„Znam siebie”- ćwiczenia dotyczące orientacji w schemacie własnego ciała..doc

(24 KB) Pobierz
„Znam siebie”- ćwiczenia dotyczące orientacji w schemacie własnego ciała

„Znam siebie”- ćwiczenia dotyczące orientacji w schemacie własnego ciała.

Cele główne:

·         kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała

·         integracja grupy

Cele operacyjne: dziecko potrafi:

wykonywać proste polecenia prowadzącej

·         osiągać zadowolenie z bliskiego kontaktu z partnerem

·         zgodnie współpracować z partnerem

·         nazwać i wskazać części ciała: ręka, noga, oko, ucho, nos, głowa, włosy

·         uważnie słuchać wyliczanki

·         poruszać się zgodnie z rytmem słyszanej melodii

Metody: słowna, oglądowa, czynna
aktywizujące: elementy metody W. Sherborne, elementy muzykoterapii

Forma pracy: z całą grupą

Pomoce: wyliczanka, ilustracje poszczególnych części ciała, nagranie

Przebieg:

  1. Powitanie
          Dzieci siedzą w kole, proponuję powitanie przez spojrzenie koledze w oczy.
  2. Zabawa „ręka do ręki” – dzieci poruszają się po sali w rytm słyszanej melodii, na przerwę w muzyce i na hasło:- „ręka do ręki”- zatrzymują się i podają dłoń najbliżej stojącemu koledze, -„ łokieć do łokcia”- stykają się łokciami, „ kolana do kolan”, itp.
  3. Słuchanie wyliczanki „Zabawa dla najmłodszych”
    Pokaż Jasiu gdzie masz oko,
    Gdzie masz ucho, a gdzie nos.
    Gdzie masz rękę, gdzie masz nogę,
    Gdzie na głowie rośnie włos?
    Daj mi rękę, tupnij nogą,
    Kiwnij głową – „tak” i „nie”
    Klaśnij w ręce.
    Hop do góry!
    Razem pobawimy się.
  4. Zabawa inspirowana treścią wyliczanki.
  5. „Zabawne miny”- wytrzeszczanie oczu, mrużenie oczu i inne wg pomysłu dzieci.
  6. Zakończenie – piosenka „Do widzenia”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin