Plan pracy Marzec.doc

(109 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Marzec 2010

Zadania:

1.      Zapoznanie z pracą krawcowej, poznanie narzędzi i przyborów krawieckich; poznanie czynności, jakie wykonują, poprawne ich nazywanie.

2.      Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie poprzez różne zadania stawiane do wykonania przez nauczyciela.

3.      Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze.

 

Tematyka: Poznajemy pracę krawcowej. ( 1-5.03.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 3

XIV - 2

VI – 5

V – 1, 4

X – 3

- Zapoznanie z pracą krawcowej.

- Zwrócenie uwagi na przybory potrzebne jej do pracy.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Oglądanie przyborów krawieckich; prawidłowe nazywanie ich; omówienie sposobu ich wykorzystania; nazywanie osoby, która szyje ubrania. Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami krawieckimi.

- Wprowadzenie do tematyki zajęć poprzez słuchanie wiersza

H. Golcowej „Mała krawcowa- omówienie treści wiersza razem z dziećmi; oglądanie obrazków przedstawiających pracę krawcowej; zwrócenie uwagi na to, co robi krawcowa; jakie przedmioty są jej potrzebne do pracy;

 

- Zabawy ruchowe rozwijające zwinność i szybkość: „Zamień koszulki”; „Wkładamy ubrania do właściwej szafy”- wyrabianie zwinności i szybkości oraz szybkiej reakcji na sygnał.

 

- Rozpoznaje i nazywa przybory potrzebne krawcowej do pracy.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści.

- Wie, na czym polega praca krawcowej.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

 

2.

I – 2

II - 4

III – 3

IV – 2, 3

XIV – 2

 

 

- Poznanie etapów powstania ubrania.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie spostrzegawczości u dzieci.

- Prezentowanie ulubionych ubrań dzieci przyniesionych do przedszkola. Prawidłowe nazywanie poszczególnych części garderoby; próby wyjaśnienia swojego wyboru.

- Zapoznanie z historyjką obrazkową „Ola u krawcowej” opowiadanej przez nauczyciela na podstawie obrazków z Karty pracy B nr 13; nauczyciel wyjaśnia poszczególne etapy powstawania ubrania. Dzieci z pomocą nauczyciela układają pomieszane obrazki historyjki obrazkowej we właściwej kolejności. Opowiadają, jak powstała spódniczka Oli.

 

- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „O który materiał proszę?- rozpoznawanie różnych materiałów według określonych cech (koloru, grubości, wielkości).

- Wypowiada się na określony temat.

- Rozpoznaje i nazywa poszczególne części garderoby.

- Słucha historyjki obrazkowej.

- Potrafi ułożyć obrazki historyjki obrazkowej we właściwej kolejności.

- Zna etapy powstawania ubrania.

- Rozpoznaje materiały według określonej cechy.

 

 

3.

XIV – 2

I - 2

III – 2, 3

IX – 2

V – 1, 4

VI – 2

XII - 3

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.

 

 

 

 

 

- Obserwacja przyrody w pobliskim parku.

 

 

- Oglądanie zdjęć w katalogach mody; nazywanie poszczególnych części garderoby; zwrócenie uwagi na różnorodność kolorystyczną i zdobniczą. Wypowiedzi dzieci na temat strojów, jakie najchętniej lubią nosić; próby uzasadnienia swoich wypowiedzi.

- Projektowanie materiału na bluzkę lub sukienkę – rysowanie wzorów mazakami na kawałku białego płótna w kształcie wybranego ubrania

 

- Spacer w pobliżu przedszkola; zachęcenie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, podczas przedwiośnia; dokarmianie ptaków: ziarnami, okruszkami, kawałeczków słoniny na sznurkach.

 

- Nazywa poszczególne części garderoby.

- Wypowiada się na określony temat.

- Projektuje materiał według własnego pomysłu.

- Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie.

- Dokarmia ptaki.

 

 

4.

 

I – 2

III – 2, 3

VIII – 1, 2

V – 3, 4

IV – 1

XIV - 3

 

 

 

 

- Zachęcenie do śpiewania prostych piosenek.

- Poruszanie się po obwodzie koła.

 

- Kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami.

- Słuchanie piosenki „Mam chusteczkę haftowaną”; nauka piosenki ze słuchu, ilustracja ruchowa do piosenki.

- Zabawa muzyczno-ruchowa „Nożyce, nożyce- tworzenie koła z dziećmi mającymi taki sam obrazek; wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał.

 

- Zabawy nożyczkami, z zachowaniem zasad ostrożności, w małych zespołach – cięcie papieru  na paski, wycinanie różnych kształtów.

 

- Uważnie słucha piosenek.

- Śpiewa z pomocą nauczyciela proste piosenki.

- Sprawnie porusza się po obwodzie koła.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

- Prawidłowo posługuje się nożyczkami.

- Wycina różne kształty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

I – 2

II – 4

III 2, 3

IV – 1

V – 3, 4

VI – 5

- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

- Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Naśladujemy odgłosy przyborów krawieckich”- naśladowanie odgłosów wydawanych przez przybory krawieckie.

- Słuchanie opowiadania M. Skrobacz „Kłopoty krawca Niteczki ilustrowanego przez nauczyciela – rozmowa na temat treści utworu; swobodne wypowiedzi dzieci; oglądanie przyborów krawieckich występujących w utworze; wyjaśnienie, do czego służą; zwrócenie uwagi na właściwe przechowywanie ostrych przedmiotów.

 

- Zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu: „Taniec niteczek”; „Zszywamy koszulę; „Niteczka.

- Naśladuje odgłosy wybranych przyborów krawieckich.

- Uważnie słucha opowiadania.

- Wypowiada się na temat treści opowiadania.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Omówienie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o młode).

2. Zakładanie zielonego ogródka w sali; poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcenie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin.

3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Wiosna idzie przez świat. ( 15-19.03.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin