Kiedy pozwolić Kiedy zabronić 7.PDF
(
1767 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
33060344 UNPDF
Zochto:
jzyk
wspprocy
Jak
siauje' kicdy
plosisz
kogoo wsplpracnajupEejniej,
jak
potay' a natndAz
ie4nie
na
ol1 c:y cfuje
sniewl
Fru'
slacj] zniechcenie7v/sa*ko naral
T3k
glanie
.zuje si wielu od,is *rytyczajcych
fgodnz ich ocekiwaniai '
.ll
efekcieswoini niechh}ni \.ypo-
uiediamizniechcajdfieci' zatladaj' i.
Floble Flega
a
9"''
ie d:ieci niechc: nimi wsplpracoa'a nie m spsobie'
lakin
pro*
je
o t
wsplprac'
zliechcajce
on]unikary
i ruchon].
rmice
idE sobw pa.t'
7d''gr |'o ! 'od '.q
'''k.)?.r''?.Tir''n.g-Ji
ce oczel.uj
ssplpy' bn!c
jednoaen
po1Uwag
to' n d:ie.
ci clrtniejdo niej
podchodz,gdy
prcsisi
ie
o toz va.unkieD. za.
\
'"'e
om'nl,"l prwo|.
U{
l
q
'po]p'"n
w/]" n' g-"l''
i ?achcajce
komunika4 idfe so
y
paEe.
zachcajce
r'
ny wplv na zachowaniedzieci'
jcdne
prcwad' do wsplpracy'
d-ug-,dt.?. r,p,o\ot,
eopo,.
t-,1 d-dtpoa,-e.,aJ, y
si'
FI.
uz}saachcjcych konrunikatw
jaLo
skutecnego
na.
Edzianot}mjcego' P'el.onasz si' ercdzajsNowanych
Pnez
ciebitonunika nirofes'alnie wiiz t}m,
jal.ie
!'yzna-
fuchone
aJ.''cq'o.8i'tan
'
'1'J
r"J L.
y'..l.l"df
''..'
i arieclrcajce
komuniatymajdiamcftahic
t
komunikaty
prowokuj
do stawianiaoporu
sr, viev, .o . tynr
sd?
.
mui,
ale Randy nE pncsaje
dku-
cza
sio'e, ktt fnoU
kfy.zy'
R@gni*ana bEkiem vslpncy'
mama R.ndyego wcbod'
do
pokoju
i
)uca
zsiebic
al ui.a niechca]acFh
l.onunikatw'
'Nieuid'
etwoF
siosla teg. nE
lubi?.,
-
krzycry'
''cfy
plsf
o zbyt Nielei
Nie mo'cs ch. raz mbi
tego, o co ci
pru.
:e T"
ego
'x!ho
' T'
B
ovr
e podas'
p
l'4F' '
dfiecku' ale nie po
.obie' Moewre*cie
domnievi
DEe*anie'
.
'usa Ycievsy$kifu
d.okola]'''
RndY nie po:o$aje dlunyi
-
'MUs'
:Ese
Ly tak siedm]
spnuia
ci to
ptyjem'
n
]'''
-
Gniemy ru
iec nablela ro:pd
u.
,'Do
twoiclr
odawet],'
v/lczamUolwet ikait-
k papieru'
-
'
te
siadali napis,so
'}|
"Nie
bd$kual
.
''Nle
,nusisf
nie do tcEo|''
-.dpowiad,
R..ndy'
'JeIi
-
,No
i z
teeol Ni. mnF to nic obchodzil.'
kl4er RrndY'
kicdy
natka *.ych.d?i:
p.koju.
P.doblie
'at
wikvo
fudzic\y. mama
Redy'ego nic ?ac:la
'r
''!''v.d.
:T'
T'n'n'
\. 1b\n'J'rd""''.\'t
? nin* pbq
sil'
Jej
celembylopost'ym
dric nieodpwied.
d efel.tu
pr".:^
r"o '
,lre.
'.l1xol.
r.po."'i.(p.tp,".(
Nicfa\odni
Fo$oduj
furaanic nicsla.i*Ych
zachoa i
pL
.'|ol
: od'^n
'
'' |
''r
'. J
'e
rod:L
k..kom
tegotaca
(por.
rycina
71,),
Zniechcajce
Die*icio|ei Rmdy dokuc7a
smjej nJods,ej
siosfu i urskuF
elckt,
o
"l
' ', ,o!-.lo
Dtrq l"M
nrm"
I.oi..1'
^d ,cm,p
|oiU MJm3ndp.&'JwiehJlsnu
\fu5niedom!s]39,.o:'A:|o
-
'Rd'J'' .T |'
'd''
r
teg'mlodY
clasiekul,' odkrykuF neka'
'Mah
juz
seldeeniedo
tego
ni. iobisz' d. toca
qlodnia
nici
' orldaniatele-
'!U
,achwaniai naklonienie
c|lotca do *plpra.y,
].dnak
u'yla
w
t} *TladkL
DieodFoEdniej
met.dY'
znir.hcajcc
komunlk5ty
lrowad:
najcciej
q
gDle\r.
obeNujcmojlisl do
pfesid:.nia
ei.kt
$voj|r.dzixhtia li.o.luvc{!V. \m. Nsr|||i!Us]ujc nak|.'
ni c1r1.p.]
J. usplFn.y.:x\ysd.jc
eo
Ei
]ri.djcEh
[oDnlnlk]t$ skupia!9 { nl.lr tan?rt.i. i Umj.inm:.la.hy.
lor
q'"
!l-r
niesiI\'to,:e Rrndy pot :a.h.]yi :i ]vewla:.i*Tsposb'
\{
'-.1
-.,"..\
"p
'. .\r',
.-.. ri
.
Nie spolLir si':ehd:ieg:emn\plp .oLril.' I E'n-
c ni'lbyo.lrorqm
'vsrlilplac'gd}br
kto
poied:ial
d trr
!s:rtko]
cr|
r..:c]
0oca']|y
Mntka
Randr.g.].zl..yna
oni!..
Wy\..?.]c
nic*ynjn.]
gs'
nic i oL]c'uLva
sit um:rn\
i
c]].ixlsicNx!irq.L.l
Rand}:3r-E1N3lp.J.bnt
ja]r:!]hL|x|y
l,li].v. ntrs;
op.rm
,.cLmn:em.Odebnl .n k.muDlat n.*,
txk.
osobsryxBk
zawatyn w d:irlaniu,ktre
o'
w'EYyy|o
'niech.ajcymslon lh*nyn
pIEz
matk
R2ndy'ego' c:y pokjzujc
clrlop.L taL Detod
bziz]avani. pm-
hlew, nie
ucy
eo'
'e Eni.c
i :ni..h.'jce lromunikaty s
og1'
nie
prt]nr
spoobem
nalanianiinnych
do
wsplFlacy]
NIc
fdajc
sobiez tegosEay, u.zy syT'
dokladnie txl.icgo :a.hoa!a'
ktrechcialapos']ma,
znje.hcajce
omunikaty
wlba|e
i:ny.h odmianach,
N. '
tr.
fuo..
'l
'c.n
p
\ dqL\l
,nrn'L'od
,
|']''\n"d
'|i'" jg
'd'ct
o''v d.'l
"
'oD.
d
"',
'b.rpo
dro. iI,..,
D/o
N..\p.llL CJ
df
egoii,B, n"
(
{.:,', e
nr.h".
1..p..
TL.
"
dotn, d.'..1J I' d.Lo.).,,ni.""
cilrch syborw l ,'cho$yania
si
w
ak.epto$any sposb,
vie-
le , niclr pesonalnuje
niewla.iwe
knrunikaty
sy*pujw NjelL|
zachoanie
i nicsie !kt}
pfeke
doty..y ws'du
|ubwinY'Pyjrjy sifteci.m
uk.-
tyms m$puicy.lr
konlnikitacl]:
''Nie
mo'c$
choEz Tobi
rcco'o c.
ci
provl,'ljklyty
to-
nunikat bfnii
]'Nie
sEncl
:e
lee
zdolny do splpncy'
v cfekienadawc.
obwinia. pomnicjsza
yato
adresata'alieluF
!rbolJ,',
Ukryq l..nu.jk.| btmi]
'Je*e
clJpi
l fue
sien, e
!EtEl]s:
d.konyNa
yl3ci.yclr
yb\y..' v/
e|el.cie
adles]t :o$aje :astydzony
i
poniny,
a
]cRo
pocucie
LvatscL
-
)p,'r
r:oo,,nd
''cTy
fraktolranie
nrnie: vacuiem to
dla ciebie:bytwiele],,
Ukry omLnitarbEmi:
,Jesc
bdcdny''
kg.
dckte
ie*
ob.
inianioi
Fomniejs'anie
$altocixdl.sata'
,'T1ko
na b u s.]',
Ukyty komu]ikat b[ni:
'
Nic j.(o
fbyr
do|''''.c.|.
".
aolh
''
."'''
r'.
''!^r"n'
FonnieFenie
Mitocii,acnoNinieatllcsata
..o R" i
.l
|
''' 'q|"'..lo''J'
to,co dociebic
mly ' U!.'ytykomunikat
bmi]
.'Nie
oczekL]
ou
ciebiexplPlacy',' !.el.teD jes
:rstydzenj.j
za:enoaniej
!U'
mniejsEnie Lva(.i
i
poczucic
rklu.zenia adresxtl
Panltahy
tei komuniaie
zniechcajce
wlaciwero
..nof"-T'
?'
,r.,-'n
'
"
dl
oln;
\':_
-,
Flniewa
nie podzi.Lvln
siq
tyoje]
gsplpBcy
i clrc
ci
pokaa'
kto fu ndzi,' E.ektcn]
]c[
t,v"1^'o- ..q..,.
|1w,L,u"ni,,brjn,n,-
dq.,ld"..-
i
groienie
adk5atowi*)FoMdn
'v
t.jdcj odfinie td si
ledcn
idi.ra','Ukryty komunikat
bfnn:
'.Nie
jc$eNartocio\r
aniakceptoan1''''
Efektenle* oJ-
r''
r'
f
are|''c
:
r'
Je'e''l|''.i
i!mn.j'n'
naltouodbiorcykouniatu'
'To
dopielo
L]ylo
nldre.,'
Ukyty konrunit
bnll
.|odel!(
jev
nie$Iacisedecy:je'
]e$e
gllpi
' Elektem
je*
ponieni..
s*yd:eh ie
'
zaenoaniei
P.m
nicjsfenie
yiitoci
adresata
.,!vicd:ia|e'
je
jeli
na clr$l]gstawie
cisanrego,:araf !
k!jey si
Njrkie
klop!rr'' Ukrytyk.m!likatlrEni]
''Nie
F.Eag
J
'.r
''.:
!o''''J
q|
''
'o1
Lle.?r
J'
bL l" l"'
'awstydzanie.poni'enie i pomniejs:eDie\ydocj
odbiolcy N.h slw'
'.-
zni.h.aj(e komunikaty
zawaew dzia|aniu
znie.h.ajce
lsdriele
lednd{
i.'
ny n]:a] znie.hGjcychk.munikat$'
bardfiejsubtelnyi
pod.
{qpny' To kounilGty zawate Lvd:ialaniu' kt&Ych negaty"".
odd:i.
b|
anie
ie*
.?*o pnesloni
!e dobrrni nnenciai.
Najcz.iejpo
:
piel'y pn]bui
nvlci
na to nas.: uwlE
dNularLi'co mwidfie.iwqm vieku,kiedy.fcrujcDy
j'|''.
iD na$
"
D|"d
"
''on^'
lryl"''
(iedy
rcbimr',anavc
dfjccito'c
pEa
juz
TobiMfue'mo:e
to na iie L]raIabIdzo 'riechc'jcr' trciela do nrh u\l|y
komunikat'ktr} bmi mniejwicej
bk]
'Potabujes:
nqe]
...
Plik z chomika:
m.g87
Inne pliki z tego folderu:
Edukacja dzieci z autyzmem z wykorzystaniem metody Wspomaganej Komunikacji.pdf
(162 KB)
Diagnozowanie i korekcyjna praca z dziećmi z MPD, autyzmem i FAS- S.Masgutowa.pdf
(326 KB)
Materiały z warsztatów dla rodziców dzieci z ADHD.doc
(97 KB)
Delacato_ocr.pdf
(90761 KB)
Autyzm_wczesnodzieciecy_Jaklewicz.jpg
(1029 KB)
Inne foldery tego chomika:
Autyzm
Autyzm(1)
autyzm, ADHD(1)
TERAPIA BEHAWIORALNA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin