METodyPOPR2010A.doc

(44 KB) Pobierz
METODY BADAŃ SONDAŻOWYCH – EGZAMIN POPRAWKOWY

1

 

METODY BADAŃ SONDAŻOWYCH – EGZAMIN POPRAWKOWY. Test B.

UWM Olsztyn, Katedra Socjologii, II rok socjologii,  17.09.2010r.

 

Imię i nazwisko……………………………………………………

Rząd…………

 

1.      Poniżej znajduje się tabela z wynikami najnowszego badania nad pamięcią o „Solidarności” z lat osiemdziesiątych.

 

Jak w sumie określił(a)by Pan(i) swoją wiedzę na temat działalności Solidarności” w okresie 1980 – 1981?

Odpowiedzi respondentów według roku urodzenia

1964 – 1971

1972 – 1978

19791986

1987 – 1992

w procentach

Niski poziom wiedzy

18

22

32

28

Średni poziom wiedzy

29

26

24

22

Wysoki poziom wiedzy

37

25

28

10

 

Odpowiedz na następujące pytania: A. Czy wiek badanych ma wpływ na poziom wiedzy o pierwszej „S”, czy nie?

              a. tak                b. nie

B. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Sformułuj ogólny wniosek na koniec swojej analizy.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………….

C. Wniosek: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. Wedle jakich kryteriów oceniłbyś wiarygodność danych urzędowych (na przykład danych o osiągnięciach zakładu pracy, który byś badał). 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3. Od czego zależy wielkość próby w badaniu sondażowym? Podaj w punktach

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

4. Na czym polega metoda „kuli śnieżnej” w doborze próby?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5. Od czego zależy kolejność pytań w ankiecie?

Podaj przykładowe koncepcje porządkowania pytań w kwestionariuszu ankiety.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...............

 

6. Podaj podstawowe reguły zachowania ankietera w czasie wywiadu socjologicznego. Przedstaw krótko w punktach.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......

 

7. Dlaczego metoda Touraine’a nazywa się metodą interwencji socjologicznej?

Ujmij to w punktach.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.      Spróbuj przedstawić projekt badawczy, wybierając jakieś zagadnienie z problematyki społeczności lokalnej. Jeśli uznasz, że część projektu wymagałaby zdobycia informacji i odwołania się do wiedzy, którą nie dysponujesz teraz, możesz przedstawić tylko ogólny schemat, w punktach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin