CZĘŚĆ STATYCZNA
1. Data: 02.09.2009 rok
2. Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”
3. Treści programowe:
a) aktywność językowa- uważne słuchanie rozmówcy
b) aktywność społeczna- utożsamianie się z bohaterem piosenki
c) aktywność poznawcza- wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, ruchową- nauka piosenki
d) aktywność artystyczna- słuchanie i śpiewanie piosenek
- wyrażanie muzyki ruchem
4. Temat zajęć: „Idzie Jaś, idzie Staś”- słuchanie piosenki ilustrowanej sylwetkami i próba ilustracji ruchem
5. Cele edukacyjne:
a) dziecko potrafi uważnie słuchać piosenki
b) dziecko próbuje naśladować ruchowej ilustracji do piosenki
c) dziecko utożsamia się z bohaterem piosenki
6. Metody:
a) oglądowe- pokaz
b) słowne- rozmowa, piosenka
c) oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa
7. Formy organizacyjne: forma zbiorowa
8. Środki dydaktyczne: Piosenka „Idzie Jaś, idzie Staś”, sylwetki do wiersza
9. Literatura przedmiotu:
a) Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.
CZĘŚĆ DYNAMICZNA
Tok zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
Czynności organizacyjne
Przywitanie z dziećmi
Przywitanie z nauczycielem
Wprowadzenie do tematyki zajęć
Dzisiaj nauczymy się piosenki o Jasiu, Stasiu i Małgosi , czyli będzie to piosenka o was, bo wy przecież jesteście już przedszkolakami.
Dzieci siedzą na dywanie i słuchają.
Uświadomienie celów
Spróbujemy nauczyć się kolejnej piosenki, żebyście mogli pokazać rodzicom i dziadkom.
Realizacja tematu
Śpiewanie piosenki „Idzie Jaś, idzie Staś” po raz pierwszy przez nauczycielkę. A kolejne razy razem z dziećmi. Jednocześnie ze śpiewem inscenizujemy ruchem treść piosenki.
„Idzie Jaś, idzie Staś”
Idzie Jaś, idzie Staś, idzie też MarysiaWszyscy dziś grzeczni są i nie tylko dzisiaj.Tup, tup, tup, tup, tup, tup daleko wędrująHop, hop, hop, hop, hop, hop w rączki przyklaskują.
Na początku dzieci wstają i próbują powtarzać to co robi nauczycielka. Kolejne razy śpiewu i inscenizacji ruchowej dzieci starają się wykonywać z nauczycielką.
Podsumowanie i ocena pracy dzieci
O czym była piosenka?
Podobała się wam?
A będziemy ją jeszcze kiedyś śpiewać?
Dzieciach.
Tak, podobała nam się piosenka.
Tak
szklanyczlowiek