korekkomp.doc

(38 KB) Pobierz

 

Imię i nazwisko

data urodzenia:

 

Plan pracy kompensacyjno-korekcyjnej

dla dziecka wymagającego rozwijania sprawności manualnej i grafomotorycznej

 

 

Założenia:

-        wspomaganie aktywności ruchowej,

-        doskonalenie sprawności manualnych,

-        rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

-        zachęcanie do samodzielnego, spontanicznego podejmowania aktywności w zakresie wychowania przez sztukę – różne formy plastyczne.

 

Planowane działania:

1.      Rozwijanie sprawności ruchowej:

-        organizowanie zabaw na powietrzu doskonalących rzut chwyt, toczenie w różnych kierunkach i do określonego celu, z wykorzystaniem przyborów,

-        prowadzenie ćwiczeń służących rozwijaniu koordynacji ruchowej: pokonywanie toru przeszkód, np. przechodzenie pod i nad przeszkodami, po ławeczce, bieganie z omijaniem przeszkód,

-        organizowanie zabaw naśladowczych: przedstawianie ruchem różnych czynności i sposobów poruszania się zwierząt,

-        stwarzanie okazji do swobodnych improwizacji ruchowych przy muzyce oraz do opowiadania nauczyciela.

2.      Rozwijanie sprawności manualnej:

-        ćwiczenia małych grup mięśniowych w zabawach paluszkowych: nawlekanie korali, układanie kompozycji z drobnych elementów, formowanie kul z papieru i innego materiału, wiązanie prostych węzłów,

-        korzystanie we wspólnych zabawach ze stolikowych gier zręcznościowych,

-        podejmowanie działalności plastycznej polegającej na:

·         lepienie z różnorodnego tworzywa drobnych elementów,

·         stemplowaniu,

·         wycinaniu,

·         tworzenie kompozycji z wydzieranek,

·         wykonanie prac według wzoru, w tym przestrzennych,

-        wspólne wykonanie kostki manipulacyjnej z licznymi nakrętkami do przykręcania, sznurkami do przewlekania, kokardami do wiązywania.

3.      Ćwiczenia grafomotoryczne:

-        rysowanie w powietrzu oraz na dużych przestrzeniach np. patykiem na piasku, węglem lub kredą na betonie,

-        tworzenie form graficznych na dużych arkuszach papieru:

·         rysowanie po śladzie,

·         zamalowywanie dużych konturów rysunku,

·         malowanie dużych, prostych ślaczków na paskach papieru,

·         odwzorowywanie kształtów, np. form kolistych zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara,

·         odrysowywanie kształtów przez kalkę techniczną,

-        wodzenie po śladzie palcem lub pogrubianie konturów mazakiem na mniejszych formatach papieru,

-        tworzenie dowolnych kompozycji z wykorzystaniem szablonów wewnętrznych i zewnętrznych,

-        wykonywanie innych ćwiczeń graficznych, takich jak:

·         rysowanie po wykropkowanym śladzie,

·         rysowanie między dwoma liniami, np. drogi w labiryncie,

·         łączenie linią punktów w celu uzyskania określonego wzoru.

 

 

Miesiąc

Sposób realizacji

Uwagi i ewaluacja

 

 

 

 

Data:

Podpis rodzica/rodziców:

 

 

1

Zgłoś jeśli naruszono regulamin