Plan pracy Kwiecień.doc

(83 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Kwiecień 2010

Zadania:

 

1. Budzenie zainteresowania dzieci własną miejscowością – poprawne nazywanie swojej miejscowości; poznanie jej historii, ważniejszych zabytków i miejsc.

2. Wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci poprzez prawidłowe wypowiadanie się; opisywanie wyglądu różnych przedmiotów.

3. Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych.

 

Tematyka:  Poznajemy najbliższą okolicę oraz nasz kraj. ( 12-16.04.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

II - 4

III – 2, 3

XIV – 5

XV -2

V – 1, 4

VI - 2

 

- Rozbudzanie zainteresowań własną miejscowością.

 

- Zapoznanie z najbliższą okolicą wokół przedszkola.

- Słuchanie legendy ”O herbie Łodzi” opowiadanej przez nauczyciela z wykorzystaniem ilustracji, na podstawie książki Ewy Ćwikły „Przedszkolak chodzi po mieście Łodzi”- rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej legendy; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Spacer w pobliżu przedszkola - zapoznanie dzieci z najbliższym otoczeniem placówki; zwrócenie uwagi na ulice (słuchanie ich nazw), charakterystyczne budowle, sklepy, punkty usługowe; czystość wokół. Zachęcenie dzieci do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

- Zabawa dydaktyczna „Spacer po naszej miejscowości”- rozpoznawanie na obrazkach okolic przedszkola, które dzieci obserwowały podczas spaceru.

 

- Uważnie słucha legendy i wypowiada się na jej temat.

- Zna nazwę swojej miejscowości.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach.

- Zna okolice przedszkola.

- Wie, jakie budynki użyteczności publicznej znajdują się wokół przedszkola.

 

 

2.

I – 2
III – 2, 3

V – 1, 4

VI – 5

IX - 2

 

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnych.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

 

- Słuchanie fragmentu wiersza A. Bernat „Domy”- rozmowa na temat wiersza; wypowiedzi dzieci o tym, co jest domem zwierząt i kwiatów. Wyjaśnienie, dlaczego w domu jest wszystkim najlepiej.

- Zabawy plastyczne „Kolorowe domy”- kolorowanie kredkami świecowymi sylwet domów różnej wielkości, według pomysłów dzieci; oglądanie powstałych prac, porównywanie ich; zorganizowanie wystawy.

 

- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym:

- zabawy orientacyjno-porządkowe: „Dzieci do domu, dzieci na spacer”; „Małe i duże domy”; „Odszukaj swoją parę”- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał;

- zabawy bieżne: „Trzy pociągi”; „Płynie Wisła”- rozwijanie umiejętności biegu bez potrącania innych.

- Słucha uważnie wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Koloruje ograniczoną płaszczyznę.

- Porusza się po wyznaczonym terenie w ogrodzie przedszkolnym.

- Reaguje na dźwięk instrumentu w czasie zabaw ruchowych.

- Biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

 

3.

I – 2

III – 2, 3

XIV 5

XV 3

 

- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.

 

 

 

 

- Utworzenie w sali kącika tematycznego związanego z regionem zamieszkania dzieci; umieszczenie w nim obrazków, zdjęć przedstawiających najciekawsze miejsca naszego miasta, widokówek, przedmiotów związanych z regionem. Wspólne oglądanie zgromadzonych rekwizytów; zachęcenie do rozmów na ich temat.

- Słuchanie wiersza ilustrowanego obrazkami M. Skrobacz „Polska”- rozmowa na temat wiersza; wypowiedzi dzieci na temat kraju, o którym była mowa w wierszu; wyjaśnienie słów: ojczyzna, jesteśmy Polakami.

- Oglądanie obrazków, ilustracji przedstawiających nasz kraj; przeglądanie albumów i książek.

- Prawidłowe nazywanie przez dzieci naszego kraju; podział nazwy Polska na sylaby; ciche i głośne powtarzanie tej nazwy.

 

- Tworzy kącik tematyczny wspólnie z nauczycielem.

- Uważnie słucha wiersza.

- Wypowiada się na określony temat.

- Wie, jak nazywa się kraj, w którym mieszka.

- Dzieli nazwę Polska na sylaby.

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

I – 2

III – 2, 3

XV – 3, 4

V – 1, 4

IX - 2

 

 

- Poznanie wybranych wiadomości o Warszawie.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Oglądanie flagi narodowej; omówienie jej wyglądu; zwrócenie uwagi na kolorystykę i ułożenie kolorów na fladze.

- Zapoznanie z legendą W. Chotomskiej „Wars i Sawa” z wykorzystaniem ilustracji – rozmowa z dziećmi na temat legendy: Jak miał na imię rybak?; Kogo spotkał na środku rzeki?; Co otrzymał od syreny?; Jakie miasto założyli Wars i Sawa?; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Wyklejanie flagi narodowej papierem kolorowym w odpowiednich barwach.

 

- Zabawy ruchowe rozwijające szybką reakcję na sygnał „Idź, stój!”; „Jedzie pociąg z daleka” w ogrodzie przedszkolnym.

 

- Wie, jak wygląda flaga narodowa.

- Uważnie słucha legendy wypowiada się na jej temat.

- Wykonuje flagę narodową.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.

- Reaguje na umówiony sygnał.

 

5.

X - 1

I – 1, 2

III – 2, 3

VIII – 1, 3

V – 3, 4

 

- Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

 

 

 

 

 

- Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych klocków; budowanie różnych domów, tworzących wspólne miasto. Zachęcenie dzieci do dzielenia się spostrzeżeniami na temat wyglądu domów, w których mieszkają.

- Słuchanie piosenki „W naszej Warszawie- rozmowa na temat treści piosenki; wyjaśnienie niezrozumiałych słów; swobodne wypowiedzi dzieci na temat utworu.

- Ilustracja ruchowa piosenki „W naszej Warszawie; zabawy ruchowe przy poznanej piosence.

- Zabawa rytmiczna „Hej, warszawscy ludzie”- podczas refrenu piosenki dzieci rytmicznie klaszczą, śpiewając refren.

 

 

- Potrafi budować z klocków różne konstrukcje.

- Uważnie słucha piosenki; wypowiada się na jej temat.

- Ilustruje piosenkę ruchem.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach przy muzyce.

- Rytmicznie klaszcze.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Rozwijanie właściwego stosunku do świata przyrody - wyrabianie nawyku dbania o najbliższe środowisko poprzez: nie niszczenie roślin; wyrzucanie śmieci do kosza; nie deptanie trawników, klombów z kwiatami.

2. Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie wiosną.

3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Dbamy o Ziemię. ( 26-30.04.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin