Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z dziećmi upośledzonymi w stopniu umiarkowanymCele: utrwalenie pojęcia koła,kształtowanie pojęć mały – dużyćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej ćwiczenie schematu ciałaPomoce: plastikowe szblony figur geometrycznych, okrągłe przedmioty, np. kapsel, piłka, lusterko, kubek, pokrywka, klocek, magnes; obrazki rzeczy zawierających okrągłe elementy, np. zegar, bałwan, głowa, rower; 3 różne wielkości kół z kartonu, tacka z kaszą, wykropkowane koło, włóczka, schemat kotaPRZEBIEG ZAJĘĆ:I. Zajęcia wprowadzające1. Przywitanie piosenką: „Witaj...., witaj ...., jak się masz, jak się masz?Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy,Bądź wśród nas, bądź wśród nas.2. Ćwiczenia schematu ciała: „Jeden nos, dwoje oczu.Jedna buzia, dwoje uszu.Jedna broda, dwa policzki.Jedno czoło, a dwie brwi.II. Zajęcia właściwe1. Wybranie przez dzieci spośród 3 figur (koło, trójkąt, kwadrat) koła. Określenie jego cechy – okrągłe 2. Wybranie spośród różnych przedmiotów na stole tylko okrągłych lub mających okrągłe elementy3. Wyszukanie kół w wyposażeniu sali4. Wskazywanie kół na obrazkach5. Dopasowywanie kół do swoich cieni (3 różne wielkośći)6. Wodzenie palcem po konturze koła7. Rysowanie palcem koła w kaszy, flamastrem po konturze i po konturze kropkowanym8. Wyklejanie krawędzi koła włóczkąIII. Zajęcia końcoweRysowanie po szablonie kotka zgodnie z tekstem wierszyka:„Małe kółeczko, duże koło.Jedno ucho, drugie ucho.Trzy wąsiki z lewej strony, trzy wąsiki z prawej strony,ogonek zakręconyi jest kotek tyłem odwrócony.”
Adikomaniak