V – 1, 3, 4
VI – 5
- Opracowanie kodeksu grupy.
- „Bezpiecznie jak w domu”- nauczyciel wspólnie z dziećmi ustala kodeks obowiązujący w grupie; zapisanie zasad na kolorowych balonikach i przypięcie ich na tablicy; przypomnienie o zasadzie zgodnej i bezpiecznej zabawy oraz zachowaniu porządku po zabawie;
- Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową „Wędrująca maskotka”;
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym „W piaskownicy”.
- Zna zasady obowiązujące w przedszkolu; przestrzega ich.
1. Wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez dzielenie się informacjami o członkach rodziny.
2. Rozwijanie współdziałania w grupie.
3. Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez zabawy ruchowe i muzyczne.
Tematyka: Nasze rodziny. ( 14-18.09.2009)
III – 2, 3
V – 4
XIII - 1
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Słuchanie opowiadania prezentowanego przez nauczyciela z wykorzystaniem pacynki misia M. Terlikowskiej „Nikt się nie trzęsie”- rozmowa z dziećmi na temat swoich najbliższych, rodziny.
- Zabawy matematyczne „Pocięty obrazek”- układanie obrazka składającego się z czterech części, przeliczanie elementów;
- „Co robię?” – rozwiązywanie zagadek ruchowych w ogrodzie przedszkolnym.
- Słucha opowiadania.
- Wypowiada się na określony temat.
- Prawidłowo przelicza do 4, stosując liczebniki porządkowe.
- Układa obrazek składający się z czterech elementów.
- Rozwiązuje zagadki ruchowe.
III – 3
VIII – 2, 3
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Słuchanie piosenki „Plastoludki”; rozmowa z dziećmi na temat poznanej piosenki, określenie jej nastroju;
- Zabawy ruchowe przy piosence „Plastoludki”; ilustrowanie ruchem poznanej piosenki.
- Zabawy plastyczne „Plastelinowy dom”- wylepianka z plasteliny na opakowaniu z płyty CD; oglądanie powstałych prac, wywieszenie ich w kąciku dla rodziców.
- Uważnie słucha piosenki.
- Potrafi określić jej nastrój.
- Potrafi interpretować muzykę ruchem.
- Ugniata i modeluje plastelinę.
III – 2...
amelia551