OKRES BEZPODRĘ - CZNIKOWY
Temat lekcji
Główne zadania
Główne słownictwo i zadania
Materiały
Lekcja 1 – Lekcja organizacyjna. Jak się masz?
Przywitanie się uczniów z nauczycielem
Śpiewanie piosenki Hello, hello!
Pytanie nauczyciela o samopoczucie uczniów
Zabawa please – instrukcje klasowe, np. Stand up, sit down, clap your hands, turn around (please) … – na zasadach Simon says …
Przypomnienie słów poznanych w klasie 2 – zabawy z kartami obrazkowymi
Pożegnanie wszystkich dzieci
Hello, I’m …, What’s your name? How are you today? I’m fine, It’s English, Let’s work and play , Is everybody happy?, Who’s this?, It’s…,
Słownictwo z Bugs World 2
It’s English, What day is it today?
It’s time to tidy up, See you another day
obrazki przedstawiające samopoczucie
CD 1
Karty obrazkowe z Bugs World 2
Hello Bugs!- wrzesień
Lekcja 2-5 – Witajcie robaczki!
3-6
Powitanie, pożegnanie się, zastosowanie zwrotu grzecznościowego
Wydawanie poleceń
Pytanie i odpowiadanie na pytanie o imię i o wiek
Pytanie o urodziny
Liczenie w zakresie
1-20
Rozpoznawanie kolorów
• Pożegnanie
Tryb rozkazujący
Zdania typu wh- questions
Liczebniki główne
Rzeczowniki
Hello!
Goodbye.
Flower, leaf, rock, bird, scissors, ball, horse, pizza, egg, cow
What’s your name?, How old are you? I’m …
When’s your birthday?
In…January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.
Liczebniki 1-20
Kolory
It’s… blue, red, pink, brown, black, green.
Pożegnalne zwroty grzecznościowe: Goodbye!
Słuchanie i mówienie
Nawiązywanie znajomości, powitanie, przedstawianie się
Określanie miesiąca urodzin
Pytanie i odpowiadanie na pytanie o imię i o wiek,
Liczenie do 20
Powtarzanie liter alfabetu
Słuchanie i działanie / ruch
Śpiewanie piosenek: The Bug Hello Song, The Bugs Alphabet Song,
Wykonywanie poleceń
§ kształtowanie u uczniów wiary we własne możliwości
§ kształtowanie postaw takich jak: uczciwość, kreatywność, wiarygodność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych, ciekawość poznawcza oraz kultura osobista.
§ ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata
§ indywidualizacja nauczania, personalizacja
§ kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki
§ rozbudzanie ekspresji muzycznej i ruchowej
§ kształtowanie dociekliwości w poznawaniu otaczającego świata
§ kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji
Uczeń:
§ komunikuje się w języku obcym
§ rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje
§ nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu,
recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki.
1. Archie’s pet – wrzesień / październik
Lekcja 6 – Przedmioty w klasie – piosenka It’s school again!
7
• Powitanie i zastosowanie zwrotu grzecznościowego
• Poznanie nazw przedmiotów w klasie
• Określanie
położenie przedmiotów i zwierząt
Wskazywanie zwierząt
• Wydawanie poleceń
• Odpowiadanie na pytania dotyczące treści historyjki
• Poznanie budowy koników polnych, podawanie nazw czynności przez nie wykonywanych
• Rozpoznawanie, które ze zwierząt mają skrzydła i ile mają nóg
Pytania typu wh-question
Zdania z podmiotem domyślnym
Zdania z czasownikiem be i przysłówkiem here
• Tryb rozkazujący
• Pytania szczegółowe w czasie Present Simple
• Rzeczowniki
•Czasowniki
• Zdania pytające z czasownikiem be
Hello! How are you today? I’m fine.Thank you.
Nazwy przyborów szkolnych:
desk, chair, school bag, notebook, pen, ruler
Where is it?
It’s…on, in, under…
Where’s the …?It’s under…
Here’s my…bird, hamster, fish, tortoise, dog, grasshopper.
Put your books away, Show me your rubber,Stand up! Sit down! Turn around! Clap your hands!
grasshopper, mouth, front legs, back legs, wings, antennae, eyes
jump, walk, eat, fly
• Piosenki i wierszyki: It’s school again, Goodbye song, Stand up straight, What’s that noise?
• Słuchanie historyjek Archie’s pet i Spike’s pet ze zrozumieniem, przewidywanie zdarzeń i słownictwa
...
ania_banasik