plan maj 2010.doc

(57 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MAJ, GRUPA III A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Lubimy zabawy i sporty”

 

v      Orientacja w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciw ( odwrotność prawej i lewej strony ciała).

v      Posługiwanie się nazwami dyscyplin sportowych, rozumienie znaczenia symboli oznaczających dyscypliny sportowe.

v      Opowiadanie historyjki obrazkowej, wiązanie przyczyn i skutków wg chronologii wydarzeń.

v      Znajomość zasad bezpiecznej zabawy w różnych porach roku.

 

 

Temat dnia

 

 

Działania edukacyjne

 

„ Dyscypliny sportowe”

 

Zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Wiązanie opisu słownego z treścią obrazka. Wzbogacenie słownika o nazwy dyscyplin sportowych. Rozumienie symboli oznaczających dyscypliny sportowe. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej.

„ Mój ulubiony sport” – rysowanie flamastrami. Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych doświadczeń.

Gimnastyka.

 

 

„ Bezpieczne zabawy”

 

Słuchanie wiersza R. Przymusa „ Sześć zwrotek na temat wywrotek” uważnie słuchanie treści wiersza. Omawianie zasad bezpieczeństwa podczas jazdy na wrotkach, rowerze czy hulajnodze. Rozumienie treści przekazywanych za pomocą niewerbalnych środków wyrazu.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zabawy piłkami”

 

Słuchanie wiersza A. Łady – Grodzickiej „ Dziesięć piłek”. Uważne słuchanie treści wiersza. Doskonalenie pamięci i spostrzegawczości. Porządkowanie piłek wg wielkości, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Doskonalenie umiejętności toczenia piłki w określonym kierunku oraz rzucania jej i chwytania.

„ Wiatraczek” praca przestrzenna wg wzoru.

 

 

„ Ciekawe zabawy”

 

„ Czarodziejski worek” zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie dotykiem przedmiotów i określanie ich cech: duże – małe, miękkie – twarde, ciężkie – lekkie. Próby określenia z jakiego materiału zostały wykonane. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Doskonalenia liczenia, utrwalanie znajomości liczb w zakresie 1 – 10.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zabawy na każdą porę roku”

 

Zabawa dydaktyczna – poznawanie sprzętu sportowego wykorzystywanego o różnych porach roku. Omówienie zasad bezpiecznej zabawy.

 

 

Literatura:

v      J. Przewoźniak „ Plac zabaw”

v      R. Przymus „ Sześć zwrotek na temat wrotek”

v      A. Łada – Grodzicka „ Dziesięć piłek”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Święto kochanej mamy”

 

v      Dostrzeganie podobieństw w rysach twarzy, kolorze oczu i włosów dzieci i mam.

v      Swobodne wypowiedzi n/t własnych myśli, wrażeń spostrzeżeń i odczuć związanych z mamą.

v      Okazywanie przywiązania i szacunku do mamy i rodziny.

v      Budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.

v      Rysowanie postaci ludzkiej z zaznaczeniem wszystkich jej elementów.

 

 

Temat dnia

 

Działania edukacyjne

 

 

„ Mama i ja”

 

Rozmowa z wykorzystaniem zdjęć mam. Swobodne wypowiadanie własnych myśli, wrażeń, spostrzeżeń i odczuć związanych z matką. Wzbudzanie uczucia przywiązania i szacunku dla niej.

„ Moja mama” rysowanie postaci mamy, odzwierciedlenie na rysunku szczegółów twarzy.

Gimnastyka.

 

 

„ Pomagamy mamie”

 

Praca z obrazkiem. Opowiadanie treści obrazka. Interpretowanie treści powiedzeń: zgodna rodzina, wzajemna pomoc, podział obowiązków. Słuchanie wiersza J. Ratajczaka „ Mama sprząta mieszkanie”. Zrozumienie jak wiele zajęć wykonuje mama w domu, zachęcanie do pomocy poprzez samodzielne wykonywanie prostych prac domowych. Dostrzeganie potrzeb bliskiej osoby.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Moja mama, mamusia, mateńka”

 

Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „ Zajączek z rozbitego lusterka”. Uważne słuchanie treści utworu, uwrażliwienie na potrzeby innych, dostrzeganie i rozumienie stanów emocjonalnych bliskich osób.

„ Prezent dla mamy” wykonanie upominku dla mamy wg pomysłów dzieci.

 

 

„ Praca mojej mamy”

 

Rozmowa z wykorzystaniem ilustracji. Swobodne wypowiedzi dzieci na określony temat. Poznawanie zawodów i narzędzi potrzebnych do ich wykonywania. Rozumienie potrzeby i znaczenia społecznego pracy swoich mam.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Moi rodzice”

 

Historyjka obrazkowa „ Zakupy z mamą” opowiadanie treści kolejnych obrazków, ocenianie zachowania chłopca. Rozwijanie wyobraźni poprzez wymyślanie zakończenia historyjki. Słuchanie wiersza D. Gellner „ 23 czerwca – Dzień Taty”, wykonanie upominku dla taty. Estetyczne wykonanie pracy.

 

 

Literatura:

v      J. Ratajczak „ Mama sprząta mieszkanie”

v      H. Bechlerowa „ Zajączek z rozbitego lusterka”

v      D. Gellner „ 23 czerwca – Dzień Taty”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Caacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin