ARKUSZ OBSERWACYJNY DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO W GRUPIE „0”
I. DANE O DZIECKU
1. Nazwisko i imię ...............................................................................................................
2. Data i miejsce urodzenia ..................................................................................................
3. Który rok w przedszkolu ..................................................................................................
4. Miejsce zamieszkania ......................................................................................................
5. Czy dziecko jest objęte opieką specjalistyczną (jaką?) ....................................................
...........................................................................................................................................
II. DANE O RODZINIE
1. Rodzice ojciec matka
- nazwisko i imię .................................... .................................
- data urodzenia .................................... .................................
- miejsce zamieszkania .................................... ................................. .................................... .................................
- wykształcenie (zawód) .................................... .................................
- miejsce pracy .................................... ................................. .................................... .................................
2. Rodzeństwo (nazwisko i imię, wiek, szkoła)
III. WYBRANE WŁAŚCIWOŚCI ROZWOJU DZIECKA
Lp.
UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA
I SEMESTR
II SEMESTR
I. SPRAWNOŚĆ UMYSŁOWA
1.
Mowa czynna - zasób słownictwa
bogaty – ubogi
posługiwanie się gwarą
2.
Znajomość swojego imienia, nazwiska i adresu
tak - nie - częściowo
3.
Prawidłowe używanie pojęć (wczoraj, dziś, jutro)
potrafi - nie potrafi
4.
Układanie historyjki obrazkowej
samodzielnie - z pomocą - nie rozumie zależności
5.
Układanie obrazka z części
6.
Odnajdywanie różnic i podobieństw w obrazkach
7.
Rozróżnianie i nazywanie kolorów podstawowych
rozróżnia - nie rozróżnia
nazywa - nie nazywa
8.
Analiza i synteza wyrazów
9.
Dzielenie wyrazów na sylaby
10.
Znajomość liter alfabetu
zna - nie zna
11.
Czytanie prostych wyrazów
12.
Czytanie zdań
13.
Posługiwanie się nazwami dni tygodnia, pór roku
fjoanna