Poradnik.txt

(25 KB) Pobierz
OPOWIEĆ PIERWSZA: ZŁO RAZY DWA

Zaczynasz przed domem dwu sióstr - bliniaczek syjamskich. Wejd do rodka. Z umywalki w szafce po lewej we cedzak i otwórz drzwiczki u dołu. Obejrzyj stojšce tam pudełka. Po prawej, na cianie jest tablica. Obejrzyj jš i otwórz szufladę pod niš. Oglšdnij zielonš ksišżkę oraz notatnik z długami. Zauważ sumy na nim i na tablicy. Zwróć teraz uwagę na piec i zabierz z niego łopatkę do popiołu i użyj jej na wnętrzu pieca - nabierzesz trochę pyłu. Użyj teraz cedzaka, a na nim łopatki z popiołem. Potrzšsaj teraz cedzakiem, aż popiół zniknie. Znów nabierz popiołu i powtórz operację jeszcze dwa razy. W jednej z kupek pyłu powiniene znaleć zšb. Zauważ, że w piecu odkryłe drugi kluczyk. We go. Id w głšb mieszkania. Otwórz szufladę w rogu łóżka i we z niej kluczyk. Id jeszcze bardziej do wnętrza domu. Kliknij na patefon w rogu pokoju i zobacz filmik. Obejrzyj teraz łóżko i zdjęcia obok. Wejd do łazienki. Otwórz zbiornik na wodę nad kiblem i we stamtšd noż rzenicki. Podejd teraz do szafy i włóż do jej dziurek od klucza oba kluczyki. Rozsuń teraz ubrania i spójrz na sejf za nimi. Wprowad teraz sumę wczeniej odczytanych cyfr (512) (najpierw wybierz 5, potem 1 i w końcu 2). We z sejfu los loterii i obejrzyj filmik.
Znajdziesz się przed upiornš kolejkš. Wejd do rodka i przugotuj się na nesamowitš jazdę. Kiedy skończysz, obejrzyj szkielet oparty o cianę, a w szczególnoci jego czaszkę. Przeczytaj znaleziony tam list. 
Znajdziesz się w ogrodzie parku. Wyjd do góry na altankę i obejrzyj filmik. Kiedy skończysz rozmawiać, usišd na ławeczce. Zauważ, że na posadzce wypisane sš kierunki wiata. Obróć się wraz z ławeczkš na południe (S). Na posłodze ujrzysz malutki, bršzowy przycisk. Wcinij go. Teraz obróć się na wschód (E). Spójrz tam na kolumnę altanki i przeczytaj tabliczkę pamištkowš na niej. Odsuń teraz tę tabliczkę i zabierz to, co leży w rodku.

OPOWIEĆ DRUGA: ALCHEMIK I GENIUSZ

Znajdziesz się przed mieszkaniem Nathaniela Meistera. Przejd przez drewniany mostek i wejd do rodka. Skieruj się schodami po lewej na górę. Obejrzyj wszystkie z trzech obrazów na cianach. Zwróć uwagę na miękki fotel i spójrz na jego oparcie. Teraz zajrzyj do kominka po prawej i obejrzyj nadpalony list. Id teraz trochę dalej. Obejrzyj biblioteczkę i znajd w niej dział "Kryptologia i kody". Wyjmij z niego ksišżkę kodów i we klucz, który z niej wystaje. Spójrz na biurko i otwórz w nim szufladę. We z niej pudełko zapałek i fajkę. Otwórz teraz kluczem duży sekretarzyk. Zajrzyj do rodka i we mapę badań geologicznych. twórz pierwszš od góry z lewej szufladę i we z niej sygnet. W rodkowej jest list - przeczytaj go. Z prawej górnej zabierz szkło powiększajšce, a z lewej dolnej - nóż d papieru. Teraz otwórz najpierw lewš dolnš, a potem prawš dolnš szufladę i zabierz z tej drugiej głowę posšgu. Zamknij sekretarzyk i spójrz na jego dolnš częć. Jednej z rzeb brakuje głowy - włóż na to miejsce drewnianš częć, którš przed chwilš zabrałe. Otworzy się szafka. Zabierz z niej trzy tamy i kład każdš po kolei na magnetofon, przesłuchujšc (musisz wciskać play i stop :)). Dobra, zamknij i tę szafkę i zejd do przedpokoju mieszkania. Otwórz drzwi między schodami i zejd do sypialni. Otwrz kratkę z mapš po lewej i włóż tam brakujšcy fragment. Zamknij jš i posłuchaj wykładu historycznego. Zauważ, że na globusie ustawiła się częć cyfr. Spójrz teraz na łóżko. Zauważ, że ma cztery głowy w rogach. Zerknij na głowę w lewej tylnej częci łóżka i ustaw na pokrętle pod niš 50 stopni (długoć geograficzna), a na drugiej głowie z tyłu łóżka ustaw 20 minut (także długoć). Teraz głowa z lewej z przodu łóżka - 0 stopni (szerokoć geograficzna) i ostatnia z głów - 45 minut. Otworzy się szuflada w łóżku. Id w pobliże globusa i spójrz na obraz z tęczš. Zapamiętaj układ jej kolorów - od zewnštrz do wewnštrz. Podejd teraz do szafek i otwórz drugš od prawej. Obejrzyj swetr i popatrz przez lupę na metkę. To schemat otwierania listu. Zapamiętaj go albo przepisz. Teraz wróć do szuflady w łóżku i obejrzyj pudełko w niej. Żeby go otworzyć, musisz użyć na nim sygnetu. Zabierz z niego tarczę kodujšcš i otwórz. Spójrz na zagadkę w rodku. Musisz ułożyć kolory zgodnie z kolorami tęczy i długociami fal wietlnych. Kolory ustawiaj do prawej strony, tak jak wskazujš strzałki. Idziemy od góry:1) fioletowy wysunięty troszkę (z prawej), 2) niebieski trochę bardziej, 3) błękitny jeszcze bardziej, 4) zielony trochę, 5) żółty bardziej, 6) pomarańczowy podobnie, 7) ostatniego nie ruszaj. We ze rodka pudełka list i otwórz go nożem według wzoru z metki (najpierw wsuń nóż od lewej, pod pieczęć, a potem zjed nim na dół). Przeczytaj list w rodku. Odwróć się teraz w stronę szafek i otwórz drugš z lewej. W jednym z ubrań jest pocztówka. Spójrz na jej odwrót. Zobaczysz tajemniczy napis A=0. Podejd do globusa i obejrzyj szyfr na piercieniu wokół niego. Użyj teraz koła szyfrujšcego i ustaw go tak, by A wskazywało 0. Odczytaj teraz cyfrowo słowo OMAHA. Wyjdzie ci liczba 79030. Takš też ustaw w ostatnim rzędzie szyfru. Globus się otworzy. W rodku obejrzyj czerwony dywan, a potem we list i otwórz go w ten sam sposób, jak poprzedni. Przeczytaj go, po czym obejrzyj dłuższš cut-scenkę. Znajdziesz się w tym samym miejscu, tylko trochę póniej. Podejd d półki z ksišżkami i z dolengo regału wyjmij "Fausta" Goethego. Poczytaj go sobie. Podejd do sekretarzyka i ponownie go przeszukaj. Tam, gdzie brakuje szuflady jest tama. We jš i przesłuchaj w szafce pod sekretarzykiem. Ponownie otwórz sekretarzyk i z lewej górnej szyflady zabierz trzy kostki wosku. Podejd do kominka i we z niego łopatę. Teraz użyj miecha i we z otwartej skrytki pudełko na skarby. Przeczytaj enigmatyczny list: "Żaba w studni nic nie wie o szerokich wodach" i we korbę. Opuć teraz ten dom i id wzdłuż niego, aż nie dojdziesz do studni. Tam, gdzie jest kołowrót, użyj korby i wycišgnij wiadro na górę. Spójrz na nie i przeczytaj list w rodku. Spójrz teraz na górnš częć wiadra. Jest tam kamienna żaba, a w pysku trzyma kolejny skarb. We go. Obróć się w lewo i id naprzód, a potem wejd do lasku. Dużo tu kamieni - jeden z nich da się przesunšć. Na ziemi po dnim użyj łopaty - znajdziesz skrzynkę, z której zabierz kolejny fragment skarbu, lunetę i przeczytaj kolejny licik. Obróć się teraz w lewo i spójrz do góry. Powinna się na jednym z drzew pojawić ikonka okularów. Kliknij to miejsce i użyj lunety na haku. Spójrz teraz przez obiektyw i id w miejsce, które przed sobš widzisz. W skalnej skrytce jest kolejny skarb i uchwyt od koła wodnego. We je i przeczytaj kolejnš, jeszcze bardziej zakręconš notatkę. Wróć przed wejcie do domu. Na prawo od wejcia jest mechanizm koła wodnego. Użyj w brakujšce miejsce uchwytu i uruchom koło wodne. Teraz obserwuj uważnie czerpaki. Jeden z nich jest oznaczony czarnym paskiem. Zatrzymaj koło i obejrzyj ten czerpak (musisz nabrać trochę wprawy, bo koło nie zatrzymuje się od razu). Podnie dno i we skarb, kluczyk i przeczytaj list. Wiesz już, gdzie szukać? Wejd do domu i otwórz drzwi między schodami. Wejd do sypialni. Z szuflady w łóżku we piramidalny pryzmat. Nad łóżkiem jest sejf. Spójrz nań i włóż do zamka kluczyk. Przełšcz włšcznik pod klapkš. Podejd do malowidła z tęczš za globusem. Na lewo od niego jest czerwony przycisk. Wcinij go. Id teraz do miejsca, gdzie snop wiatła się kończy (to tam, gdzie była kiedy mapa). Obejrzyj to miejsce i ustaw w nim pryzmat. Wróć do malowidła z tęczš i obejrzyj miejsce, gdzie pada słońce - ze słońca, które trzyma w ręku bogini we kolejny skarb, a ze szczeliny w cianie - licik. Obróć się teraz w prawo i otwórz globus. W rodku jest przedostatni fragment zagadki oraz licik. Podejd do szafek i otwórz drugš od lewej. Wyjmij z niej czarnego buta leżšcego na dole i otwórz jego obcas. To już ostatni skarb! Id teraz do kuchni (znajduje się na prawo od prawych schodów). Otwórz trzeciš z lewej szafkę przy lewej cianie i we dwie paczuszki soli. Podejd teraz do stołu i użyj go. Obejrzyj filmik - stworzyłe Homunkulusa (gdyby Goethe widział, jak on wyglšda i jak gada, pewnie przewróciłby się w grobie:)).
Znajdziesz się w nocy w wesołym miasteczku. Spójrz w górę. Zauważ, że jeden z reflektorów jest zepsuty. Użyj na nim Homunkulusa. Teraz, po rozmowie z Teodorem, wycišgnij mapę z kosza i obejrzyj filmik.

OPOWIEĆ TRZECIA: CIEŃ CASANOWY

Kiedy już przypłyniesz przed dom franka, zejd do rodka schodami. Id w prawo., stań przed lustrem i wcinij dwa razy mały kwadracik z boku. Otworzy się i będziesz mógł ze rodka zabrać malutkš perukę (jest w rogu). Id teraz na lewo od schodów, do deski krelarskiej i obejrzyj wszystkie obrazy nad niš. Spójrz na stolik na prawo od deski. Otwórz pudełeczko i przeczytaj kawałek gazety w rodku. Z kubka obok we cienki ołówek i igłę kompasu. Zejd schodami jeszcze niżej. Znajdziesz się w pokoju ze znanymi obrazami. Na jednym z nich kobieta trzyma brodawkę sutkowš innej kobiecie. Wbij w to miejsce ołówek i wejd do ukrytego pokoju. Obejrzyj krzesło i butelkę szampana. Kliknij na łóżko i zobacz filmik. Pod łóżkiem znajduje się busola. Zerknij na niš i na rodku umieć igłę od kompasu. Teraz wejd na łóżko. Obok wezgłowia stoi figurka. Obejrzyj jš i włóż jej na głowę perukę. Teraz zakręć malutkš korbkš. Pod spodem otworzy się szufladka z kluczem. Zabierz go. Zwróć uwagę na figurę syreny obok figurki. Nacinij jej brzuch, powinien się na chwilkę zawiecić. Teraz obracaj się odwrotnie du ruchu wskazówek zegara i naciskaj brzuchy trzech pozostałych, cały czas (nawet jeli już naciskałe), aż do momentu, kiedy nie opuci się sufit. Będšc cały czas na łóżku, spójrz na sufit i odsuń jego dwie połowy. Odczytaj napis za nimi. Teraz zejd z łóżka i spójrz z boku na ten "sufit". Włóż w ten bok kluczyk i obejrzyj makabryczny...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin